MHR Cross of Team

En ga mij dan eens vertellen wat er valt te tunen aan een cross/speed.
Hoger in toeren heeft geen zin , omdat de productie pijpen die toerentallen niet ondersteunen.

Timingen zal dus als zga optimaal voor de huidige uitlaten.

Je zal de main exh port area kunnen vergroten.
En men past de poort bruggen in de spoelkanalen aan.
En de poorten zelf worden afgewerkt.

Nou nou dan wordt je toch ff dik in je hol genomen met je stage 5 tuning.
En een mina cross heeft helemaal een hoge exh. timing
 
Zwaar overdreven John, er worden echt wel nuttige dingen gedaan. Alleen het stage 5 moet je natuurlijk met een korrel zout nemen.

Mijn poort is btw wel heel wat verbreed, smallere spijl, en breder. Inlaat is anders, flow ed. poortjes gelijk, etc.

Er valt niet veel te halen, maar het zijn wel de puntjes op de i. Het verschil dus tussen een doorsnee scoot en een topper.
 
spijl gaat van 3mm naar 2 mm
poort wordt onderin meer naar de spoelers getrokken.
Thats it

En in je inlaat kanalen wordt ook niet veel gedaan freesje erlangs en t lijkt alsof er heel wat gedaan wordt.

Cilinder blue printen is standaard , heeft nix met tunen te maken. Is gewoon afwerking.
 
stage 5 bij zulke cilinders is onzin. cilinders zijn al zo goed, valt nog weinig aan te doen. veel mensen laten alleen maar in hun cilinder hakken, maar doen weinig aan fine tunen waar de pk's uit moeten komen...
 
Dat is toch ook eigenlijk het doel van tunen? Alles proberen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en zo het uiterste van het uiterste eruit halen.
 
Behalve algemene verbeteringen aanbrengen kunnen er ook altijd aanpassingen worden gedaan aan de cilinder die hem beter afstemmen op een specifieke setup (die vaak niet hetzelfde is als de setup waar de cilnder voor bedoelt is).
 
Originally posted by Gomer_pyle
Wat is perfect?

Ik heb het even voor je opgezocht op www.vandale.nl:

per·fect (bn.)
1 volmaakt

per·fec·ti·bi·lis·me (het ~)
1 geloof aan volmaakbaarheid

per·fec·ti·bi·li·teit (de ~ (v.))
1 vatbaarheid voor volmaking

per·fec·tie (de ~ (v.))
1 volmaaktheid

Wat ik dus eigenlijk bedoel: De timing is zo goed als volmaakt..de poorten zijn ook zeker niet slecht qua vorm en spoeling.
Afwerken, en iets breder maken is wel mogelijk.
Lees de reply's die na mij gedaan zijn door John B, Sjoerd en Ufo nog eens...en dan weet je waarom ik de Speed/Cross BIJNA perfect noem ;)

Voor de rest...een beetje critisch denken is helemaal nooit weg hoor!! ga door:)
 
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik weet nu tenminste wat meer over de verschillen van de cross en de team.
Ik neem de team en deze laat ik tunen bij koopmans.
 
Originally posted by Gomer_pyle
Dus jij wil zeggen dat iemand 180 euro neerlegt om een cross speed te tunen en dat er dan niks aan gebeurd :D vet er worden dan wel veel mensen genaaid hier op het forum :D
ik denk dat mensen hun geld beter uit kunnen geven aan afstellen en een paar keer banken. dan je geld uit geven aan het tunen van een speed. maarja das mijn mening en wie ben ik.
 
Juist ;)

Dat breder maken van de uitlaat poort aan de onderkant:
Gebeurd dat vanuit de onderste "punt" van de uitlaat poort?

Misschien iemand een tekening om dat te laten zien?

grtzz...
 
Back
Top