Je maakt je echt veels te veel zorgen ja...
Zo'n dude die hier iets verder woont, heeft een Neo's, helemaal afgetrapt, en rijdt met C16 op Evo70, altijd blazen, en nooit problemen... Mja pas met ontsteking maja das iets anders.
Ik draai iets van 11.000 rpm, niet veel, maar ik heb dus ook nooit problemen.
Wat je dus kan doen of moet doen is in ieder geval:
-Koelkapje (heb je dus al)
-Het gaatje waar de lucht weer uit moet vergroten. Stond in mijn handleiding van de cilinder hoeveel groter weet ik niet meer precies, maar ongeveer een kwart aan beide zijden.
-Goed afstellen (geen overtoeren, en meer dan genoeg benzine)
En dan kan je ook nog:
-Zon kelk maken, alhoewel ik dit niet helemaal wat vind, want je maakt dan dus een groot gat in je koelkapjes, oftewel de circulatie van koele lucht loopt anders, op hoge snelheden zal je cilinder meer gekoeld worden door de rijwind, is natuurlijk niet erg, maar als je langzaam rijdt ontsnapt het grootste deel via die kelk denk ik.
-Buis van voor naar achter naar je koelkapje zegmaar.