mini piaggio sprinter

mhrdna

2 beter dan 4
hey!

zo'n 3 jaar geleden had ik een sprint scooter, dit was erg leuk en aardig, maarjah, je moet ook je rijbewijs en auto halen, dus was ik er mee gestopt.
nu ik allang mn rijbewijs had en mn auto er ook al bijna is had ik voor de lol een b1 rep. gekocht aangezien mn broertje in de formule klasse gaat rijden van de SOBW begon t bij mij ook weer te kietelen.

maar het gaat nooit hard genoeg, dus vandaar dat ik van plan was om een piaggio blok passend te maken op mn b1.

dusss eerst alles uit elkaar!


Foto%3DY4ODSC84.jpg


het frame dat verlast en verstevigd gaat worden.


Foto%3DRWDPOO3X.jpg


het 9 pk blokje vat er onder vandaan kwam.
deze gaat trouwens onder de minicrosser van mn broertje. :D


Foto%3DLYNNGBPX.jpg


de stnd pijp met een gianelli nrx demper, want dat was dus echt nodig!


Foto%3DWV8MPB4V.jpg


zitkap in de plastic primer


de kleur word zwart metallic met rode accenten. op de foto's zijn ze vrij paars, dat komt omdat ik de camera van mn vriendin hebt gebruikt en dat is een flinke flitser die daarop zit.

maar goed
Foto%3DA8YHLUQT.jpg


de eerste laag


Foto%3DSNIBJXNQ.jpg


het voorkapje dat al klaar was.


gister avond waren ik en mn broer langs *HANK* geweest en het volgende opgehaald:

Foto%3DM3L7747G.jpg


Foto%3DNXMRCQSE.jpg


een heus piaggio carter :D

en...
Foto%3DLGGBR6MG.jpg


een malossi RHQ as met 85mm drijstang :D


verder maakt *HANK* ook de zijplaten voor de ophanging van het blok.

de uiteidelijke setup word:

- MHR speed 70cc cilinder
- MHR RhQ 85mm kruskas
- ABT/*HANK* berekende uitlaat
- selettra ontsteking icm een polini trekstarter
- malossi vl 13 membraam
- malossi 24-28mm recht spruitstuk
- mikuni 24mm vlakschuif carburator
- *HANK* koppeling
- blata koppelingsdeksel + kom


verder heb ik als begin cilinder een MHR team 50 gekocht. die koste een prikkie, dus laat ik die niet liggen.

foto's volgen snel!

groeten michael


eerste update :D

wat leuks besteld:
Foto%3DVMZGXVLT.jpg


magura hydaulische remmen. oorsprokelijk van een fiets maar dat is makkelijk passend te maken :roll:
 
Advertisement - register to remove this

oke! hier weer een update! ben namenlijk weer even bezig geweest!
de caters moesten nog getuned worden, dus heb ik dat even gedaan.
let niet op het smerige blok, dat moet nog gestraald worden.

deze foto was tijdens de frees praktijken:

Foto%3DWGIJKBFG.jpg



en deze zo goed als daarna. moet alleen nog afgewerkt worden, maar t is het idee dat je ziet.

Foto%3DBMGGIP8T.jpg



en ook gelijk een van mij zijkappen gespoten, alleen is t lastig om een metallic lak te fotograferen.

Foto%3DKT7X3GXA.jpg
 
Last edited:
ja er gaat nog een beetje vloeibaar ALU in, had vrijveel weggehaald.

ik ben ook geen prof spuiter. kapen gaan later naar een spuiterij,
maar waar ik nu meebezig ben is het frame opnieuw lassen en verstevigen,en een wheelybar inelkaar flansen.
want met die speed 70 heb ik geen zin om salto's te maken ;)
 
welke carb ga je rijden?
ik denk niet dat je volgens de regelementen bouwd anders had je toch egt niet zoveel uit het carter moeten halen..

verder grappig project :)
 
welke carb ga je rijden?
ik denk niet dat je volgens de regelementen bouwd anders had je toch egt niet zoveel uit het carter moeten halen..

verder grappig project :)


nee het word geen circuit racer, tis meer een hobby voor erbij om te blijven sleutelen.
ik gebruik tevens 2 cilinders
1: mhr team 50 voor als ik op vrije dagen t circuit op ga.
2: de speed 70 + wheelybar voor sprintjes.

tevens ga ik een mikuni 24 vlak gebruiken.
 
klopt, vroeger reed ik met een ex sobw cilinder van alex kalden en later een SOBW cilinder die door mario vd heyden bewerkt was. die reed eigenlijk beter dan met een 21, dus ik heb er alle vertrouwen in :)
 
ajooo jij gaat dikke bruine strepen zetten in je onderbroekje:p 8P
een mooie wheelybar is denk ik wel een vereiste:D

ziet er nice uit, suc6 verders..
 
Back
Top