MiKeY
Live fast...die hard...
Eind Februari 2001 ging mijn werkgever failliet...ik kreegt toen een aanzienlijk geldbedrag voor mijn openstaande vrije dagen, vakantiegeld en nog 1,5 maand salaris...ik reed toedestijds op een Malaguti Phantom F12...=>Klik hier<=
Deze had ik ook verkocht en had zo dus voldoende geld om een andere 2wieler te kopen.
Mijn ook viel op een Appie RS en de GPR...de keuze was al snel gemaakt toen ik las over de "kinderziektes" bij de RS...ook de opslagruimte was doorslaggevend.
In April krijg ik uiteindelijk de GPR...alleen de snelle uitlaat was nog niet binnen...
Deze kreeg ik zo'n 1000km later...
Halverwege Oktober breek ik de knokkel van m'n pink in m'n rechterhand door een val in huis...en heb daardoor veel tijd om op het web te surfen.
Hierdoor vind ik heel veel leuke opvoerspulletjes en is de pret begonnen.
Eerst met een getunede Airsal 72,4cc, 21mm met malossi filter en de Giannelli.
Na meerdere malen de demper in 2en te hebben gesloopt, ben ik op zoek gegaan naar een nog snelere pijp...waardoor ik in contact ben gekomen met Marcel van 50cc.nl.
Die had een prototype Jolly moto voor de GPR maar geen testpiloot.
Na een test mocht ik deze voor 150 euries kopen...erg goedkoop voor een (toendestijds) snelle pijp.
klein filmpje
Maar de drang naar meer vermogen was er nog steeds.
Na verloopt van tijd kwamen en komen er steeds meer leuke spullen uit voor de Derbi schakel en heb ik de brommer inmiddels omgebouwd tot "project" fiets.
Nieuwe setup:
Cilinder: Metrakit70cc ProRace
Blok: Nieuw+tuned
Krukas: Metrakit ProRace
Krukaslagers: Metrakit ProRace
Small-end lager: Metrakit ProRace
Membraan: Ori bewerkt
Membraankleppen: 0,3mm
Spruitstuk: Malossi bewerkt
Carburateur: 30mm VHSH racing Dellorto vlak
Luchtfilter: geen
Uitlaat: Metrakit 70cc ProRace [size=0,5]senda type[/size]
Ontsteking: Malossi eprom 2004
Versnellingsbak: Conti CRX (close)
Koppeling: Metrakit ProRace
Koppelingsveren: Metrakit ProRace
Vertanding: 12/13-50
Bougie: NGK VX
Ook ben ik momenteel in het bezit van een 2e GPR...de blauwe van mijn buurjongen Dave...voor een vriendenprijsje overgenomen
(leuke burn tijdens meeting in maart)
Ik had de brommer helemaal overgespoten...frame zwart en de kappen opnieuw rood.
Alleen door ws een verkeerde ondergrond van de kappen is de lak gaan barsten...en is het nu gebroken rood geworden
Daarom ga ik de brommer wederom een ander uiterlijk geven...deadline zal 30 Juli 2005 zijn...Lelystad...
"Nieuwe" ontsteking...nog geen 50km oud:
Nieuw dashboardje:
Nieuwe clipons laten draaien:
(linker is 1 van de oude...behoorlijk van de kromme)
Nieuwe 2ehands carb...superthnx 2 Joël @ J-S!
Dellie VHSH30mm CS racing vlakje:
2 radiateurs:
Last edited: