This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motor & Motorrijden #39

Status
Not open for further replies.
Katvervanger er tussen gelast en eindelijk een mooi geluid. Motor loopt nu wel echt kut, nu toch maar snel power commander aanschaffen maar ben iig van dat stille geluid af.

100 euro voor een setje is aardig aan de prijs!
Over het algemeen ben je met max 75 euro voor een setje gebruikte circuit banden wel klaar.

Maarja, racen is ook duur natuurlijk, dus die lui proberen ook overal de euro's vandaan te peuteren:+

Ja waarschijnlijk doe ik er ook pas volgend jaar pas wat halen, tenzij ik naar buitenland ga studeren oid. Maar wel nog meer kick in the head met dat mooie weer na verkoop!

Dacht vanmiddag ook een hele ronde te gaan rijden, kom ik na 500 meter een maat tegen, zijn we 10km verder bij een andere maat gaan zitten, en daarna weer recht naar huis om te gaan werken8P
Ben die 25kw eigenlijk al wel ontzettend beu na 2 maanden:x

Misschien morgen dan maar eens een flink stuk rijden+ralf+

gisteren nog ff gereden met een maat van me,
komt hij aanzetten op ze 65cc kreidler superbreitwand 5bak geval op motorkenteken. dus ff opt gemak rondje door de polder gedaan.

apart geluidje!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QaHbgE0u-Ok&feature=player_embedded"]"DESMOSEDICI GP DREAMS" - YouTube[/ame]

Blijkt dat ik via me bijbaantje goedkoop motorparts kan bestellen dus een Power commander V besteld *D

Iemand ervaring met de auto tune?

[ir]http://www.powercommander.com/powercommander/Images/Products/AutoTune/autotune200_kit_l.jpg[/ir]

Niet echt, wel weet ik dat je ook snelheid op zo'n ding moet aansluiten, anders werkt AutoTune niet...

Tsja we hebben niet allemaal van die snelle ducati's he

Maar nu ik me kat en demper heb verwijderd (is 1 geheel vastgelast aan de bochten) loopt me motor echt beroerd. Nu schijn je met het verwijderen van de kat + PC + afstellen al ong 5 pk winnen. Niet dat je het merkt maar de strakkere vermogensafgifte zeker.

Nu kan ik het laten afstellen op een bank of die auto tune erbij kopen voor 150 euro. Maar of het goed werkt?

Waar je rekening mee moet houden is dat je orginele ECU aan de hand van lambda's in je uitlaat z'n mapping gaat aanpassen. Dit moet je dus eerst zien te omzeilen, omdat deze aanpassingen anders je PC-mapping weer vernaggeld. Vervolgens zou ik hem absoluut op een bank laten mappen ipv. via een AutoTune module, omdat dat bewezen is, en daar ook alle CO2 rommel fatsoenlijk uitgeschakeld kan worden. Kortom: het liefst wil je iemand die bovenstaande allemaal doet. Enkel een AutoTune doet dit niet

Bij welke leverancier bestel je dat dan Joep? Hoco?

Ik moet nog remblokken hebben :+ kan je wat voor me fixen?

Status
Not open for further replies.