Mening gevraagd bij tweedehands aankoop

Jolien

New Member
Dag iedereen

Ik ben tweedehands op zoek naar een brommer voor woon-werk verkeer.

Ik heb interesse in twee brommers:
- een SYM Mio van 2 jaar oud, met 4500 km, gebruikt voor woon-werkverkeer en regelmatig onderhoud
- een SYM Allo van 9 maanden oud, met 2050 km, slechts de eerste 3 maanden gebruikt, staat nu 9 maanden stil, ging nog niet op onderhoud, ook niet zelf aan gesleuteld

Beide brommers zijn ongevallenvrij en hebben dezelfde vraagprijs.

Ik vind het idee van een iets grotere brommer (Allo) aanlokkelijk, maar de Mio is wel beter onderhouden.

Wat is jullie ervaren mening?

Alvast heel erg bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Als je perse tussen die beide mio`s wilt kiezen:

Het ligt er ook aan of je zelf technisch bent om te sleutelen of dingen te vervangen..

Als je de minste problemen wilt is de eerste mio de betere keuze ALS het echt waar is betreft die onderhoud... Het kan uiteraard wel gezegd zijn, maar het kan ook gelogen zijn. Als bijvoorbeeld banden dan toch versleten is, zal ik het gewoon niet geloven.... Daarnaast geld welke scooter voor welke prijs..

Als de eerste flink duurder is, is het wellicht beter om dan toch voor de 2de te gaan als de prijs lager is. Alleen dan is het wel fijn als je zelf ook wat technisch bent..

Maar meeste belangrijke blijft... Hebben beide nog garantie, en is deze garantie overdraagbaar naar nieuwe eigenaar. En zit er het onderhouds boekje erbij met de stempels erbij..
Als bij een nieuwe scooter geen stempel boekje heeft, zou ik me zelf afvragen of die gene wel onderhoud heeft laten uitvoeren.. Want dan verdoezelt die gene iets.
 
Het is mijn eerste brommer en technisch ben ik niet, dus het sleutelen of vervangen laat ik over aan de garage.

De SYM Allo heeft het echte SYM blok, voor zover ik het op foto kon zien (ga vanavond kijken):
egzcow.jpg


Moet ik daar bij de Mio ook op letten?

Van de Mio heb ik wel degelijk het onderhoudsboekje met stempels gezien, eerste na 500 km en dan om de 1000 dacht ik. Garantie daar is nog twee maand geldig.

Ikzelf ben 1m63.
 
De Allo heeft i.d.d het ECHTE Symblok .

Als je regelmatig met 2 Personen gaat / wil rijden ?.... zou ik voor de Sym Allo gaan.

Een Plus punt van de Sym Allo zijn de grotere wielen t.ov. de Mio..en de Allo heb meer opberg ruimte .
 
Back
Top