Motor en motorrijden #9

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

mensen
ik wil graag advies over het halen van mijn motor rijbewijs!1
hoeveel euro zijn jullie kwijt geweest .
en als je auto rijbewijs heb moet je dan opnieuw je motor theorie halen..?
 
Theorie moet je opnieuw doen ja, ik was 1000 euro kwijt incl examens... maar verschilt per persoon he.

Het door hebben van het rijden, schakelen etc is denk ik ff het lastigste. Als je je autorbw al hebt, dan is het op de weg rijden zelf gewoon makkelijk.. ff je kijk technieken weer opnieuw aanleren en you're good to go.
 
Is het verstandig om vrij vlot naar je B rijbewijs motor te gaan doen of gewoon eerst meer rij ervaring met de auto op doen?
 
Ik heb het ook redelijk snel achter elkaar gedaan... binnen een half jaartje heb ik beide rijbewijzen gehaald... Maakt niet heel veel uit... een beetje rij ervaring van de auto is wel handig denk ik, aangezien ik veel meer leerde toen ik zelf ging rijden met de auto...
 
Is het verstandig om vrij vlot naar je B rijbewijs motor te gaan doen of gewoon eerst meer rij ervaring met de auto op doen?

Als je wat langer op de weg zit al met de auto... dan rij je wel een stuk zelfverzekerder. Des te makkelijker wordt het om je andere rijbewijzen te halen (imo)
 
Aangezien ik nu vast werk bij me baas@ motorzaak binnekort beginnen met rijbewijs:) aangezien ik zondag ook enduro ga rijden wil ik helemaal graag & vaker
 
Hoeft niet lang te zijn, maar wel veel km's inderdaad... Ik heb in de tussentijd aardig wat gereden met de auto ook.

Plus dat je van het scooterrijden ook nog best veel mee genomen heb kwa rijden... Gewoon het omgaan met de remmen, stuur etc... Ook zal het scooterstunten bij mij wel een klein beetje invloed hebben gehad...

Weet nog wel de 2e les ofzo, probeerde ik stiekem een wheelie met de lesmotor :+ Maar was toch wel wat anders dan met de scootert... kreeg m niet omhoog :P Nou was dat ding ook behoorlijk traag
 
Begin zaterdag met mijn eerste motorrijles
bij brookhuis oldenzaal, zit onder het arke stadion (fc twente)
hele pakket kost €795,- zit alles bij in dus zeker niet deur
gisteren even vast een paar laarzen gehaald post ik 1 deze dagen hier wel even.
 
Theorie moet je opnieuw doen ja, ik was 1000 euro kwijt incl examens... maar verschilt per persoon he.

Het door hebben van het rijden, schakelen etc is denk ik ff het lastigste. Als je je autorbw al hebt, dan is het op de weg rijden zelf gewoon makkelijk.. ff je kijk technieken weer opnieuw aanleren en you're good to go.

Ik 1300 euro en dat vond ik al netjes ;(

Als je tussen de 1000 en 1500 reserveert zit je wel goed denk ik. Als je een keer zakt kost het wel weer een 200 euro extra ofzo. Ik heb geen pakket genomen maar gewoon losse lessen.
 
Begin zaterdag met mijn eerste motorrijles
bij brookhuis oldenzaal, zit onder het arke stadion (fc twente)
hele pakket kost €795,- zit alles bij in dus zeker niet deur
gisteren even vast een paar laarzen gehaald post ik 1 deze dagen hier wel even.

Mss dat ik daar ook ga, even kijken of dat wat is.
 
Ik denk dat het zeker goed is om zeer snel na je B je A te halen. Je zit dan nog helemaal in het 'les-plaatje' alleen wat miniscule verandering in je kijktechniek, en het ontwijken van gevaarlijke punten in het wegdek en je bent er klaar voor.. AVB daarintegen moet je wel zoals iedereen van voorafaan beginnen..

En over de 25kw kwestie ga ik me verder niet meer uit laten, want ik denk daar anders over dan menigeen hier en daar komen weer discussies over :+
 
Last edited:
mensen
ik wil graag advies over het halen van mijn motor rijbewijs!1
hoeveel euro zijn jullie kwijt geweest .
en als je auto rijbewijs heb moet je dan opnieuw je motor theorie halen..?

Is de search functie kapot of zo? Valt me op dat hier echt altijd dezelfde vraag wordt gesteld.
 
Eens met Arne. Misschien handig om een overzichtje van de FAQ (met name lessen, leeftijd, beperkt & onbeperkt, kleding, prijzen) mbt motorrijden in de startpost te plaatsen?
 
Ik was 1100 kwijt ofzo... maar kwam ook een beetje omdat ik losse lessen had gedaan ipv een pakket... Maar had achteraf dat pakket kunnen hebben want had evenveel lessen... Mja boeie, het gaat maar om 1 ding, en dat is dat fokking pasje :W:#:D
 
dit zijn me nieuwe boots :love:
wil er hele dag wel op lopen :)

4uvg60z.jpg


6fqjmz6.jpg
 
Waarom dan wel? hij is ouder als 18 dus zelfaansprakelijk.

Volgens mij ben je pas vanaf je 21e volledig onafhankelijk van je ouders.

Lekkere laarzen MHR Aerox, ik heb hetzelfde model. Bevallen echt prima, enige nadeel is dat ze gaan piepen. Die plastic delen op enkelhoogte gaan op den duur over elkaar schuiven. Maar een beetje WD-40 doet wonderen, dan is het over namelijk. 8)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top