mini bike

el sicko

Well-Known Member
ik ben dus bezig ene minibike te bouwen (is weer eens wat anders dan een scooter)

ik ben pas begonnen met het frame :

frame_1.JPG


frame_2.JPG


frame_3.JPG


frame_4.JPG


en ben nu nog opzoek naar puch naafjes.
als ie eenmaal rijdt komt ie motorisch onder de aandacht op de lijst staat een 70cc eurokit, proma circiuit uitlaat (verlast of een nr-x vn een piaggio ofzo (ook verlast) en een 19 mm
 
Advertisement - register to remove this

wat komt eronder dan? een puch maxi blok?
ff wa meer uitleg joh anders gaat er echt een art-goedgekeurd slot op denk ik :)
 
Originally posted by PiNoW
polini velgen :?

nadeel van gebruik van puch naven >> minirace bandjes is dat voorband bij hard remmen wel eens wil klappen ( niet grappig weet ik uit egen ervaring).
Alleen zijn die polini (6 inch) velgen erg duur .Tegewoordig zijn er ook imitatie te krijgen die veel goedkoper zijn (toen ik mijn mini gefixt heb koste velgen+ schijven nog een 800 gulden :mad: )
 
1 setje polini velgen met alles der op en der aan kost je 265 euro
2 puchnaven plus steekwagenbanden die je koopt bij b.v. van der peil techniek kost je rond de 40 euro
 
ja ok dat is waar, maar zo'n setje echte velgen staan en rijden en stuk beter, maar ik heb inmiddels wel tijdelijk voor puch velgen gekozen, en dan blijven zoeken naar 2e hansjes en dat imitatie spul.......
pixs coming soon
 
Mijn broertje raced met minibike (zelfbouwklasse) en je ziet grote verscheidenheid in gebruikte onderdelen. Sommige rijden met Team/EVO70 cilinders op puchcarters. VOrig jaar was er iemand met een zelfbouw viertaktblok (blok was helemaal zelf door die man gemaakt) en dat ding reed iedereen het snot voor de ogen. Sven heette hij.. nu rijd hij 125 meende ik. ECht super.. maar ik zou ook voor polini velgjes (utah) gaan en dan 6,5" Wij zelf hebben een omgelaste proma circuit uitlaat en geeft met een, HPI binnenrotor, polini 65cc (uiteraard getuned en verder alles in het blok is ook aangepast/afgedraaid) een dikke 10 pk met 16mm. En dat met een racemonster van nog geen 30 kilo! :D
Mijn broertje rijd met mini in italiaanse kleuren nr 30... vorig jaar.. Nu staat ie in lelystad als monteur bij Teamholland.. Zijn spruitstuk ik gescheurd.
Succes met bouwen!
 
he Freestyler , ik geloof je wel hoor !.
heb die mini van rolf zelf wel eens zien blazen.gaat idd echt keihard.
Hier in assen rijden best wel redelijk veel mini's rond [ soms dan]
ik heb btw nog wel miniframe en puch naafjes te koop.
pm me maar als iemand belang hebt.
 
Back
Top