Motor & motorrijden #26

Status
Not open for further replies.
Ik heb ze JUIST gekozen omdat ze zo makkelijk zijn wat regels betreft wanneer je bike wordt gejat.

Hoeft niet vast te staan aan iets, binnen of ART slot etc etc, allemaal niet van toepassing :) heel simpel dus: bike weg --> geld.

Deze verzekering stelt alleen als eis het normale motorslot (op stuurslot zetten dus) + een ART (denk 4 sterren) slot. Schijfremslotje en gaan, heb geen zin om een ketting mee te sleuren :+

En goedkoper dan Centraal Beheer :P

@ Michiel: als het voor WA+ was had ik niet zoveel tijd gestoken in de vergelijking.. Ik ga em dus in ieder geval voorlopig even allrisk verzekeren. Ding kost toch wel aardig wat, ik weet van mezelf dat ik onervaren ben (wel met enige beheersing, maar dan nog) en het zou toch behoorlijk zuur zijn om dat ding compleet af te schrijven in de eerste maand bijvoorbeeld :X Blijf het wel schoftig duur vinden trouwens dat allrisk gebeuren :P

Oja, heb ook de manier gevonden om in Lemelerveld te komen, met de regiotaxi! :D Dacht dat dat wel flink geld zou gaan kosten, vanaf Ommen: nog geen 7 euro :+

Zaterdag Mille ophalen +ralf+
 
Ik was meer benieuwd naar de verschillen in premie in relatie met de voorwaarden die gesteld worden bij diefstal ;)

All-risk is te duur idd :X
 
Ik was meer benieuwd naar de verschillen in premie in relatie met de voorwaarden die gesteld worden bij diefstal ;)

All-risk is te duur idd :X

Van wat ik tot nu toe gezien heb zijn de goedkoopste verzekeringen ook de verzekeringen waarbij de meeste eisen gesteld worden. Centraal Beheer bijvoorbeeld heeft dus (blijkbaar) niet zo strenge eisen, net als De Europeesche (als de motor 5+ jaar oud is iig) en bij Univé is het volgens mij ook wel te doen. Bij een paar van de goedkopere die ik gevonden had kwamen er dingen om de hoek kijken als verplicht binnen stallen tussen 23:00 en 07:00 en dat soort ongein. Bij sommige verzekeringen scheelt het ook behoorlijk in premie als je een SCM goedgekeurd alarm hebt, bij eentje was dat 25% korting geloof ik.

Maar gezien een WA+ verzekering in mijn geval altijd rond de 30-40 euro uit kwam vond ik het niet zo interessant.. Totdat je bij Allrisk gaat kijken :P

Nog een goede reden om een tussenpersoon te hebben trouwen: Mocht er iets gebeuren handelt hij/zij het af, je hoeft alleen even te bellen en aan te geven wat er gebeurd is en het komt meestal wel goed. Geen gedoe met de verz. maatschappij zelf bellen, en aangezien zo'n tussenpersoon vaak veel verzekeringen bij één maatschappij heeft lopen kan die ook wat meer voor elkaar krijgen over het algemeen..
 
Pa z'n liefje, xs 650 met een bigbore kitje en leuk opgefokt blok :)
Cruise er laatste tijd ook af en toe op:) toch leuk zo'n oud hok (maar in mooier dan nieuwstaat) met een dikke 75Pk8)
P1020159.jpg


ALLES glimt en blingt:P
Momenteel trouwens met oude tank, andere word opnieuw gespoten in andere kleur
 
Jurjen, toffe fiets. Jij postte volgens mij een tijdje geleden ook foto's van zo'n geel ding. Heb je daar nog meer pics van? Echt iets voor mij zoiets...
 
Deze verzekering stelt alleen als eis het normale motorslot (op stuurslot zetten dus) + een ART (denk 4 sterren) slot. Schijfremslotje en gaan, heb geen zin om een ketting mee te sleuren :+

QUOTE]

Hoe weten ze dan dat er een ART-slot op zat?
Kunnen ze toch nooit weten...
 
Precies, dat maakt dus niet veel uit..

Alleen moet je wel een aankoopsbewijs hebben misschien?
Heb ik iig bewaard en heb aan de verzekering doorgegeven welk ART 4 slot ik heb..
 
Ik zit op 18 euro (30% korting) voor de gixer uit 2002.. 18 euro voor de CBR uit '91 8P.. Centraal Beheer rekent alleen aan de hand van leeftijd en regioblabla.. Beide WA Top (diefstal, brand etc.).. WA normaal zou me 80 euro minder per jaar kosten, maar vind het wel best zo, ding staat in een garagebox paar straten verder en anti diefstal voelt dan wel fijn :+
 
Fuckje, net gebeld met die gast van die motorzaak.. Was een kap waar wat vegen op zaten, zou overgespoten worden omdat je nogal moeilijk zoiets uit matte lak kunt poetsen :+ Heeft de spuiter prutswerk afgeleverd :(

Upside: ik krijg wél gratis een leen/huurmotor mee, Ducati Monster :D Eerste weekje lekker die Duc in Haarlem laten staan dus, beterr 8) Zonnetje = Joost op de Duc naar Delft 8)
 
Jurjen, toffe fiets. Jij postte volgens mij een tijdje geleden ook foto's van zo'n geel ding. Heb je daar nog meer pics van? Echt iets voor mij zoiets...

Zitten al wat uurtjes poetsen in hehe.
Klopt is van een kennis hier om de hoek, zit alleen een origineel blok in.
P9200383-1.jpg


P9200384-1.jpg


P9200385.jpg


En van m'n oom (allemaal hobbyisten he), hele leuke xjr
brommercor-1.jpg


En m'n andere oom, alleen ging dat wat minder met 160 de bocht uitvliegen en 3 weilanden en sloten verder tot stil stand komen:P Jammer dat ie er 8 gebroken rugwervels en kaak en de bende aan over hield, gelukkig geen verlammingen..
P1010960.jpg


Toen wel ff serieus van geschrokken omdat ook mij het kan gebeuren, en je met zo'n kut geintje je hele leven kan verneuken.. Nu heeft ie gelukkig met 'maar' een jaar revalideren..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top