Motor en motorrijden #10

Status
Not open for further replies.
Er zijn hier trouwens wel een aantal mensen die 600cc gixxers bezitten dacht ik?
Wat doet zn ding nou in de verzekering @ 25kw als ik vragen mag ?:)
Ga namelijk binnenkort aan me A rbw beginnen en ben benieuwd of de vaste lasten naast me shitvic een beetje haalbaar zijn.
 
Ik heb hem met mn auto in een 6 wielenplan verzekerd.

13,08 voor WA + diefstal + brand.

Auto betaal ik 34 euro per maand, dus voor in totaal 47 euro heb ik beide in verzekering.

Niet op 25kw overigens (22 jr en geen schadevrije jaren bij motor / 1 bij auto)
 
Vaak zat 200+ gereden, danwel in een auto maar dan ga ik mijn medeweggebruikers toch wel wat harder voorbij...

Als ik met de motor met 200 auto's inhaal lijkt het altijd op de 1 of andere manier toch langzamer dan dat ik ze met de auto met 200 inhaal.

Er zijn hier trouwens wel een aantal mensen die 600cc gixxers bezitten dacht ik?
Wat doet zn ding nou in de verzekering @ 25kw als ik vragen mag ?:)
Ga namelijk binnenkort aan me A rbw beginnen en ben benieuwd of de vaste lasten naast me shitvic een beetje haalbaar zijn.

Voor mijn 636 (best wel gelijk aan een gixxer :P) betaal ik iets van 30 euro in de maand verzekering en 60 euro wegenbelasting voor een heel jaar.
volgens mij is die verzekering van Jaspah nog goedkoper.
dus dat is allemaal goed te doen..
 
Hoe kunnen jullie in hemelsnaam zo goedkoop verzekeren, ik ben dan wel jonger maar toch.
Ik betaal zn 130e p/m voor dat rode hok van me.

(Helaas zit mn werkgever niet aangesloten bij dergelijke verzekeringen anders kreeg ik gruwelijke korting, omdat ik voor me werk veel km's maak.)
 
Ik heb ook Battlax 014's vind het prima bandjes moet ik zeggen... Niks op aan te merken :+ Je moet idd wel t zooitje lekker warmrijden... Maar dat spreekt redelijk voor zich...

Achterband gaat wel hard :')
 
Ik betaal 12 euro p/maand :# Zo gefixt dat bij mij de schadevrije jaren van me pa erbij zaten... hierdoor vette korting kunnen fixen :)

Handig als je oom verzekeraar is :W
 
Hmm een gixxer kost me rond de 17,50 p/m.
Valt me nog mee, en alsk dan wegenbelasting meereken adhv slider project als indicatie valt dat nog best te doen kwa vaste lasten :)
Mij werd altijd verteld dat een motor zo duur is.

Dan ga ik me maar eens inschrijven voor een pakketje voor het A rbw en wat geld opzij leggen voor een gixxer. :W
 
Maarja dat zijn niet de enige vaste lasten he... Je bandjes slijten wat sneller -:- Dus is ook sowieso elk seizoen wel een achterbandje a 250 euro... En dan ook af en toe nog een voorbandje :+

Om de weet ik het hoeveel duizend km een ketting en tandwiel setje a 140 euro ofzo...

En olie+filtertje etc.. Dus er komt nog wel wat bij...

verder owned motorrijden fucking hard :W
 
Ik betaal voor een heel jaar WA+ (met rechtsbijstand) 270 euro.

En Wheelex :P tandwielen + ketting is geen 140 euro :# helaas...
 
Ik zit nu op de duitse ebay te kijken.. over een paar dagen even kijken wat er ongeveer wordt geboden op een r6 uit 2000 daar (biedingen lopen nu allemaal nog)... misschien dan maar eentje in duitsland halen en importeren als dat rendabel is...
 
Mijn Duc Monster 600 is ook begrensd op 25KW, alleen de top ligt op 123 km/h...
Kan dit kloppen of is ie gewoon op de verkeerde manier begrensd (namelijk op de gasschuif, weet niet of dit nauwkeurig is, dus of ie niet te ver geknepen is mischien).

Mijne is op het gas begrensd (aanslag, hendel kan niet verder draaien) met de testbank is dan een uitdraai gemaakt.

Qua acceleratie is ie ook vrij vlot (nog geen 25kw'er tegen gekomen die sneller is).
 
Mijne is op het gas begrensd (aanslag, hendel kan niet verder draaien) met de testbank is dan een uitdraai gemaakt.

Qua acceleratie is ie ook vrij vlot (nog geen 25kw'er tegen gekomen die sneller is).

Top van mijn 25kW honda CB500 is ook +/- 120, al heb ik het gevoel dat die van mij op 20kW staat (staat op het spruitstuk).. Ga het nog ff navragen bij de dealer... Daarnaast is mijne ook trager dan een andere Cb500 die ook op 25 kW staat, dus dat het verkeerd is zou kunnen.. Top van die CB500 is echter ook 120 km/u
 
Mijne is op het gas begrensd (aanslag, hendel kan niet verder draaien) met de testbank is dan een uitdraai gemaakt.

Qua acceleratie is ie ook vrij vlot (nog geen 25kw'er tegen gekomen die sneller is).

Jep je bent idd sneller dan mijn GS500.

Merkte dat vooral @ snelweg..
 
Heb zo'n gevoel dat ze een behoorlijke marge hebben genomen met die begrenskitjes... Zou me niets verbazen als de helft minder dan 20 kW heeft
 
Als ik met de motor met 200 auto's inhaal lijkt het altijd op de 1 of andere manier toch langzamer dan dat ik ze met de auto met 200 inhaal.
Dat gevoel heb ik ook altijd. Mijn auto rijdt op de GPS niet harder dan 170 en als ik dat rij lijkt het net alsof ik op de motor 220-240 rij..

En Wheelex :P tandwielen + ketting is geen 140 euro :# helaas...
Ik was al blij toen ik dat las, maar ik vermoedde ook al dat het iets meer was ;)

M'n pa begon vandaag weer te zeiken toen ik een wheelie maakte :P "Die ketting en tandwielen moeten ook gewoon kapot bij jou he"

Ik ben overigens zeer, zeer tevreden over mijn banden. Laatst met natweer wou ik ff kijken wanneer m'n achterwiel begon te spinnen als ik een beetje sportief wegtrok. Ik kon doen wat ik wou, maar spinnen deed ie niet, eerder het wiel de lucht in. Ook met droog weer zijn ze in de bochen super stabiel, geen gezwabber en heb op geen moment het gevoel dat ie ook maar bijna weg wil glijden..
 
Ik betaal voor een heel jaar WA+ (met rechtsbijstand) 270 euro.

En Wheelex :P tandwielen + ketting is geen 140 euro :# helaas...

Voor dat oudje van mij wel volgens mij, of ik heb het verkeerd gezien :P

Had ze van me pa gehad :)

@joshua

Wat voor banden rij jij dan? Ik moet namelijk over een tijdje een nieuwe achterband dus zit al een beetje rond te kijken :)

Denk dat het OF weer battlax 014 wordt of wat anders :P Michelin Pilot Power hoor ik ook wel goede verhalen over..
 
Motor geeft mij echt een enorm dubbel gevoel.. Aan de ene kant ga je een stuk sneller en heb je het gevoel dat 80 waar je 50 mag niets is.. Aan de andere kant weet je de gevaren en dat je enorm kwetsbaar bent.. Beetje raar...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top