Hallo,
Ik heb een paar weken geleden een Generic Ideo 50 gekocht, onbekend merk maar zit een 2 takt horizontaal blok in (geen chinese troep). Na 200 kilometer begon die steeds meer vermogen te verliezen, en koud zat er helemaal niks meer in. Met 18xxx op de teller leek het mij logisch dat het aan de zuiger lag. Dus ik heb voor de leuk een mezoly 70cc cilinderkitje gehaald. Na montage kwam de zuiger tegen de cilinderkop aan, maar dat is nu verholpen door dubbele voetpakking. Ik heb de standaard 12mm carburateur, en standaard luchtfilter zonder de prop erin. Er zit nu ook een technigas terugloopuitlaat op die officieel op een aerox hoort (2de hands 15 euro, dus was het proberen waard en het past). En een nieuwe bougie, net een andere want de originele was niet op voorraad. Deze is 10/20 graden warmer. Carburateur is schoongemaakt, en ik heb het membraan nog gecontroleerd toen ik de zuiger omwisselde.
Ik ben begonnen met sproeier 80. Gestart en stationair afgesteld, en eerst een tijdje laten lopen. Daarna maar even geprobeerd, eerste paar honderd meter mooi rustig aan. Ik merkte direct dat die weinig kracht op lage toeren had, maar bovenin wel power had. Toen toch even stukje 3/4 gas en laatste stukje volgas, trekte mooi tot de 65. Toen ging die ineens enorm hoog in de toeren voor 2 seconden en vervolgens viel die uit. Toen ik weer stil stond even gewacht en starte vervolgens wel weer. Ik wist niet goed wat het was, bougie zag er wel mooi uit, alleen wat richting de arme kant dacht ik. Dus toen sproeier 85 ingedraaid, veel meer kracht onderin. Maar toen viel die al met een veel lagere snelheid uit het niets uit. Even gewacht en weer gestart, toen reed ik 10 kilometer per uur toen die weer uitviel. Als die uit valt is het echt uit het niets, geen gestotter ofz daarvoor. Ik durf er nu eigenlijk niet zo goed mee aan voordat ik weet wat het probleem is, want ik ben bang dat die anders kapot loopt.
Ik gebruik nog het originele olie systeem, maar voordat ik hem weer start zal ik een beetje olie bij de benzine ingooien voor de zekerheid.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb echt geen idee en kan ook niks vinden op internet wat het zou kunnen zijn.
Ik heb een paar weken geleden een Generic Ideo 50 gekocht, onbekend merk maar zit een 2 takt horizontaal blok in (geen chinese troep). Na 200 kilometer begon die steeds meer vermogen te verliezen, en koud zat er helemaal niks meer in. Met 18xxx op de teller leek het mij logisch dat het aan de zuiger lag. Dus ik heb voor de leuk een mezoly 70cc cilinderkitje gehaald. Na montage kwam de zuiger tegen de cilinderkop aan, maar dat is nu verholpen door dubbele voetpakking. Ik heb de standaard 12mm carburateur, en standaard luchtfilter zonder de prop erin. Er zit nu ook een technigas terugloopuitlaat op die officieel op een aerox hoort (2de hands 15 euro, dus was het proberen waard en het past). En een nieuwe bougie, net een andere want de originele was niet op voorraad. Deze is 10/20 graden warmer. Carburateur is schoongemaakt, en ik heb het membraan nog gecontroleerd toen ik de zuiger omwisselde.
Ik ben begonnen met sproeier 80. Gestart en stationair afgesteld, en eerst een tijdje laten lopen. Daarna maar even geprobeerd, eerste paar honderd meter mooi rustig aan. Ik merkte direct dat die weinig kracht op lage toeren had, maar bovenin wel power had. Toen toch even stukje 3/4 gas en laatste stukje volgas, trekte mooi tot de 65. Toen ging die ineens enorm hoog in de toeren voor 2 seconden en vervolgens viel die uit. Toen ik weer stil stond even gewacht en starte vervolgens wel weer. Ik wist niet goed wat het was, bougie zag er wel mooi uit, alleen wat richting de arme kant dacht ik. Dus toen sproeier 85 ingedraaid, veel meer kracht onderin. Maar toen viel die al met een veel lagere snelheid uit het niets uit. Even gewacht en weer gestart, toen reed ik 10 kilometer per uur toen die weer uitviel. Als die uit valt is het echt uit het niets, geen gestotter ofz daarvoor. Ik durf er nu eigenlijk niet zo goed mee aan voordat ik weet wat het probleem is, want ik ben bang dat die anders kapot loopt.
Ik gebruik nog het originele olie systeem, maar voordat ik hem weer start zal ik een beetje olie bij de benzine ingooien voor de zekerheid.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb echt geen idee en kan ook niks vinden op internet wat het zou kunnen zijn.