This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Membraantest: VL14 VS. V-Force!

DeJongh said:
Je hebt er niet mee getest, maar je hebt aan de plaatjes gevoelt en nu voel je dat ze veel makkelijker open gaan wel een erg goede manier van spullen testen, je testresultaten zullen wel erg nauwkeurig zijn :+

Je komt toch zelf ook niet met een alternatief ?

Zelf denk ik dat de dikte van de kleppen en of dat beter is per blokje verschilt , en dus getest moet worden , puur alleen al om het verschil in druk in het carter en de manier waarop het mengsel binnenkomt , wat bij iedereen anders is.
Ook de hoogte etc van het membraan/srpuitstuk is bij de een anders als bij de ander .( geloof dat Joel of RR hiermee getest had , en dat het bij hun zo kort mogelijk moest worden gehouden , als ik mij niet vergis. )

Mvg B

bijdehandte mensen hier. Ik heb GEMETEN met een DIGITALE SCHUIFMAAT en daarbij heb ik gezecht dat de dunnere klepjes makkelijker open gaan de dan dikkere. Alsje nou is nadenk snapje dat dat logisch is ook. Owhneej zwaarder gaat natuurlijk makkelijker :S

Big B NRG said:
Maar hij heeft wel gelijk..

Op 100cc kart zitten .2mm plaatjes. Ding draaid ook wel bijna 18k

ik denk dan ook dat op hoge toeren dunnere plaatjes beter zal zijn. Er zullen vast genoeg mensen getest hebben ermeej maar die gaan die info niet zomaar aan iedereen vertellen, tuurlijk niet. Maar geloof me het kan echt veel invloed hebben de dikte van je klepjes

InIMoeK said:
Mischien bedoelen ze meten op een andere manier?
jah misschien wel, maar je hoeft toch niet alles te testen. Je kan ook veel te weten komen door topics doorlezen en met mensen te praten die het al hebben getest.

Waarom wordt deze klepdikte discussie uberhaupt gevoerd?
Iedereen weet wel dat verschillende klepdiktes, verschillend reageren, zolang je niet met testresultaten komt schieten we echt niets op met dat geblaat van jou...

D.J said:
dan zul je zelf alweer andere kleppen moeten fixen

Iig. super dat je dit soort research met ons deelt Johan. Op mijn hok zal een dezer dagen ook nog gekeken worden naar verschil met een vl14... zal ik hier dan ook wel posten :*

Had je dat nog getest??

Binnekort ook op de bank , ga het ook eens testen met mijn Setup of de VL14 nou echt minder scoort dan de Vforce. uitdraaien zullen op het forum verschijnen.

Bas@Ritthem said:
Binnekort ook op de bank , ga het ook eens testen met mijn Setup of de VL14 nou echt minder scoort dan de Vforce. uitdraaien zullen op het forum verschijnen.

Ga je wel geblokkeerd meten dan? Hier in de buurt kan dat nergens

Remco. said:
Oud nieuws, ze zijn al gelange tijd niet meer leverbaar, maar ze komen weer terug, voor een dikke meerprijs.

ik heb zo een nieuw en ze zien er goed uit alleen dikkere plaatjes

Johan... said:
Had je dat nog getest??

Sorry voor de late reply

Op m'n speed7t setje niet meer getest. Enkel op m'n 2fast set. Daar gaf het een verhoging van 0.5 pk t.o. VL14.

Grafiekjes post ik niet

D.J said:
Sorry voor de late reply

Op m'n speed7t setje niet meer getest. Enkel op m'n 2fast set. Daar gaf het een verhoging van 0.5 pk t.o. VL14.

Grafiekjes post ik niet

En de VL14 ook met ophoogplaat getest? En daarna vergeleken?

Mol, jij had toch ook een test gedaan een hele tijd geleden?

VL11 en VL13 ofzo op je NRG? Dikte van de membraanplaatjes, met/zonder stuffer? Of heb ik nou de verkeerde voor mij... :?

Zoja, kan jij die nog ergens terug vinden? :+

Terugvinden zal lastig worden, heb de grafieken nooit digitaal gemaakt zegmaar. Heb getest met een std. VL11 en VL13 en Koopmans tuned VL11 en VL13. En deze allemaal met en zonder stuffer. De beste uiteindelijk nog met andere kleppen. En dan ook nog met een recht en krom spruitstuk.
Bij mij liep de VL13 + stuffer Koopmans tuned het beste met een Keihin PWK 28mm. Bredere powerband, zo'n 300rpm geloof ik en een paar tiende pk winst.

heeft iemand deze maten voor mij? dus tussen de blauwe en de rode lijnen

in mm graag

ik post het hier omdat het een kleine vraag is en geen zin heb om weer een topic te openen over een V force / stage 6 ding

Mol said:

Hoe dik was dat ophoogplaatje dan...

Wij hebben het bij ons op de bank bij 2 mina blokken uitgebreid getest en t.o.v. van onze bewerkte vl14 en nog wat trucjes komt er met een v-force niets spannenders uit...

T.o.v. plug and play std vl14 is het een ander verhaal natuurlijk

Deze winter ga ik ze ook beide nog wel eens geblokkeerd testen, aantal weken geleden bij lucas en rolf al ff gekeken wat de vforce op mijn blok deed vergeleken met een oudere meting met vl14, maar daar kwam niet echt iets interessants uit. Praktisch zelfde score als std vl14

RoP#6 said:
heeft iemand deze maten voor mij? dus tussen de blauwe en de rode lijnen

in mm graag

Ik heb ze op tekening staan ivm pia huisje, zal ze vanavond even opzoeken.

We hebben verschillende diktes geprobeerd Elk blok zal daar anders op reageren dus of ik nou 1mm of 2cm hier neerzet, je zal toch zelf moeten proberen wat werkt
Zelfde verhaal ivm de V-Force/VL14 vergelijken. Als je carters anders geflowed zijn oid kan dat ook al veel uitmaken. Gewoon lekker testen dus, net als wat ik op mijn hok had gedaan. Ik reed met stuffer e.d. in mijn bewerkte VL13, terwijl anderen bij ons het niet hadden omdat dat weer beter uitpakte.