Mening gevraagd over deze cilinder van Kymco Agility

Flof

Active Member
IMG_20200921_103551.jpgIMG_20200921_103643.jpgIMG_20200921_103713.jpgIMG_20200921_104741.jpg


Vragen en opmerkingen:

De eigenaar van deze 2006 Agility zegt dat de verkoper zei dat er een nieuwe cilinder op is gezet. Wat is jullie mening? Ik vind em er oud uitzien. Maar wel kleurverschil met kop dus wellicht tussentijds wel een keer vervangen. Eens? En kan iemand zien of dit een originele cilinder is?

Trouwens, in de fabriek gebruiken ze vast een voetpakking in plaats van een knipsel van karton!!! Omg, ooit zoiets gezien? Is toch niet normaal?

Nog een aanwijzing dat dit geen nieuwe cilinder kan zijn is de bougie, die is stokoud. Lijkt me niet dat iemand een nieuwe cilinder plaatst en er dan een antieke bougie in zet. Hoewel, deze prutser is tot in alles in staat.

En de compressie krappe 9. Beetje op de grens toch? Gemeten bij koude motor.

Ik heb een uitgebreid topic lopen over dit grote opknapproject voor wie het interessant vindt.
 
Advertisement - register to remove this

Goh daar zeg je wat, ik mag hopen dat het goed geknipt is incl gaatje. Maar blijkbaar wel, anders was de boel allang vastgelopen. Zo te zien is dit flink dikker dan normale voetpakking dus dat beïnvloedt compressie ook in negatieve zin natuurlijk (want compressieverhouding lager). Maar ik heb besloten dit toch maar te laten zitten. Scooter rijdt oké nu na de andere reparaties.
 
Back
Top