Mhr Speed Rox
September 2002 kreeg ik van mijn vader een Aerox. Een Black Edition. Deze heb ik zelf uitgezocht @ lokale dealer.
Enkele maanden later en 7356km verder, kreeg ik een ongeluk.
Hier heb ik helaas geen foto's meer van. Kroonstuk en alle kappen kon ik weggooien. Ruim 1700E schade (getaxeerd).
Nu kwam het probleem. Aan de ene kant had ik toch mijn Aerox nodig voor dagelijks vervoer e.d. Maar toch had ik altijd al een snelle en mooie scooter willen hebben. Toch maar voor het 2e gegaan. Toen maar een Tomos Flexer erbij gekocht voor dagelijks vervoer.
Veel mensen zouden eerst het motorische gedeelte doen maar ik ben begonnen met het uiterlijk.
Uiterlijk:
Frame kaal gemaakt, al het onnodige eraf geslepen.
Chrome kappenset gekocht.
Binnekappen hoogglans wit laten spuiten.
Velgen Volvo goud laten spuiten (oranje brons achtig).
Onderkuip + handvaten + Tellerkap + roostertje ook Volvo goud laten spuiten.
Chrome Verstevingsstangen geregeld (moeten nog gemonteerd worden).
Chroom DD LC carter gekocht (bewerkt voor Speed cylinder).
Carterkap en waterpomphuisdeksel uit laten frezen, worden nog gepolijst.
Austin Mini radiateur + benodigheden gekocht.
Digiteller aangeschaft: Sigma Sport BC600
Ik ben nu nog met het motorische gedeelte bezig.
Ik heb de kabelboom verwijderd, dus moet gaan werken met Killswitch.
Waar een # achter staat moet ik nog kopen.
Speed word stage 5 bewerkt @ Koopmans.
Motorisch:
Malossi Mhr Speed 70cc
Malossi Mhr Rhq Krukas P12 + Malossi C4 lagers
Malossi 13/44 [overbrenging]
Malossi Mhr Overrange #
Malossi VL14 Membraan #
Keihin 28mm D-Slide carbarateur
Malossi ontsteking + eprom #
Uilaat Yasuni C-20
Andere onderdelen die nog moeten komen:
Païoli achterveer (type RS24)
Malossi Remblokken + Malossi remschijven
Aim toeren/temperatuur meter
Dodemansknop
Er zullen vast wel dingen zijn die ik vergeten ben.
Reacties/opmerkingen/vragen zijn altijd welkom.
Foto's komen eraan
Mvg
Mike
September 2002 kreeg ik van mijn vader een Aerox. Een Black Edition. Deze heb ik zelf uitgezocht @ lokale dealer.
Enkele maanden later en 7356km verder, kreeg ik een ongeluk.
Hier heb ik helaas geen foto's meer van. Kroonstuk en alle kappen kon ik weggooien. Ruim 1700E schade (getaxeerd).
Nu kwam het probleem. Aan de ene kant had ik toch mijn Aerox nodig voor dagelijks vervoer e.d. Maar toch had ik altijd al een snelle en mooie scooter willen hebben. Toch maar voor het 2e gegaan. Toen maar een Tomos Flexer erbij gekocht voor dagelijks vervoer.
Veel mensen zouden eerst het motorische gedeelte doen maar ik ben begonnen met het uiterlijk.
Uiterlijk:
Frame kaal gemaakt, al het onnodige eraf geslepen.
Chrome kappenset gekocht.
Binnekappen hoogglans wit laten spuiten.
Velgen Volvo goud laten spuiten (oranje brons achtig).
Onderkuip + handvaten + Tellerkap + roostertje ook Volvo goud laten spuiten.
Chrome Verstevingsstangen geregeld (moeten nog gemonteerd worden).
Chroom DD LC carter gekocht (bewerkt voor Speed cylinder).
Carterkap en waterpomphuisdeksel uit laten frezen, worden nog gepolijst.
Austin Mini radiateur + benodigheden gekocht.
Digiteller aangeschaft: Sigma Sport BC600
Ik ben nu nog met het motorische gedeelte bezig.
Ik heb de kabelboom verwijderd, dus moet gaan werken met Killswitch.
Waar een # achter staat moet ik nog kopen.
Speed word stage 5 bewerkt @ Koopmans.
Motorisch:
Malossi Mhr Speed 70cc
Malossi Mhr Rhq Krukas P12 + Malossi C4 lagers
Malossi 13/44 [overbrenging]
Malossi Mhr Overrange #
Malossi VL14 Membraan #
Keihin 28mm D-Slide carbarateur
Malossi ontsteking + eprom #
Uilaat Yasuni C-20
Andere onderdelen die nog moeten komen:
Païoli achterveer (type RS24)
Malossi Remblokken + Malossi remschijven
Aim toeren/temperatuur meter
Dodemansknop
Er zullen vast wel dingen zijn die ik vergeten ben.
Reacties/opmerkingen/vragen zijn altijd welkom.
Foto's komen eraan
Mvg
Mike
Last edited: