Malossi MHR Cross

Status
Not open for further replies.

Pappa Jacco

mensch
Aangezien de Cross cillinder van Malossi niet echt een veel besproken cillinder is, heb ik hier een paar vraagjes erover in de hoop dat het wat zal ophelderen ;)

-Wat is het voornamelijkste verschil tussen de Cross en andere "top cillinders" (men kent het rijtje wel denk ;))

-Wat voor uitlaat zou ik op en cross moeten zetten?

-Waarom rijden er niet veel mensen met een Cross?

-Heeft iemand misschien uitdraaien met vergelijken tussen bijv. de Cross en een Speed?

-Verdere toevoegende info over deze cillinder


Ik hoop dat dit topic niet gelijk geclosed wordt, het zou mij iig erg helpen hier meer info over te hebben, op de malossi site staat nog geen info (al een jaar ofzo :?)

greets...
 
Advertisement - register to remove this

Timing speed en cross zijn BIJNA identiek, scheelt voor inlaat 2 of 3 graden d8 ik zo uit mijn hoofd:) uitlaat scheelt ook maar 2 of 3 graden.

Ik denk dat je voor de cross ook prima met team2k kan blaaschen.

De rede dat mensen NIET met cross rijden, is denk ik voor een deel de naam. Speed klinkt stoerder :p
 
zal malossi dan een mal maken en alle rambam eromheen voor een paar graadjes verschil tussen de speed en de cross?

En die paar graadjes, wat veranderen die aan de speed naar de cross?

greets...
 
Ik wil ook een Cross gaan kopen maar kan er helelaas niet aankomen...:(

Het lijkt me idd een heel mooi cilindertje, hij is bijna identiek aan Speed, even duur, moet ook afgedraait worden, heeft ook 85mm rod nodig, zelfde vorm uitlaat-poort en is ook gruwelijk snel :!

minacross[1]%20.jpg

minacross[2]%20.jpg


© IST
 
Originally posted by Marco_v_W
ze worden niet meer gemaakt dacht ik zo....


tuurlijk word cross nog gemaakt maar er word aleen niet zo veel naar nederland geimporteerd omdat er wijnig vraag naar is maar een beetje goede scooter dealer zou er gewoon nog aan moeten kunnen komen
 
Op minarelli is zuiger anders daar zit de 5 mm verschil in en daar heb je ook 85 rod nodig. Mhr cross is gewoon te bestellen ik had hem binnen een week in huis. Nog niet mee gereden omdat andere project voor ging. dus over prestatie durf ik weinig te zeggen maar denk persoonlijk dat dat wel goed zit.

edit: En waarom er weinig mensen met cross rijden, volgens mij ligt dat aan de stomme praatjes die mensen verzinnen, zoals: Niet leverbaar, op minarelli dure krukas, Alleen maar koppel geen topsnelheid dit soort dingen hoor ik er over van mensen.

JohnB rijdt met cross hopelijk heeft hij er wat moois over te vertellen.
 
JohnB is voor 8 dagen op vakantie dus nog ff w8en :p

ik weet wel dat het vlamt :), jammer dat hij niet kon sprinten @ lelystad :(
 
Ok, al wat meer info :p

Ik kan wel aan een cross komen :D (inkoopsprijs nog wel :p)

En we hebben het hier natuurlijk over pia ;)

Power onderin dus, NOG feller optrekken als met een speed.....

IK WIL EEN CROSS !!!!
 
Originally posted by Jacco
Ok, al wat meer info :p

Ik kan wel aan een cross komen :D (inkoopsprijs nog wel :p)

En we hebben het hier natuurlijk over pia ;)

Power onderin dus, NOG feller optrekken als met een speed.....

IK WIL EEN CROSS !!!!


wat betaal je voor die cross dan?
 
Wordt op dit moment uitgezocht voor me .....

Als het mogenlijk is kan ik ze misschien wel vaker regelen, maar als dat het geval is laat ik het wel ff horen;)
 
Originally posted by Gomer_pyle
Op minarelli is zuiger anders daar zit de 5 mm verschil in en daar heb je ook 85 rod nodig. Mhr cross is gewoon te bestellen ik had hem binnen een week in huis. Nog niet mee gereden omdat andere project voor ging. dus over prestatie durf ik weinig te zeggen maar denk persoonlijk dat dat wel goed zit.

edit: En waarom er weinig mensen met cross rijden, volgens mij ligt dat aan de stomme praatjes die mensen verzinnen, zoals: Niet leverbaar, op minarelli dure krukas, Alleen maar koppel geen topsnelheid dit soort dingen hoor ik er over van mensen.

JohnB rijdt met cross hopelijk heeft hij er wat moois over te vertellen.

Dude....5m langer is bij Piaggio hoor, mina is gewoon std.
 
En wat de Jager (volgens sommige) heeft gedaan: de carters 5mm inkorten, wat schiet je daarmee op?
Veranderd er dan nix aan de flow ofzo (positief/negatief)

En wat als je nou eens de voet van de cillinder afdraaid? (kan dat?)

Lijkt me goedkoper als een nieuwe as van 300 pleuro's ;)
 
Originally posted by RobvdZande
Dude....5m langer is bij Piaggio hoor, mina is gewoon std.

nou niet dus, voor de cross heb je WEL een 85mm drijfstang nodig... gomer_pyle heeft gelijk....
 
Wow, mina heeft dus grotere veranderingen tussen speed en cross :p

Maar goed, het gaat hier nu ff over pia...

Welke uitlaten zouden er buiten de team 2000 nog meer in aanmerking komen?

En wat de Jager (volgens sommige) heeft gedaan: de carters 5mm inkorten, wat schiet je daarmee op?
Veranderd er dan nix aan de flow ofzo (positief/negatief)

En wat als je nou eens de voet van de cillinder afdraaid? (kan dat?)

Lijkt me goedkoper als een nieuwe as van 300 pleuro's

Veel vragen ja, maar er is dan ook weinig info over :?
 
Weird,
Ik heb er een liggen voor mina.
Zelfde zuiger als speed.
Timing gemeten met schuifmaat vanaf dek,zelfde als speed.
Kop ,zelfde als speed.
Enige verschil is de binnenradius van de poorten.

-:-
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top