This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motor en motorrijden #3

Status
Not open for further replies.
Gewoon halen dat rijbewijs! Ze maken het ook steeds moeilijk vanuit de overheid, dus lekker gaan lessen. Dan kan je altijd nog wachten tot je 21e en dan kan je ook vol vermogen

ja dat dacht ik eerst dus ook.
maar als ik 21 ben heb ik hoogstwaarschijnlijk een groter budget dan nu, en kan ik alle meuk in 1 keer aanschaffen.
nu houd ik er alleen een lege portomonnee aan over.
 
Heeft iemand ervaring met het zelf maken van een grondanker?

Tegel uit de garage halen. Dan beton wegkappen (denk zo'n 30cm, zodat je ankerpunt er mooi inpast). Ankerpunt plaatsen en terug beton gieten en tegel er weer op. Wel gat in je tegel snijden zodat deze over je anker kan +pippi+

Zo zou ik het doen <]
 
Ik heb geen tegels :+, maar ik zat ook aan zoiets te denken idd. Waar kan ik denk je het beste terecht voor een degelijk ankerpunt? Bouwmarkt ofzo? Of misschien bij een zeilwinkel ofzo...

Joshua, naar mijn weten valt een motorvoertuig niet onder je inboedel. Zoals je zegt, beter voorkomen dan genezen. Maar dit weet ik niet zeker. Misschien dat HansF dit wel weet? Onze verzekeringsgoeroe.

[edit] quote van m-f.nl

Je verzekering maakt een uitzondering voor motorvoertuigen, misschien dat je bij brand nog iets terugkrijgt, maar bij diefstal zeker niet.
 
Ik snap trouwens niet wat je moeilijk doet Vass, als je 7000+ voor een fiets over hebt. Heb je ook wel 100 euro over om een ankertje GOED te laten plaatsen toch..
 
Het geld raakt ook een keertje op hé Josh.

Tevens vind ik het a) leuk om te doen inderdaad en b) zonde van de 100 euro als ik het zelf ook op een degelijke manier kan plaatsen
 
Ik snap trouwens niet wat je moeilijk doet Vass, als je 7000+ voor een fiets over hebt. Heb je ook wel 100 euro over om een ankertje GOED te laten plaatsen toch..

Ik heb door de muur van m'n schuur 2 gaten geboord, 2x M20 ofzo (groot iig) er doorheen, grote stalen beugel eraan vast... draadenden aan de andere kant krom geslagen. Daarmee heb ik mijn scooter altijd vast gezet in de schuur.
 
Ik had mijn scooter nog niet eens op stuurslot staan in de schuur...Op school als ik tijd had op zijn hoogst een schijfremslot oid..

Maar motor zou ik ook echt 20 ankers aan hangen, stukje duurder enz.
 
Krijg trouwens ook nieuwe banden op de R1 die ik gekocht hebt, ivm bandenvet erop. Zou volgens vele in de band trekken en gewoon levensgevaarlijk zijn.

Dus setje pilot powers komen er nu op. ipv BT014

Dees wil ik ook aanschaffen, hoop dat die man van markplaats reageerd!

 
Die van marktplaats ziet er wel heel erg 'ruw' uit. En ik snap je wel Vass, dat je dat ankertje zelf wil fixen. Ik ben daar alleen te lui voor :+
 
Volgens mij is het gewoon een orginele van Yamaha.
Heb ik ook even nagevraagd, zo niet hoef ik em ook niet.
Imitatie sucks
 
Gister nog even de SV uit gelaten bandjes werden maar niet warm, dus heb niet echt hard gereden, nog wel een leuke wheelie geboekt Deze week ga ik een paar advertenties plaatsen...
 
ja dat dacht ik eerst dus ook.
maar als ik 21 ben heb ik hoogstwaarschijnlijk een groter budget dan nu, en kan ik alle meuk in 1 keer aanschaffen.
nu houd ik er alleen een lege portomonnee aan over.

Als je het papiertje al hebt, geef je dat geld iig niet meer uit aan andere ''ongein''
 
Ik heb geen tegels :+, maar ik zat ook aan zoiets te denken idd. Waar kan ik denk je het beste terecht voor een degelijk ankerpunt? Bouwmarkt ofzo? Of misschien bij een zeilwinkel ofzo...
Bouwmarkt eerst ff checken. Mss halfords ook s.
Heeft een zeilwinkel dan grondankers?
Ik zou desnoods een beetje creatief gaan doen en een stuk massief metaal laten plooien.
 
Status
Not open for further replies.