Motor en motorrijden #3

Status
Not open for further replies.

Jaspah

Nu ook een GC slet..
Nieuw motortopic.

Maak maar.. Misschien leuk om in de eerste post alle motoren forummembers erin te zetten?!

Zoals M-F.nl zeg maar!

Vind ik wel een goed plan :)
Als iedereen z'n motor post, zet ik ze allemaal in de 1e post... en verwijder alle eerste losse posts met de motorpics erin (om het duidelijk te houden zeg maar)

Brand maar los :)


Enrico :

bikepics-778809-full.jpg


DvO:

2e2j78z.jpg


Apple:

[ir]http://home.hccnet.nl/w.eskens/Motor/P1010019.JPG[/ir]

Jaspah:

344utz9.jpg


Ties:

photo0238c1al.jpg


Grovert r:

352j1vt.jpg


Michiel. :

4i3m6xe.jpg


Tim:

tim2small7zv.jpg


Rieju-Pim:

Afb056.jpg


4x2:

VFR6.jpg


Maitre R:

4ckw5d0.jpg


Paulyamaha:

40892872_5_iwvb.jpeg


Da-vid:

[ir]http://i12.tinypic.com/2hpmut3.jpg[/ir]

Hebo aeroxje:

CBR600juni3.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

DVO: Als je over marges praat dan weet je dus duidelijk niet waar je het over hebt.. Als een goede verkoper tijd in iemand moet steken en de klant het daarna op internet koopt dan vind ik dat triest.. Tuurlijk hebben internetwinkels goedkopere spullen, maar vind je het gek als je geen showroom moet inrichten, personeel moet hebben, een mooi winkelpand, kassa's etc. etc... Neem dan het risico dat je de verkeerde maat besteld en lul nergens meer over..
 
En trouwens.. meestal (bij ons dan) valt er nog wel over de prijs te praten.
Goede hulp bij het passen van een helm/pak etc is echt wel belangrijk imo. Veel vergelijken met andere kleren om te kijken wat jou het beste zit... Voordat ik iemand wegstuur met de juiste motorjas, heeft ie er eerst minstens 20 aangeprobeerd.

Lekker gebruik maken van de service van zo'n winkel en vervolgens online bestellen vind ik echt laag.
 
400 euro voor banden is idd best duur... Balanceren ze dan tegelijk het wiel uit oid?
Gewoon die internetprijs ff ter sprake brengen. Mss doet ie het dan voor 350 oid.
 
En trouwens.. meestal (bij ons dan) valt er nog wel over de prijs te praten.
Goede hulp bij het passen van een helm/pak etc is echt wel belangrijk imo. Veel vergelijken met andere kleren om te kijken wat jou het beste zit... Voordat ik iemand wegstuur met de juiste motorjas, heeft ie er eerst minstens 20 aangeprobeerd.

Lekker gebruik maken van de service van zo'n winkel en vervolgens online bestellen vind ik echt laag.

Dan vind je het maar laag, ik hou 't geld liever in mn zak. Als het weinig scheelt dan maakt het me ook niet uit, dan betaal ik graag voor de service. Maar soms schelen producten echt VEEL qua prijs, ik ben echt geen dief van mn eigen portemonnee wat dat betreft.
 
Als je voor een paar laarzen miss 30 euro meer betaald... en na een beetje babbelen nog 10% korting krijgt ook. Dan vind ik het echt nergens over gaan. (het ging hier over een paar laarzen toch?)
 
I'm with arna. Daarom vermeld ik dan ff de prijs op internet. Goeie dealers doen dan al s wat van de prijs af. 150 euro verschil op een pak van 600 euro bv vind ik echt net dat ietsje té... Das een extra winst van 25%!

at jasper: 30 euro extra voor laarzen valt nog mee, maar waarom komt die 10% er niet direct af? Zo trek je veel meer mensen aan die anders op internet gaan kopen.

Zo is het met scooter onderdelen toch ook (om maar s een vb te geven :p)?
Is het op internet 50 euro goedkoper, ga je toch niet naar een dealer?

Maar goed, goeie service is natuurlijk ook z'n geld waard :)
 
Idd, met alles is 't zo tegenwoordig..Dealers moeten niet janken, moeten ze zelf ook een webshop openen. Kapitalisme is hard :P
 
at jasper: 30 euro extra voor laarzen valt nog mee, maar waarom komt die 10% er niet direct af? Zo trek je veel meer mensen aan die anders op internet gaan kopen.

Omdat niet iedereen aan de kassa komt zeiken dat het op internet goedkoper is :P We krijgen niet alleen maar mensen tussen de 20 en 30 die op zoek zijn supersport kleding/laarzen etc.
Vooral veel mensen die de motor gebruiken voor woon/werk verkeer. Ik geloof dat dat soort kleren (ala tour) niet echt ruim staan aangeboden online. Of wel ?
 
Enrico, je kan toch zelf een pak passen?
Ik heb t niet over hulp van verkopers hoor.
Gewoon ff laarzen aantrekken kijken welke maat t is.
Handel = handel geen vriendschap.
 
Voordeel van een dealer vind ik wel dat je gewoon met een gerust hart terug kan gaan met een product, mocht het niet goed zijn/kapot gaan.

Dat heb je toch in mindere mate met een webwinkel, ook al heeft het product zelf ook garantie.

Verder ben ik met Arne zijn uitleg.
 
Tuurlijk beide hebben zo hun voor en nadelen.
Ik koop ook altijd bij een dealer hoor. Gewoon voor de service.
Alleen mn banden koop ik niet bij de dealer, omdat dat prijsverschil ABSURT is
 
Ik zei bij de scooterdealer destijds gewoon wat het op internet kostte. Als hij het voor dezelfde prijs wilde verkopen (of een paar euro duurder) dan kon ik me er wel in vinden.

Als je niet veeleisend bent qua tijd/hulp vind ik dat wel netjes.

Als je alle korting bij elkaar op gaat tellen (Jas, Helm, Laarzen, Handschoenen) dan koop je daar bijna een "gratis" paar handschoenen van :)
 
Maja eindeloze discussie.
Wil je service betaal je meer bij een dealer
Wil je dat niet koop je op internet
 
Ik heb mijn kleding in een keer gekocht bij de dealer, op m'n jas na, die had ik voor mijn verjaardag, maar in de winkel eerst alles uitgezocht, bij het afrekenen gewoon ik wil X korting, ging bij mij toch nog iets van 200E af :) Ik sta in die winkel geregistreerd, heb er altijd alles gekocht, dus korting geven ze me zeker wel :)
 
Banden koop ik zelfs niet op mijn werk :P

Laarzen zonder verkoper passen wordt beetje moeilijk als je alleen demo modellen in de winkel hebt staan of alleen een linkse of alleen een rechtse..

Je gaat toch ook geen proefrit bij een dealer maken om dan de motor alsnog particulier te kopen? Das net zo loos. Dealer zijn product wordt minder waard, verkoper steekt er tijd in (formulieren moeten getekend worden etc.).. Ik vind het gewoon kansloos/pauperig klaar uit..
 
Vandaag een vrijwel nieuw tweedelig Richa pak tweedehands gekocht. Was nog maar enkele keren gebruikt, leer was ook nog behoorlijk stug and all. Stuk beter in elk geval dan m'n oude halfvergane IXS geval.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top