nieuwe cilinder en dan plofjes

corne234

Well-Known Member
ik heb op een bws een nieuwe minarelli verticaal cilinder plus zuiger op gezet.

ik heb hem eerst goed warm laten draaien en toen heel langzaam rijden!
heb ook 1 dopje olie bij de tank in gedaan. maar nu maakt hij een geluid lijkt net of er iets ontploft maar dan van die kleine kletternde geluidjes!

weet iemand misschien waar dit vandaan komt en hoe je dit kan oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb er al een grotere sproeier in gezet en nu doet hij het al iets minder! maar wat bedoel je met bougiedop kapot? en de bij de cilinder zaten alleemaal nieuwe pakkingen dus die zou wel neit kapot zijn!
 
ik heb er al een grotere sproeier in gezet en nu doet hij het al iets minder! maar wat bedoel je met bougiedop kapot? en de bij de cilinder zaten alleemaal nieuwe pakkingen dus die zou wel neit kapot zijn!

wel of niet?

heb je de oude pakkingen wel goed verwijderd?
waarom heb je een nieuwe cilinder geplaatst?
 
Probeer even te kijken of je mengverhouding goed is kwa benzine en olie of anders of er een lek is bij je cilinderpakking of koppakking :] tis net hoe je het wilt bekijken


Klooi anders even aan je carburateur :] 1½ lucht bij 1½ stationair en later stel je het bij ( kwa Lucht ) stationair alleen stellen als je vindt dat je stationair wat hoger moet :]
 
hij doet het weer goed nu! ,, heel dom foutje de schroefen zaten niet goed vast van de cilinderkop!
Dat zeg ik.

Let wel op dat je ze niet té strak vastdraait. Als je cilinder heet wordt zet hij uit en heeft hij de ruimte nodig, anders loopt hij vast.
Daarom moet je hem met het juiste moment (kracht, uitgedrukt in nM; newtonmeter) vast draaien.
 
dit gaat nergens over , op moment vast draaien is mooi maar absoluut geen must , en als je echt te strak vast draait draai je gewoon de tapeinden kapot..

als je een beetje gevoel hebt ga je de boel normaal vast zetten , en dan nog loopt ie daardoor niet zomaar vast , bovendien gaat het daar ook helemaal niet om nu.
 
Back
Top