Monteer je originele luchtfilter weer, want nu zit je met een te kleiner sproeier, je hebt waarschijnlijk een warmloper te pakken. Als je geluk hebt zal hij met originele filter weer lopen, anders moet je de cilinder erafhalen en die samen met de zuiger even goed met scotchbrite of brillo bewerken tot ze er weer mooi grijs uitzien ipv zwart/bruin wat nu het geval zal zijn. Als je pech hebt moet er helemaal een nieuwe cilinder en zuiger onder komen.
Ja als die is warmgelopen zal die ook met je originele filter niet meer starten. Trek je cilinder er maar eens af en post daar evt een foto van hier (en van je zuiger)
Als hij met een powerfilter op de originele sproeier heeft gereden en hij op een gegeven moment niet meer harder dan 15km/u wil en daarboven uitvalt klinkt dat als een warmloper of in elk geval veel te veel lucht in het mengsel.
- Topic titel aangepast, was "Ernstige motorische problemen!!"
Nu lees ik dat je benzine doorstroomt, heb je een handmatig kraantje of een vacuum tank?
Het kan trouwens ook nooit kwaad om even een nieuwe bougie te monteren, kost niks maar het wil vaak toch helpen. Baat het niet dan schaadt het niet
In mijn oren klinkt het zo:
1. Monteert powerfilter
2. Start koude brommer
3. Elektrische choke gaat aan
4. Brommer word warm
5. Choke gaat uit
6. Mengsel word te arm en dus smoort ie.
Maar je zegt dat je met powerfilter hebt rondgereden in je startpost.
Ik zou zeggen monteer je std filter, druk er een nieuwe bougie in en starten maar. Als die dan nog niet aan wil ga je kijken of de bougie nat wordt of dat hij kurkdroog is (komt er wel/niet benzine aan, vonkt hij wel/niet).
Hoe groot is de sproeier die je er nu in hebt zitten?
Heb je je Cilinder dan wel al na gekeken of zuiger?
~BK
een bougie kan na 1 km al kapot gaan hoor.Leest u nu a.u.b is goed wat er staat!!!
De bougie is gecheckt en vonkt, bovendien is deze bougie pas een paar weken oud en heeft hij al eerder gestart met deze bougie.
De Yamaha start niet of ik er nu het powerfilter op heb zitten of het standaardfilter het maakt geen ene donder uit.
Het is iets anders, en ik wil weten wat.
Als we hier in de herhaling blijven vallen met simpele dingen die ik zelf allang gecheckt heb reageer dan a.u.b niet.
Vanmiddag zal ik een grotere sproeier monteren en kijken wat er gebeurd en anders afwachten wat voor suggesties er hier nog opduiken, maar even voor de duidelijkheid, de bougie, de carburateur en het luchtfilter zijn niet het probleem!
een bougie kan na 1 km al kapot gaan hoor.
Dus niet klagen op ons dat je scooter niet meer loopt
Heb je ook je membraan gecontroleerd?