ruud. said:
Je ziet je hele vermogenscurve, die je uiteindelijk niet gebruikt.
omdat je met werkende transmissie, bijna altijd hetzelfde vaste toerental hebt.
Wat heb je er dan aan hoeveel vermogen je motor geeft bij 12k oid ? lekker boeiend. Bij het tunen van een schakel ben ik het met je eens.
Met het zwakker worden van de veerkracht van de kleppen, bedoel ik dus gewoon verlies in koppel en vermogen en verschuiving van je complete powerband tijdens een geblokkeerde run.
Over het mengsel weer goed zetten tussen de runs, Waar moet volgens jou dan het mengsel op liggen tijdens een geblokkeerde meting. Op 13:1 waar die het topvermogen levert, of Armer?
Feit is gewoon dat het uiteindelijk op afstelling met een werkende vario uitkomt. Het toerental van topvermogen tijdens de geblokkeerde meting is dan het belangerijkste wat je moet weten. En dan nog wat.... de INSPOELHOEK, in je menbraan zorgt voor winst bij je vl14, je zult dus bij iedere WIG die je hebt. met andere inspoelhoeken moeten gaan testen tijdens vrije runs welke het meeste vermogen geeft.
Blokkeren kan het afstellen van de motor vergemakkelijken, maar het is geen must als je het aan mij vraagt.
Ik noem maar een scheef voorbeeld. 2 speed 06 blokjes.
1tje heeft 19.2 sae tijddens blokken, uiteindelijke score vrij 22.3
De andere heeft 22.0sae geblokkeert, uiteindelijke score vrij 22.9
Beide blokken hebben een mengsel van 13.5:1 tijdens topvermogen.
toch scheelt het maar 0.6pk uiteindelijk tijdens vrije runs.
Mijn conclusie dus Gewonnen geblokkeert vermogen hoeft niet uiteindelijk te resulteren in gewonnen vermogen tijdens een VRIJE meting.
Er zijn gewoon teveel factoren die meespelen in het verlies van vermogen.