Welke maat rollen heb ik nodig?

Mellieee

New Member
Hallo!

Ik wil mijn variorollen vervangen maar ik weet absoluut niet welke maar ik nodig heb.
Specs:
- China mod zip 4takt carb
- bj: 2017
- BTC Streetline

Ik zou niet weten welke info ik nog meer moet geven, dus vraag alles maar raak.

Alvast bedankt!
Post automatically merged:

En dan mijn vervolg vraag: hoeveel gram wordt aangeraden? Graag snel optrekken, maar niet te snel slijtend
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Optrekken bepaal je niet met.je rollen. En als je ze toch zelf gaat vervangen haal de oude er dan gewoon uit dan heb je meteen de maat en gewicht. Want of het rijd goed of kut. Met lichte rollen trek je niet sneller op en met zware ga je niet harder...
 
rollen meet je de diameter (en de breedte) (ik vermoed dat je 16x13 nodig hebt, standaard voor chinese scooters). en waarschijnlijk moet je ze vervangen omdat er vlakjes aan zitten, dus probeer je ze te meten waar die vlakjes Niet zitten.
wil je iets vlotter optrekken en dezelfde topsnelheid halen, zou ik je aanraden een "sport"vario te monteren (met een gebogen rollenbaan in plaats van de standaard rechte banen), waarmee je iets moet experimenteren met het gewicht voor de rollen (als de motor standaard is, waarschijnlijk lichter dan standaard rollen en ook dan wat er meegeleverd wordt)
ik heb zelf voor €35 de Power1 vario, helaas was de lichtste set meegeleverde rollen (7,5) al veel te zwaar, nu gemixt met goedkope 6,7 trekt dat beter en is de top niet te laag, maar die goedkope 3 heb ik alweer gewisseld voor de andere 3, want waren al "vierkant" nu dus op zoek naar duurzame 7,1.. als je even zoekt vind je een vergelijkbare vario ònder €20, zonder rollen en dan bestel je een afstelset om te bepalen wat het lekkerst rijdt.
vergeet ook je snaar/riem niet en een paar shims/vulringen voor achter je variobus.
 
Als je nou je oude rollen meeneemt naar de lokale scooterboer dan weten zij wel welke maat je nodig hebt ;)
en hoe moet ie daarheen?
ik heb dat soort dingen ook liever van tevoren op de plank liggen (en dan heb ìk 3 (eigen, plus nog 2 waar ik op pas) fietsen, nog een Tomos èn een auto klaarstaan om het te gaan halen)
 
Hallo!

Ik wil mijn variorollen vervangen maar ik weet absoluut niet welke maar ik nodig heb.
Specs:
- China mod zip 4takt carb
- bj: 2017
- BTC Streetline

Ik zou niet weten welke info ik nog meer moet geven, dus vraag alles maar raak.

Alvast bedankt!
Post automatically merged:

En dan mijn vervolg vraag: hoeveel gram wordt aangeraden? Graag snel optrekken, maar niet te snel slijtend


Zoveel verschillende maten zijn er niet.

Vrijwel standaard is 16x13.
Minarelli gebruikt 15x12
Piaggio gebruikt standaard nog grotere rollen.
 
Back
Top