Binnenkop Malossi MHR Speed

Laat nou maar gewoon zitten ! , ik snap echt niet waar je je druk om maakt , wij rijden allemaal met getunende speed-kitjes en nergens last van , gewoon kleine gaatjes boven en grote onder klaar uit! is toch niet zo probleem ...
 
Originally posted by RUBEN R
Ja maar die oppervlaktes zijn toch NIET gelijk!!! |(

Brugklas wiskunde, pi maal r kwadraat....

Oppervlakte is VEEL kleinder met 4 losse gaatjes...

ff nagerekend, is idd brugklas wiskunde
oppervlakte cirkel=pi r^2
totaal oppervlak=2x pi 2,25^2 + 2x pi 3^2 =88 mm^2
oppervlak buis= pi 10,5^2= 346 mm^2

nogal een verschil dus..
 
Ik rij ook met speed replica. Ik heb ze wel iets groter gemaakt, omdat ik ze toch wel erg klein vond. Maar ik heb in ieder geval nergens last van. Ik heb ook me motortje ook maar een paar minuten laten draaien.
 
Kijk eens naar de gaatjes langs de uitlaatpoort in de cilinder. Die hebben nog minder oppervlakte. Uiteindelijk bepaalt het de krapste doorlaat. Ik zou er niets aan veranderen.

Valt wel tegen dat niemand aan die (kleinste) doorlaat denkt. Ben benieuwd hoe jullie die aan gaan passen...
 
Die kanaaltjes bij voet richting carter maak ik vaak ook groter.

Mja, mischien wel werk voor niks allemaal, maar veel moeite is het toch niet.
 
Ik zou er niks aan veranderen.Je moet gewoon kijken hoe warm het word.Die temp sensor zit tenslotte in je kop dus als de temp daar goed is dan is verder de temp van je koelwater ook goed.Malossi heeft het niet voor niks zo gemaakt
 
Hij heeft wel gelijk..
Koop je een gruwelijk dure cilinder van een goed merk en dan denk je het beter te weten..
Ze houden vast met meer dingen rekening (spoeling, spoelsnelheid en de hoeveelheid stroming bij kop en cilinder bijvoorbeeld) dan wij (willen) weten.
 
En toch kan een tuner of uitlaat van een ander merk prestatiewinst geven, dus in hoevere je daar op af moet gaan...

In dat geval hadden ze de poortbrug ook std wel netjes afgewerkt :!.
 
Het gaat om de druk die op het systeem staat. Het maakt niet uit hoe groot de gaten zijn, de hoeveelheid koelvloeistof die door de kop heen gaat is altijd hetzelfde.
 
Back
Top