Big B NRG said:Vergelijk het maar met een tuinslang die je dichtknijpt. Dan spuit die verder.
franky said:HO STOP HO
een tuinslang heeft aan de kraankant druk
bij een scooter word het aangezogen
Aerox-Evo70 said:imo zijn alle bestaande membranen te klein voor 70cc, 14k+ en 28mm...
zorg dus dat je (net als stage6) een grotere doorlaat kan krijgen zonder meer opp te gebruiken.
PTT NRG said:Naar mijn idee moet je proberen de "inhoud"(om het zo maar even te noemen) te verkleinen tov het doorlaat opp. van de kleppen. Of de doorlaat van de kleppen vergroten zonder de inhoud te vergroten.
-----------------
\......../.\........./
..\..../.....\...../
....\./........\./
Op deze manier, heb je meer doorlaat opp. (dubbele) en blijft de "inhoud"het zelfde. De vraag is of het te realliseren is.
Kan ook zijn dat ik helemaal verkeerd ziet, maar dit lijkt mij het meest voor de hand liggend.
C4rN said:Je kan tog alleen maar een grotere doorlaat krijgen door meer oppervlakte of niet?
Tinne said:al eens eerder gepost & besproken. (én alles is idd passend te maken)
el bandino said:zou het dan echt schelen?
PTT NRG said:Naar mijn idee moet je proberen de "inhoud"(om het zo maar even te noemen) te verkleinen tov het doorlaat opp. van de kleppen. Of de doorlaat van de kleppen vergroten zonder de inhoud te vergroten.
-----------------
\......../.\........./
..\..../.....\...../
....\./........\./
Op deze manier, heb je meer doorlaat opp. (dubbele) en blijft de "inhoud"het zelfde. De vraag is of het te realliseren is.
Kan ook zijn dat ik helemaal verkeerd ziet, maar dit lijkt mij het meest voor de hand liggend.
idd, had ik ook gezien. Wil het wel es testenSpasta said:stage 6 membraan is zo
of vergis ik me?
melf #50 said:je moet het van 2 kanten bekijken, het membraan oppelvlak groter heeft als voordeel dat ie meer KAN aanzuigen , maar er word weleens vergeten dat als de doorlaat groter word dat de zuigkracht weer minder word.
(zuig maar eens aan een rietje of aan een rioolbuis)
JohnB said:Maar hoe dat bij beide eens een minuut lang.
Hoeveel volume aan lucht heb je dan intotaal verplaatst bij elk?
Bij de riool buis zal je meer volume verplaatsen met een zelfde onderdruk.
Een juiste balans vinden is dus ook belangrijk.
melf #50 said:mja, per slag van de zuiger zuigt ie opnieuw aan , niet constant...
het is zeer zeker een balans zoeken , je hebt zoveel dingen wat er weer invloed op heeft , carterdruk ,flow ,toerental , doorlaat en lengte van het spruitstuk , grootte en type carburateur , toerntal , type luchtfilter etc. etc.