Moeilijke vraag omtrent project 180 cc, PWK 30 MM

Lauran103

New Member
Een Goedenavond sleutelend nederland!

Allereerst wat ontzettend tof on te zien dat forums nog steeds zo actueel zijn, vroeger als kleine jongen heb ik van verscheidene forums veel geleerd echter nog nooit een post gedaan.

Dit is dus een unicum voor mij. :) Leuk.

Ben benieuwd hoe handig deze forum leden zijn, ik heb zelf behoorlijk wat ervaring in scooters en motoren.

Het volgende, ik heb een vespa lx 50cc bromfiets gekocht als project en deze omgekeurd naar een 180cc kenteken.
Dat is gelukt, nu begint het sleutelen dus pas.

Het zal een scooter worden met uiteindelijk tussen de 35 en 40 PK, maar dit wordt misschien te gek voor op straat dus de kans dan ik met minder pk's ook tevreden ben, is aanwezig.

Setup so far, alles is nieuw:
180 cilinder watergekoeld
180cc runner uitlaat orig
Stage 6 spruitstuk met wig
VL 13 malossi membraan
30mm pwk polini carb handchoke
Malossi powerfilter

Motorscooter loopt ontzettend slecht stationair, heel wisselvallig en soms ook gewoon helemaal niet.

Zodra je gas geeft op straat valt de scooter weg Bluuuuuuh is voornamelijk het geluid.
Vol Gas geven is onmogelijk valt dan volledig weg
Heel soms geeft hij even een reactie op het gas, wiel vliegt dan meteen omhoog.

Ik vermoed dat de carburateur er te schuin onder staat.

Sproeiermaten geprobeerd:
120+135+148+170+190
Allemaal geen verschil in lopen, zelfde symtomen.

Vlotterniveau verschillende keren versteld, zowel vlotter hoger als lager ingesteld, in totaal 4 keer versteld, dit gaf wel verschil.

Het probleem zit hoe dan ook in de brandstof/lucht toevoer

Ik vermoed dat de carb te schuin staat,maar op het oog lijkt deze niet heel schuin.


Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan helpen met dit lastige verhaal.

Alvast ontzettend veel dank aan iedereen die hieraan meedenkt.

Mvg Lau
 

Attachments

  • IMG_20190918_200135.jpg
    IMG_20190918_200135.jpg
    125.2 KB · Views: 24
Advertisement - register to remove this

Ik ben niet zo wijs helaas, maar misschien helpt het als iemand wat brainstormt. Zou het kunnen zijn dat je benzinetoevoer niet genoeg is, waardoor je vlotter dus niet volkomt? Bijvoorbeeld door een slechte brandstofpomp of een te kleine vlotterkamer.
Verder lijkt mij, dat als de verschillende sproeier maten geen verschil maken, dat het een probleem is in de lucht.
Veel ideeën heb k niet, en het zal misschien niks zijn maar hopelijk geeft je dit weer wat nieuwe ideeën
 
Ik heb er niet zo'n ervaring mee maar die carburateur staat inderdaad wel erg scheef.
Ik vraag me af of de vlotter uberhaupt goed werkt onder deze hoek.
Wellicht dat het brandstofniveau in de vlotterkamer te ver moet zakken alvorens de vlotternaald het brandstoftoevoerkanaal vrij geeft.
Of het andere uiterste, dat de brandstof reeds uit de sproeier gedrukt wordt alvorens het brandstoftoevoerkanaal afsluit, waardoor er vloeibare benzine het spruitsuk in loopt en het zaakje verzuipt.

Welke van beide is een beetje afhankelijk van waar zich het scharnierende gedeelte van de vlotter bevindt.
 
Back
Top