Niet stationair laten lopen.

MielEV

New Member
Goedemiddag allen!

Ik heb hulp nodig bij mijn Gerray Star. Hij heeft een hele lange periode stil gestaan en ik wilde hem paar dagen geleden erbij pakken en het lukte me niet om de scooter te starten.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd;
  • benzine gecheckt (zit voldoende in)
  • Nieuwe accu erin gedaan.

Ik wilde nu kijken waar mijn stationairschroef zit maar heb deze nergens kunnen vinden.

Ik zal proberen een schets te maken wat er gebeurd als ik hem wil starten.

Het lukt me alleen om hem enigszins te starten door de rem en startschakelaar ingedrukt te houden en wanneer hij is gestart en ik laat de rem los dan valt hij direct uit.

Ik heb ook eventueel video wannee hij start.

Ik ben echt ten einde raad en hopelijk kunnen jullie me helpen.

Het gaat om een Gerray Star.
 

Attachments

  • IMG_5479.jpeg
    IMG_5479.jpeg
    256.2 KB · Views: 10
  • IMG_5481.jpeg
    IMG_5481.jpeg
    329.4 KB · Views: 10
  • IMG_5480.jpeg
    IMG_5480.jpeg
    251.1 KB · Views: 10
  • IMG_5479.jpeg
    IMG_5479.jpeg
    256.2 KB · Views: 11
  • IMG_5481.jpeg
    IMG_5481.jpeg
    329.4 KB · Views: 11
  • IMG_5480.jpeg
    IMG_5480.jpeg
    251.1 KB · Views: 9
  • IMG_5486.jpeg
    IMG_5486.jpeg
    283.8 KB · Views: 10
  • IMG_5476.jpeg
    IMG_5476.jpeg
    195.1 KB · Views: 12
  • IMG_5478.jpeg
    IMG_5478.jpeg
    133.3 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Ik ken het merk er type totaal niet maar wat ik zou doen is controleren of hij vonk als je de rem niet indrukt.

Maar nogmaals ken de scooter niet dus wellicht zit er geen kickstarter op.
 
Ik ken het merk er type totaal niet maar wat ik zou doen is controleren of hij vonk als je de rem niet indrukt.

Maar nogmaals ken de scooter niet dus wellicht zit er geen kickstarter op.
Ja zit kickstarter op, en handig voor mij om erbij te vertellen dat het me alleen op dit moment lukt om hem te starten met kickstart.

Waar moet ik dan kijken of er een vonk komt?
 
Waar moet ik dan kijken of er een vonk komt?
bougie eruit , en tegen de kop , of ander kaal metaal in de buurt houden , dan contact aan , en kicken. vonk spring over tussen bougie elektrode.
En brandt het remlicht als je de rem inknijpt ? , en hoeveel spanning heeft je accu ?
 
bougie eruit , en tegen de kop , of ander kaal metaal in de buurt houden , dan contact aan , en kicken. vonk spring over tussen bougie elektrode.
En brandt het remlicht als je de rem inknijpt ? , en hoeveel spanning heeft je accu ?
Hoeveel spanning mijn accu heeft durf ik niet te zeggen, me remlicht brand niet als ik hem ingedrukt houd. Me accu is ongeveer 2 maanden oud nu.
 
zijn alle zekeringen heel , gaat er iets branden , als je je contact aan doet ? gaan b.v. je knipperlichten aan als je ze bedient?
 
zijn alle zekeringen heel , gaat er iets branden , als je je contact aan doet ? gaan b.v. je knipperlichten aan als je ze bedient?
Dit zal ik nog na moeten kijken, ik heb wel een elektronisch scherm die gaat wel gewoon aan
Post automatically merged:

Ik ben net even weer ermee bezig geweest en de scooter start heel moeilijk en als ik hem via kickstart wil starten moet ik de rem en start schakelaar ingedrukt houden.

De lampen branden wel alleen ze flikkeren wel als ik start, dit komt denk ik doordat hij lastig start.
 
Last edited:
Je hebt inspuiting , en dus een ecu , deze is afhankelijk van de spanning van de accu , wat ik zou proberen is met startkabels even een andere accu ernaast zetten , ( wel aansluiten natuurlijk plus op plus ) ,en dan kijken wat hij doet
 
Back
Top