MHR power (niet meer dus)

VorteX

Kilometervreter
Mijn cilinder leeft dus niet meer...
Ik reed vanmiddag ongeveer 50 (was nog aan het warmrijden eigenlijk) en ik hoor een vaag geluid vanuit de motor, waarna meteen m'n motor uitvalt. Gelukkig was ik nog vlakbij huis dus ik was in 5 minuten thuis (lopend). Hier aangekomen gelijk ff het een en ander nagekeken, cilinder losgehaald, en inderdaad is de cilinder dus naar de maan. De zuigerveer is aan 1 kant helemaal verkruimeld / weg :| en er zit nu een flinke kras in de cilinderwand, naast de uitlaatpoort :| en bovendien zit er een klein deukje in de zuigerkop. Ik heb vervolgens de cilinder er ff helemaal afgehaald, en toen kwam ik de oorzaak hiervan tegen... de membraanklepjes zijn afgescheurd / gebroken en hebben dus vervolgens de nodige schade aan de cilinder aangebracht :(
Ik zal kijken of ik een digi cam kan regelen voor foto's. Waarschijnlijk liggen de restanten nog wel ergens in het carter.

Bah, morgen maar eens de carter helemaal schoonmaken :(
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Hans F.


En dan zou het niet schadelijk zijn? Ik heb een keer een vastloper gehad door roest in de benzine, dat beetje roest was door de sproeier heengekomen, dus dat waren ook erg kleine stukjes...

Das waar, maar stalen plaatjes veroorzaken toch sneller en makkelijker meer schade...
 
Originally posted by Ornathon
ik heb de blauwe liggen. Zat bij mijn evo70 setje. Wat is beter? groen of blauw? of hangt dat van je rijstijl af?
Als ik een beetje logisch probeer na te denken zou ik zeggen:
Hoe stugger het klepje des te langer die bij gas dicht blijft. Met als gevolg dat er meer druk wordt opgebouwd en harder je cilinder in wordt gespoten.
Iets minder snel aan de gas maar meer power? Maar je zou dan ook denken, doordat ie wat langer dichtblijft je cilinder eventjes alleen lucht naar binnen krijgt omdat de benzine een "vertraging" heeft bij het membraam...wat dus niet zo masterlijk voor de Evo is....
Denk denk...hoofdpijn

Nee dat is dus niet echt het idee...
Je membraankleppen sluiten en openen tijdens elke slag. Ze gaan dus heeeeeel :) vaak open en dicht, daarom gaan ze ook zo vaak kapot.
Je membraanplaatjes zijn afhankelijk van de setup. Er wordt vaak gesteld dat bij een hoger toerental dunnere klepjes gemonteerd moeten worden.
Membraan is nogal ingewikkeld verhaal, groter/dikker/sneller enz. is lang niet altijd beter...
 
Originally posted by Hans F.


En dan zou het niet schadelijk zijn? Ik heb een keer een vastloper gehad door roest in de benzine, dat beetje roest was door de sproeier heengekomen, dus dat waren ook erg kleine stukjes...

Een VASTloper door roestdeeltjes...?

Ik heb mijn twijfels....Wat was er dan met zuiger/cilinder gebeurd?
 
Back
Top