MiKeY's Derbi GPR replica project

MiKeY

Live fast...die hard...
dash.jpg


Eind Februari 2001 ging mijn werkgever failliet...ik kreegt toen een aanzienlijk geldbedrag voor mijn openstaande vrije dagen, vakantiegeld en nog 1,5 maand salaris...ik reed toedestijds op een Malaguti Phantom F12...=>Klik hier<=
Deze had ik ook verkocht en had zo dus voldoende geld om een andere 2wieler te kopen.
Mijn ook viel op een Appie RS en de GPR...de keuze was al snel gemaakt toen ik las over de "kinderziektes" bij de RS...ook de opslagruimte was doorslaggevend.
In April krijg ik uiteindelijk de GPR...alleen de snelle uitlaat was nog niet binnen...:(
Deze kreeg ik zo'n 1000km later...
Halverwege Oktober breek ik de knokkel van m'n pink in m'n rechterhand door een val in huis:o...en heb daardoor veel tijd om op het web te surfen.
Hierdoor vind ik heel veel leuke opvoerspulletjes en is de pret begonnen.
Eerst met een getunede Airsal 72,4cc, 21mm met malossi filter en de Giannelli.
Na meerdere malen de demper in 2en te hebben gesloopt, ben ik op zoek gegaan naar een nog snelere pijp...waardoor ik in contact ben gekomen met Marcel van 50cc.nl.
Die had een prototype Jolly moto voor de GPR maar geen testpiloot.
Na een test mocht ik deze voor 150 euries kopen...erg goedkoop voor een (toendestijds) snelle pijp.
klein filmpje

Maar de drang naar meer vermogen was er nog steeds.
Na verloopt van tijd kwamen en komen er steeds meer leuke spullen uit voor de Derbi schakel en heb ik de brommer inmiddels omgebouwd tot "project" fiets.


Nieuwe setup:

Cilinder: Metrakit70cc ProRace
Blok: Nieuw+tuned
Krukas: Metrakit ProRace
Krukaslagers: Metrakit ProRace
Small-end lager: Metrakit ProRace
Membraan: Ori bewerkt
Membraankleppen: 0,3mm
Spruitstuk: Malossi bewerkt
Carburateur: 30mm VHSH racing Dellorto vlak
Luchtfilter: geen
Uitlaat: Metrakit 70cc ProRace [size=0,5]senda type[/size]
Ontsteking: Malossi eprom 2004
Versnellingsbak: Conti CRX (close)
Koppeling: Metrakit ProRace
Koppelingsveren: Metrakit ProRace
Vertanding: 12/13-50
Bougie: NGK VX



Ook ben ik momenteel in het bezit van een 2e GPR...de blauwe van mijn buurjongen Dave...voor een vriendenprijsje overgenomen:)


(leuke burn tijdens meeting in maart)
G5F69640.jpg



Ik had de brommer helemaal overgespoten...frame zwart en de kappen opnieuw rood.
2pb69682.jpg

Hgo69720.jpg


Alleen door ws een verkeerde ondergrond van de kappen is de lak gaan barsten...en is het nu gebroken rood geworden:D

Daarom ga ik de brommer wederom een ander uiterlijk geven...deadline zal 30 Juli 2005 zijn...Lelystad...


"Nieuwe" ontsteking...nog geen 50km oud:
yHy69787.jpg


Nieuw dashboardje:
wzK69829.jpg


Nieuwe clipons laten draaien:
gIj69860.jpg

(linker is 1 van de oude...behoorlijk van de kromme:P)

Nieuwe 2ehands carb:P...superthnx 2 Joël @ J-S!
Dellie VHSH30mm CS racing vlakje:
dqS69909.jpg

S7I69945.jpg

x5Q69986.jpg


2 radiateurs:
vZG70014.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zelf gespoten....dus nee....
maar het was een beetje eigen schuld...het moest zo snel gebeuren dat ik niet de tijd hebt genomen om een goede grondlaag te zoeken...
 
die zijn zeker wel snel...ori al...
van oorsprong zijn de derbi blokken 80cc...dus de bak kan zeker wel wat hebben...net als de krukas.
alleen wel andere koppelingsveertjes kopen...anders als je over een hobbel rijd wilt ie nog wel eens gaan slippen.
 
