Heb een klote-cilinder...Dus een nieuwe erop..maar welke?? MHR of EVO?

Stephan Stoffer

Well-Known Member
Nou mensen, ik heb een Puch Typhoon, met de normale dingen veranderd:

- Airsal 50cc snel aluminium (T6 heet tie geloof ik)
- Polini vario
- Dell'orto 17,5 mm
- Powerbox
- Gianelli NRX- Racing

Nou ten eerste, de cilinder is gewoonweg klote.. vanaf het moment dat ie erin zit is het al een onding. ben goed gaan inrijden. af en toe ff doortrekken maar niet absurd lang..
Nou heb dus al een x mn zuigerringen moeten vervangen. En pas geleden ook nog een nieuwe zuiger erin moeten butsen. En dat al na 200 km. niet echt lekker dus, nu wil ik dus een goeie cilinder erin gaan zetten. Ik wil vooral dat ie lekker soepel rijd. met ook flinke power met optrekken. met de Airsal en afstelling reed ie nu 90 echte km. maar ik heb nog wel mn originele krukas.
Wordt dit een Malossi 70 mhr team speed of polini 70 evo? en moet ik dan alleen mn krukaslagers vervangen of moet ik mn hele krukas dan maar veranderen...en wat evt nog meer...alles is verder nog origineel. (behalve drukveer, koppelingveertjes enzo...rolletjes)

Naja ik w8 op de reacties, alvast bedankt allemaal..!!
mazzel
 
Advertisement - register to remove this

Nou, je moet wel iets meer vervangen als je de speed of de evo wilt, denk maar aan een grotere carb, pen 12 krukas (met de speed ook een grotere drijfstang), c3 of c4 krukas lagers, andere vario, andere koppeling,andere uitlaat, enzovoort...

Als ik jouw was zou ik nog even 2 keer denken voordat je een van deze cillinders gaat halen.

grtz, Jeroen
 
aangezien met je met een ac rijd, valt speed (team) sowiezo af....en je krukas changen lijkt me ook wel een strak plan..

voor de rest zou ik een 70 hebo alu nemen...dat is zat voor een beginner....en niet met vette cilinders gaan kloten....zonder verstand, loopt dat binnen enkele weken in de soep..:+ :#
 
idd of een corsa of zoiets. maar met hebo alu kun je beter ook al je lagers vervangen. en als je met 70 gaat rijden boek je niet zon hele grote vooruitgang met een nrx da zou ik ook mar ene andere pijp halen gelijk. iets van shot for race yas r.
 
Yoow mensen ben er dus uit, heb een leuke aanbieding gehad...een Polini 70cc Corsa voor 120 euro met kop. hehe ook wel wat korting gekregen ;) ma goed... het is nu opgelost...trekt superleker en top is wel redelijk hoog, nog ff af laten stellen...
dan is het goed ej ;) :rolleyes: 8P
 
nou, ik heb jullie replys nog uns allemaal gelezen, ik ga in febr. nadat ik mn boete heb betaald een EVO halen... 70cc.
incl een Doppler S1R asje met SKF C3 lagers.. dat schijnt genoeg te zijn. ik heb morgen (donderdag) mn Yasuni C20 en in januari mn 24mm Mikuni flatside, dan nog andere koppeling + v-snaar, dan zijn we alweer een eind.. en of course met de tijd een andere ontsteking ;) hehe maar in ieder geval bedankt.. en idd de Team Speed valt af... wel een MHR Team geloof ik.. die is bij onze dealer 450 euro :| en de evo 289 op internet.. en hij schijnt untuned beter te zijn. dus neem ik die... maar in ieder geval bedankt!!!!! bvoor al het advies ;)

mazzzel
 
Originally posted by Typhoon 70cc
nou, ik heb jullie replys nog uns allemaal gelezen, ik ga in febr. nadat ik mn boete heb betaald een EVO halen... 70cc.
incl een Doppler S1R asje met SKF C3 lagers.. dat schijnt genoeg te zijn. ik heb morgen (donderdag) mn Yasuni C20 en in januari mn 24mm Mikuni flatside, dan nog andere koppeling + v-snaar, dan zijn we alweer een eind.. en of course met de tijd een andere ontsteking ;) hehe maar in ieder geval bedankt.. en idd de Team Speed valt af... wel een MHR Team geloof ik.. die is bij onze dealer 450 euro :| en de evo 289 op internet.. en hij schijnt untuned beter te zijn. dus neem ik die... maar in ieder geval bedankt!!!!! bvoor al het advies ;)

mazzzel

Een gewone MHR 450 euro???
Ik neem aan dat je de gewone MHR bedoeld aangezien je de echte MHR team Team Speed noemt....
 
Back
Top