moeilijke scooter

Status
Not open for further replies.

oviivo

Air Cooled Sjeezer
hallo,

als ik mijn scooter vooruit of achteruit wil duwen, dan gaat dit heel zwaar, alsof ik met m'n achterrem ingeknepen wil duwen [die heb ik dus NIET ingeknepen].

en nu dus de vraag wat kan het zijn.

aub hulp.

ivo.
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk loopt je rem wel aan. heb je achter schijf of trommel rem?
Het kan ook je voorrem zijn die aanloopt, want dan loopt je scooter ook niet soepel.
Beste om te controleren is voorwiel de lucht in en iemand een draai er aan laten geven. Loopt deze soepel is het niet je voorrem die aanloopt. Loopt deze wel stroef moet je je voorremklauw reviseren.
Nu doe je even het zelfde met je achterwiel, ook de lucht in en er een draai aan laten geven, als je achterwiel nu stroef loopt hoeft het nog niet meteen je remklauw te zijn maar kan ook je koppeling zijn.
Dus als je achterwiel stroef loopt schroef je je remklauw eraf en geef je nog een draai aan het achterwiel. Als hij nu soepel gaat weet je dat de oorzaak bij je achterremklauw zit en moet je deze reviseren.
 
bedankt voor de reactie.

me remmen zijn het niet, dat is al gecontroleerd, dan ga ik maar even m'n koppeling bekijken, zou het niet iets met m'n vertanding kunnen zijn.

alvast bedankt.
 
hoe heb je dat gecontroleerd dat het je remmen niet waren?

Als het je remmen niet zijn kan je kijken of het je koppeling is. Deze haald je er dan af en gaat weer lopen met je scooter. Als hij dan wel soepel draaid is het je koppeling. Als hij dan niet soepel draaid kan je het bij je vertanding gaan zoeken, maar dat lijkt me heel erg sterk...
 
kijk anders ook ff of je koppeling niet aanloopt op je koppelingshuis (door bijvoorbeeld geknapt trekveertje) heb ik ook wel eens gehad en dan gaat ie inderdaad zwaar vooruit en achteruit. Dan lijkt het ook net of je je rem ingedrukt houdt.
 
je koppelingshuis kan evt ook aanlopen tegen de koppeling aan. Dit kan je oplossen door een ring tussen de koppeling en koppelinghuis te doen. (evt meerdere)

edit: na wat is dit verschijnsel gekomen?
gewoon uit het niets?
 
ik was gewoon aant rijden, 75 a 80 ong, aardig wat toeren, best lang stuk, dus hij was iig aardig warm. ik zette hem even neer, stationair laten lopen terwijl ik aanbelde bij iemand, toen ik 20 seconden later opstapte en verder wou rijden kwam hij niet boven de 40 uit, en toen ik um stilzette en even duwde merkte ik dus dat dit heeeel zwaar ging.
 
kijk of je rem vast zit , of mischien weinig druk in je band(en).

kijk je remblokken na , als ze versleten of bijna versleten zijn gewoon vervangen , verder kan de klauw ook nog vast zitten , dan word het stukken minder makkelijk.
 
Je koppeling zal het waarschijnlijk niet zijn, anders loopt hij geen stationair meer als er een trekveertje gebroken is.
Maar controleer nou eerst eens of het je voor of achterwiel is. Post het hier, en je word waarschijnlijk verder geholpen.
 
de lagertjes van me poulies waren helemaal kapot, nieuwe poulies koppeling en koppelingshuis, en hij loopt weer als een zonnetje.

allemaal bedankt voor de reacties en hulp.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top