This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motor & Motorrijden #36

Status
Not open for further replies.
Ziet er heel dik uit Maykel, maar wel jammer dat je dan geen nieuw asje erin zet en kettingspanners dat dat ook weer fris eruit ziet. Of zijn die zo achterlijk duur voor een motor ?

Orginele parts zijn achterlijk duur. Ik poest ze nog wel ff op
 
Hoe weet je of die achterbrug nu nog sterk genoeg is?
Komt toch aardig wat kracht op als je 'm ff open trekt..

Ik heb er nu zo´n 2000km mee gereden en nog steeds niks mis mee, kan altijd wat mee gebeuren dat zal ik niet zeggen. Maar daarbij heeft een achterbrug van een 2006 gsxr van zijn eigen al wat meer materiaal dan die van een k4
 
Meer materiaal betekend niet per definitie dat het sterker is.
Die bruggen zijn niet voor niets zo ontworpen imo. Alles is berekend zodat het een bepaalde stijfheid heeft en torsie aankan.

Ik zou er zelf niet mee rijden in ieder geval..
 
Zowiezo, het onderdeel wat veel van de krachten moet overbrengen dusdanig aanpassen omdat je zonodig een seatpipe wil... volgens mij had je beter een andere motor kunnen kopen. Mij niet gezien dat ik daar met net zoveel vertrouwen als de orginele achterbrug 250+ op zit te knallen.
 
Heb :7 (eigenlijk 2 stuks)

Maja, 35pk of 145pk... zit nog wel wat verschil in



:W
 
Last edited:
Laten we elkaar geen mietje noemen, maar ik zou daar gewoon mee durven rijden als het gelast is Zo een achterbrug komt echt niet gek veel kracht op. Wel eens achterbruggen van oudere motorfietsen gezien die ook dik meer als 100pk hadden?
 
Ik vind het ook allemaal wat overdreven.

Mooie kleurstelling @ gsx, pijpjes en stuur is niet mooi in mijn ogen. De rvs bochtenset is wel nice!
 
Ik heb wel vaker achterbruggen aangepast zien worden idd... Als dat gewoon goed gelast is valt t best mee...

Tis wel mooi gemaakt allemaal.
 
Dingen worden tegenwoordig zo gemaakt als we ze kennen omdat ze veel stijver zijn. Stijf frame en achterbrug is erg belangrijk in de racerij

Een simpele old skool achter vork houdt het wel qua kracht, maar is natuurlijk zo stijf als een natte krant.
 
Btw nog ff iets waarom zou je in vredesnaam 2 seatpipes monteren op een motor die een uitlaat aan de zijkant heeft?

1. een seatpipe is meer gewicht dan een sidepipe
2. twee seatpipes helemaal dus
3. het ziet er niet uit
4. dobbel joe tie ef!
 
Status
Not open for further replies.