Vind GPR'tjes vaak niet zoveel aan maar deze vind ik toch altijd nog gaaf :)

Ben je nog wat van plan verder met de GPR Mic?
 
ghegheghe...bedankt...

momenteel is ie "streetfighter"
zowiezo om wat gewicht te besparen tijdens de sprints;)

Ik ga alle kappen opnieuw spuiten...32mm gaat er nog op, de K&N van de GSI gaat er nog op en ik wil nog een Bidalot racepijp kopen voor het cilindertje...

Het sendablok gaat compleet Metrakit 70cc Prosjees opgebouwd worden...uitlaat en carb heb ik al...cilinder komt de 29e...die moet alleen wel opnieuw ge-sealed worden.
 
:)...klopt...
DE bidalot cilinder...
Alleen is het nu nog wachten op de bijbehorende uitlaat...kost ook maar 450...:7
 
JasperdB said:
das geen goedkoop cilindertje wat je dr op hebt :X super vet ding dus :D
als het duur is hoeft het nog niet vet te zijn altijd jmmr dat mensne zo dneken, een scooter zonder team of speed zou bij sommige dus niet vet zijn.

vind dit erg jammer dat een scoot niet projectwaardig wordt gezien als het niet duur is.

maja mikey zwaar brute gpr :D:D:D
 
Hey Mikey, je schakel pompt hem echt hard, ik geil elke x weer als je over de postjesweg rijd;), alleen de volgende x wat verder doortrekken:P spreek je wel weer als je een x langsrijd, en ik kom ook wel op je meeting kijken:), zou ik ook ff me scootje op de tovami moge zetten???
mzzl
 
red power said:
als het duur is hoeft het nog niet vet te zijn altijd jmmr dat mensne zo dneken, een scooter zonder team of speed zou bij sommige dus niet vet zijn.

vind dit erg jammer dat een scoot niet projectwaardig wordt gezien als het niet duur is.

maja mikey zwaar brute gpr :D:D:D

Bedankt!
Maar ach...het blijft een leuke hobby he...:D

@MRFirefox,
Je mag wel komen...maar de kans is zeer gering dat je je scoot ook op de bank kunt zetten...er zijn tussen de 20/30 mensen die willen banken die middag...
Waar word die meeting de 30e gehouden eigenlijk? :)
 
red power said:
als het duur is hoeft het nog niet vet te zijn altijd jmmr dat mensne zo dneken, een scooter zonder team of speed zou bij sommige dus niet vet zijn.

vind dit erg jammer dat een scoot niet projectwaardig wordt gezien als het niet duur is.

maja mikey zwaar brute gpr :D:D:D


dude... die bidalot cilinder kost op 50cc.nl 750 euro ofzo. Ik ben altijd al benieuwd geweest wat er zo speciaal is aan dat ding, daarom vind ik et een vet project.

dus plz stfu ;)
 
zo,

tijdje niks gedaan...reden:
blok was na 8/9 km stukgelopen...:(
b-kantblok.jpg

o-kantblok.jpg

b-kantcilinder.jpg


Dus...heb ik een compleet nieuwe kit van Metrakit ProRace gekocht:
800D1632: Mk ProRace cilinderkit 70cc,
871D1630: Mk ProRace uitlaat 70cc(senda),
850D1630: Mk ProRace krukas,
975D1610: Mk ProRace krukaslagers+keerringen,
846D1610: Mk ProRace koppelingsplaten,
845D1610: MRD primaire aandrijving...

Aangezien ik nu nog mijn ori GPR blok en m'n '95 Sendablok met kapotte 4e versnelling hebt, ga ik het Sendablok opbouwen met het Metrakit spul en met de 28mm MRD carb, HPI2004 en de Cotni CRX bak.

Ook ben ik nu in het bezit van 2 Derbi GPR's...
De GPR die ik er nu bij hebt is deze:
IMG_0007.JPG


Deze zal dus voor de "straat" worden:D
 
wat emenem bedoeld.. malossi stick0r @ paaltje denks :P

mja, leuk ding en wil vast wel vooruit,cker nu met PR shizzle :W
 
owww...die fiets:D

tis wel te hopen....kmoet het nog op een blok bouwen.
als alles gemonteerd zit, ga ik iig wel z.s.m. proberen te banken...
 
Back
Top