mini pia

baby bike

Well-Known Member
bij deze dacht ik ik zet mijn brommer maar ook eens op het forum.
het staat al op enkele andere forums, maar deze ontbreekt nog aan het lijstje.

nou om te beginen ga ik niet mijn hele scooter verleden op schrijven omdat ik anders dagen kan blijven schrijven.

maar het is eigenlijk allemaal begonnen toen ik een zipje kocht en dacht ik, doe er van alles mhr op nou netjes 18,2 pk uit kunnen rollen.

toen begone bij mij het pia virus te werken.

dus nadat de zip de deur uit was kocht ik maar een leuk chinees minibikeje.
die snel genoeg kapot ging.

dus werd dit de planning daarvoor.

ik was van plan een pia scooter blok eronder te zetten, dus dan begint hier mijn project.


het doel is om +_ 15 pk te scoren, en wel met deze spullen.

Mhr 50 lc stage 5
c16 -c20 - mk 1 of een dpr
rito krukas
mhr overrange
multivar
deltaclutch
vl13
21 mm delorto
hpi 05 of seletra

kan zijn dat ik iets vergeten te melden ben maar boeie.


hier het frame dat gebruikt gaat worden.


hier het achter wiel waar ik van plan was een voorwiel van te maken met het remklauwtje achter maar gaat neit door, vind het er wel wijs uit zien.



zo mijn blok is heb ik ook lekker weer binnen dus direct aan de beun begonnen.

het blok heb ik van een persoon hier van het forum tevens een maat van mijn(piaggiotuning) die ook bezig is met project, namelijk een mina onder typhoon.
hier pic van zijn scooter.


ik kon dus pas een mooie mhr team lucht gekoeld voor pia krijgen voor weinig dus dat maar gedaan




later kreeg ik ook een mooie aanbod voor een dr 70 cc lucht voor heel weing dus dat maar ook gehaald.


pas ben ik nog naar belgie geweest voor familie zooi.
maar toen ik terug kwam en keek in een laatje met onderdelen van mij toen ik erin kee schrock ik mijn toch rot.



mijn mhr 50 lc was binen terwijl ik in belgie zat, maar er was dus ook een polini 2g koppeling voor niks bij gedaan.

de cilinder is een fluitpoorter voro de gene die erin is geintereseerd.

en een 2g koppeling.


maar ik heb niet stil gezeten ben ook bezig geweest met voorvork en dergelijke.

hier de ander voorvork.



maar ik heb het blok al zo vaak onder het frame gehad om te meten en dergelijke.

maar toen stuite ik op dit probleem aan, mijn frame de breedte is heel nauw.
dus ik dacht van ik rijd met standaard membraam.
maar dat ging niet omdat mijn frame in de weg zat dus wat doe je dan.

ik heb dus een oud standaard membraam gebruikt daar al het rubber van af gesneden, en er dit van gemaakt.

het is nog niet helemaal netjes afgewerkt.

maar hier dus de rest daarvan fotos vertellen meer dan woorden.



nu staat het spriutstuk rect zodat mijn achterwiel allemaal bagger de carb in kan gooien. lol
heb dus twee gaten in mijn spruitstuk geboord en dat gemonteerd, zit als gegoten nu.

komt gewoon nog een mhr recht spruitstuk op maar voor tijdelijk even zo.

van de week meer.

en dan weer een update.
aangezien het blok niet onder het frame kan zonder te lassen, ben ik maar de praxis ingelopen.
en wat zag ik daar nou toch liggen, een hele mooie lassapparaat.
Dus heb ik die maar direct meegenomen.




ik ben pas nog bezig bezig geweest met het frame te lassen, maar eerst nog de hele brommer uitlijnen.

nou dus het subframe zit al vast, dus hier de foto,s.











achter de onderste foto zitten nog nog kleine rode buizen gelast.


en hier maar mijn voetsteunjes geplaatst, zorgt tevens voor versteveginng van het subframe.


en hier een deurscharnier gebruikt om mijn kap ook aan de voorkant vast te kunen zetten.


zo dat is wel genoeg over gelast spul.

heb ook mijn onsteking aangepast, moet alleen mijn vliegwiel nog afdraaien maar komt wel.



je heb toch spullen nodig om iets uit te kunnen voeren dus ben ik maar c4 lagers gaan halen en wat vloebare pakking.

.

en nadat ik het had en eenmaal thuis aangekomen, gingen mijn carters maar eens uitelkaar zijn trouwens sp carters.



kleine carterdeel schoongemaakt.



het grote carterdeel schoongemaakt.



carters weer inelkaar wachtend op het nieuwe krukasje die binnen nu en twee weken binnen is.



hier een foto van een gianalli jps die voor de dr cilinder gebruikt gaat worden.


en nog wat zooi


en dan kom nog een leuk stukje.
ik heb heel vaak gezien dat mensen een paddock stand hebben.

dus ik dacht ik heb toch een lassapparaat en stalen buizen hier dus.
ben er zelf maar aan begonne is nog niet af.
hier enkele vorderingen.





nog even de setup.

ik ga eerst met wat langzamer spul rijden tot ik allen snelle spul binnen heb.

dr 70 licht getuned word mhr 50

rito krukas met c4 lagers.

aangepaste ontsteking word seletra of hpi 05

vario is polini momenteel word een mhr multivar.

een 2g koppeling word delta clutch

17,5 mm delorto word 21 of 24.

membraam momenteel standaard mallosie kleppen word vl13

uitlaat gianalli jps word c16

kan zijn dat ik iets vergeten ben maar komt wel.

dit was het weer voor vandaag, verwacht binenkort weer een update.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zeg maby heb ik dat al gedaan en het al zo klein gemaakt.
maar neit klein genoeg dus. en ik heb een heleboel foto,s dus dat komt morgen wel.
 
hey jongen post dit effe namens vriend van mij hij is namelijk ziek en wou net zn project neer zetten maar hij wist niet dat image schack het niet meer deed maar hij zal het morguh gelijk veranderen.Dus nog effe w8 op het mini monster :)
 
Mooi projectje hoor ben benieuwd hoe het gaat rijden.Maar je bent weer mijn foto vergeten :p marjah komt wel want je hebt koppijn spreek je nog wel ciao
 
het doel is om +_ 15 pk te scoren, en wel met deze spullen.

Mhr 50 lc stage 5
c16 -c20 - mk 1 of een dpr
rito krukas
mhr overrange
multivar
deltaclutch
vl13
21 mm delorto
hpi 05 of seletra




denk niet dat het je lukt
maar succ6 er mee
 
wat me wel opvalt is dat je van elk merk wel wat hebt beter scoor je alles van 1 merk dat stemt elkaar ook beter af en denk ook niet dat je 15 pk haalt en denk dat dat ook dood eng zal zijn op dat ding.Maar Denk dat je er wel wat van maakt ervis


ltzz jeroen
 
OMG!
Het lijkt wel een Dragster... *D 8)

21904082935.jpg
 
Back
Top