Ik vind het al wel goedzo, maar wat zijn gewoon manieren om er net iets meer uit te krijgen bedoel ik, optimaal gebruik zegmaar, ik ga even kijken hoe duur carters tunen is, of of ik het zelf kan doen. Verder heb ik eig nognooit gehoord van een uitlaat tunen. Hoe gaat dat ongeveer in zijn werk?Uitlaat of carter tunen. Als je zo veel trekkracht wilt waarom koop je dan een dR en geen snelle 70?
Uitlaat of carter tunen. Als je zo veel trekkracht wilt waarom koop je dan een dR en geen snelle 70?
Er zit al een 17.5 carb op ja.Ik bedoelde niet uitlaat tunen. Maar bedoelde dat je met een andere uitlaat meer hebt. Als ik een sito plus monteer dan scheelt dat ongeveer 12 kmhu op top en een hoop trekkracht tegenover mijn next r van tecnigas met mijn 70dr. Uitlaat is toch wel iets waarmee je iets eruit kan halen. Ook kan een sport Vario helpen of bijv een Malossi multivar. Hoe groot is je carb? Heb je 12 mm dan kan je nog naar 17.5 gaan. Een 70 dr cilinder is een leuk extraatje maar je moet er gewoon niet al te veel van verwachten.
Ik zal eens gaan kijken voor een multivar dan. Koppeling wilde ik vervangen omdat deze ook al zijn beste dagen wel heeft gezien. En weet je toevallig alternatieven op de malossi torque driver? Ik vind 100eu voor een achterpoelie met rechte spiebaan wel een beetje aan de dure kant.Malossi multivar 2000 is een prima vario rijd er zelf al jaren mee.
Een andere koppeling is zonde imo kun je beter wat sterkere trekveren monteren.
Een malossi torque driver zorgt voor wat beter toerenverloop en vannuit stilstand net iets flotter wegkomen maar dan houd het ook wel op dus als je daar die 100 euro voor over hebt kun je die nemen.
Geen zorgen ik hoef niet perse om de maand een nieuwe setup, ik wil gewoon deze setup perfectioneren eerder. Ik zal voor later ook nog die stage 6 streetrace onthouden. Slijten alu cilinders niet verschrikkelijk snel?Wat wil je tunen aan je uitlaat?
Mijn advies zou zijn een andere cilinder erop zetten met een grotere carburateur.. Een DR70 is niet echt een hoog vlieger en zeker niet met een sito plus uitlaat. Ga dan liever voor een alu cilinder (liefst met 2 zuigerveren.) Iets in de richting van een Italkit / Airsal T6 / Stage 6 pro
Maar om mijn advies op je vraag te geven.. Je kan continu sneller willen.. Straks heb je weer een nieuwe setup en blijft het maar door gaan..
Misschien afvragen of je hier niet tevreden moet zijn met wat je momenteel eronder hebt zitten.
CIL PIAGGIO LC 70CC GILARDONI 47MM - 50cc.eu
CIL PIAGGIO LC 70CC GILARDONI 47MM - 50cc.euwww.50cc.eu
Rennzylinder AIRSAL T6 50 ccm
Mit der T6 Reihe bietet AIRSAL 68ccm Alu-Racing-Zylinder mit technischen Features wie man es nur von der HEBO Manston oder MHR Serie kennt. Qualitati…www.sip-scootershop.com
De airsal is wel beter voor op de OPBW.
I.c.m een 17,5mm en die sito plus. Met een terugloper kan je beter een 19mm steken.
Cilinder Stage6 Sport Pro MKII 70cc Piaggio watergekoeld
Stage6 CilinderkitDe opvolger van de welbekende Stage6 Sport Pro cilinder is herkenbaar aan de grote ovale uitlaatpoort. De Sport Pro MKII cilinder is op verschillende punten verbeterd. De afwerking is enorm verbeterd en door zijn speciale vormgeving wordt de cilinder optimaal gekoeld. De...www.k-parts.nl
Wil je misschien iets minder heftig.. Of de DR70 laten tunen of een stage 6 streetrace nemen;
Cilinder Stage6 Streetrace 70cc Piaggio watergekoeld
Stage6 CilinderkitDe cilinder is uitgerust met een ovale uitlaatpoort.Wordt geleverd inclusief zuiger, pakkingset en cilinderkop. Een gietijzere cilinder met een inhoud van 47mm (70cc) is voorzien van een 49ccm opdruk, zo lijkt het net of het een 50cc cilinder is. Tevens is deze cilinderkit...www.k-parts.nl
Vind de sport pro en de italkit / gilardoni iets minder geschikt voor de OPBW.. Want die hebben gewoon meer onderhoud nodig..
De T6 iets minder / verliest niet zo snel compressie langs de zuigerveren.
Ik zal eens gaan kijken voor een multivar dan. Koppeling wilde ik vervangen omdat deze ook al zijn beste dagen wel heeft gezien. En weet je toevallig alternatieven op de malossi torque driver? Ik vind 100eu voor een achterpoelie met rechte spiebaan wel een beetje aan de dure kant.
Ik hoef niet perse een "race" koppeling, weet je toevallig of er een relatief makkelijk verstelbare koppeling bestaat?nee er zijn voor zover ik weet geen goedkopere alternatieven. en kwa koppeling zou ik gewoon lekker voor een orginele gaan, wil je persee een ''race koppeling'' kan ik alleen de delta clutch aanraden omdat dat de enige is waar ik zelf ervaring mee heb.
Geen zorgen ik hoef niet perse om de maand een nieuwe setup, ik wil gewoon deze setup perfectioneren eerder. Ik zal voor later ook nog die stage 6 streetrace onthouden. Slijten alu cilinders niet verschrikkelijk snel?
Wat zouden dan nog punten kunnen zijn waarop ik hem kan afstellen? Trekveren zijn nu goed, variorollen kunnen wel wat lichter maar vario is ook versleten, sproeier 82 en een koffiebruine bougie. Zijn er nog punten die ik vergeten ben?De cilinders vallen wel mee, alleen de zuiger en veer gaan er snel door heen. Alu cilinders hebben volgens mij allemaal een nikaseal wand erin zitten.
Dit vanwege de hoge slijtvastheid..
Als je niks wilt veranderen dan moet je gewoon even wat meer tijd nemen met de afstelling en beter afstellen, want dat kan al een hoop schelen als het goed staat afgesteld.
ja er zijn genoeg verstelbare koppelingen te koop, welke makkelijk is geen idee dat is iets wat ik nooit zelf heb gedaan dus geen ervaring mee.Ik hoef niet perse een "race" koppeling, weet je toevallig of er een relatief makkelijk verstelbare koppeling bestaat?
Wat zouden dan nog punten kunnen zijn waarop ik hem kan afstellen? Trekveren zijn nu goed, variorollen kunnen wel wat lichter maar vario is ook versleten, sproeier 82 en een koffiebruine bougie. Zijn er nog punten die ik vergeten ben?
Voor mijn gevoel loopt ie nu goed, kleine dip op middentoeren, Maar das gewoon klein beetje lichtere rollen + minder versleten vario.Ligt eraan hoe de scooter momenteel loopt.. Of wat er niet goed loopt.