Lauran103
New Member
Een Goedenavond sleutelend nederland!
Allereerst wat ontzettend tof on te zien dat forums nog steeds zo actueel zijn, vroeger als kleine jongen heb ik van verscheidene forums veel geleerd echter nog nooit een post gedaan.
Dit is dus een unicum voor mij. Leuk.
Ben benieuwd hoe handig deze forum leden zijn, ik heb zelf behoorlijk wat ervaring in scooters en motoren.
Het volgende, ik heb een vespa lx 50cc bromfiets gekocht als project en deze omgekeurd naar een 180cc kenteken.
Dat is gelukt, nu begint het sleutelen dus pas.
Het zal een scooter worden met uiteindelijk tussen de 35 en 40 PK, maar dit wordt misschien te gek voor op straat dus de kans dan ik met minder pk's ook tevreden ben, is aanwezig.
Setup so far, alles is nieuw:
180 cilinder watergekoeld
180cc runner uitlaat orig
Stage 6 spruitstuk met wig
VL 13 malossi membraan
30mm pwk polini carb handchoke
Malossi powerfilter
Motorscooter loopt ontzettend slecht stationair, heel wisselvallig en soms ook gewoon helemaal niet.
Zodra je gas geeft op straat valt de scooter weg Bluuuuuuh is voornamelijk het geluid.
Vol Gas geven is onmogelijk valt dan volledig weg
Heel soms geeft hij even een reactie op het gas, wiel vliegt dan meteen omhoog.
Ik vermoed dat de carburateur er te schuin onder staat.
Sproeiermaten geprobeerd:
120+135+148+170+190
Allemaal geen verschil in lopen, zelfde symtomen.
Vlotterniveau verschillende keren versteld, zowel vlotter hoger als lager ingesteld, in totaal 4 keer versteld, dit gaf wel verschil.
Het probleem zit hoe dan ook in de brandstof/lucht toevoer
Ik vermoed dat de carb te schuin staat,maar op het oog lijkt deze niet heel schuin.
Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan helpen met dit lastige verhaal.
Alvast ontzettend veel dank aan iedereen die hieraan meedenkt.
Mvg Lau
Allereerst wat ontzettend tof on te zien dat forums nog steeds zo actueel zijn, vroeger als kleine jongen heb ik van verscheidene forums veel geleerd echter nog nooit een post gedaan.
Dit is dus een unicum voor mij. Leuk.
Ben benieuwd hoe handig deze forum leden zijn, ik heb zelf behoorlijk wat ervaring in scooters en motoren.
Het volgende, ik heb een vespa lx 50cc bromfiets gekocht als project en deze omgekeurd naar een 180cc kenteken.
Dat is gelukt, nu begint het sleutelen dus pas.
Het zal een scooter worden met uiteindelijk tussen de 35 en 40 PK, maar dit wordt misschien te gek voor op straat dus de kans dan ik met minder pk's ook tevreden ben, is aanwezig.
Setup so far, alles is nieuw:
180 cilinder watergekoeld
180cc runner uitlaat orig
Stage 6 spruitstuk met wig
VL 13 malossi membraan
30mm pwk polini carb handchoke
Malossi powerfilter
Motorscooter loopt ontzettend slecht stationair, heel wisselvallig en soms ook gewoon helemaal niet.
Zodra je gas geeft op straat valt de scooter weg Bluuuuuuh is voornamelijk het geluid.
Vol Gas geven is onmogelijk valt dan volledig weg
Heel soms geeft hij even een reactie op het gas, wiel vliegt dan meteen omhoog.
Ik vermoed dat de carburateur er te schuin onder staat.
Sproeiermaten geprobeerd:
120+135+148+170+190
Allemaal geen verschil in lopen, zelfde symtomen.
Vlotterniveau verschillende keren versteld, zowel vlotter hoger als lager ingesteld, in totaal 4 keer versteld, dit gaf wel verschil.
Het probleem zit hoe dan ook in de brandstof/lucht toevoer
Ik vermoed dat de carb te schuin staat,maar op het oog lijkt deze niet heel schuin.
Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan helpen met dit lastige verhaal.
Alvast ontzettend veel dank aan iedereen die hieraan meedenkt.
Mvg Lau