MHR power (niet meer dus)

VorteX

Kilometervreter
Mijn cilinder leeft dus niet meer...
Ik reed vanmiddag ongeveer 50 (was nog aan het warmrijden eigenlijk) en ik hoor een vaag geluid vanuit de motor, waarna meteen m'n motor uitvalt. Gelukkig was ik nog vlakbij huis dus ik was in 5 minuten thuis (lopend). Hier aangekomen gelijk ff het een en ander nagekeken, cilinder losgehaald, en inderdaad is de cilinder dus naar de maan. De zuigerveer is aan 1 kant helemaal verkruimeld / weg :| en er zit nu een flinke kras in de cilinderwand, naast de uitlaatpoort :| en bovendien zit er een klein deukje in de zuigerkop. Ik heb vervolgens de cilinder er ff helemaal afgehaald, en toen kwam ik de oorzaak hiervan tegen... de membraanklepjes zijn afgescheurd / gebroken en hebben dus vervolgens de nodige schade aan de cilinder aangebracht :(
Ik zal kijken of ik een digi cam kan regelen voor foto's. Waarschijnlijk liggen de restanten nog wel ergens in het carter.

Bah, morgen maar eens de carter helemaal schoonmaken :(
 
Advertisement - register to remove this

De 'originele' membraanplaatjes zaten er nog in... ik was 'm namlelijk aan het klaarmaken voor Deventer en had net weer vario / v-snaar en dergelijke erin gezet om ff te proefrijden.
 
Whoei, das minder dan, enne ik ga gelijk ff mijn originele membraan klepjes vervangen...

Moet daar nog een pakking ofzo tussen, of kan ik gewoon de pakking die er nu opzit blijven gebruiken?
 
Inderdaad... ik heb het hier wel altijd gelezen van die carbonnen plaatjes, maar om een of andere reden ben ik zelf vergeten ze te monteren |(
Mja, boel ligt nu toch uit elkaar, dan zal ik gelijk maar ff naaldlager vervangen... zoals ik het hier lees is dat ook een vaker voorkomende bron van vastlopers.
 
Erg balen. Erg zonde ook dat alles verkloot kan worden door iets wat haast niks kost. Shitzooi.
Maakt het trouwens uit welke carbonplaatjes je neemt?
Ik heb gewoon de Polini plaatjes erinzitten. Doen hun werk goed vind ik zelf. Ze zitten er nu een jaar in, maar ik vind mijn gas nu alleen wat minder lekker reageren. Kunnen die dingen TE flexibel worden na verloop van tijd?
 
Originally posted by Ornathon
Erg balen. Erg zonde ook dat alles verkloot kan worden door iets wat haast niks kost. Shitzooi.
Maakt het trouwens uit welke carbonplaatjes je neemt?
Ik heb gewoon de Polini plaatjes erinzitten. Doen hun werk goed vind ik zelf. Ze zitten er nu een jaar in, maar ik vind mijn gas nu alleen wat minder lekker reageren. Kunnen die dingen TE flexibel worden na verloop van tijd?

kijk er eens naar... zij zijn ws. aan het raffelen en uit elkaar aan het pleuren...
 
Originally posted by Ornathon
Erg balen. Erg zonde ook dat alles verkloot kan worden door iets wat haast niks kost. Shitzooi.
Maakt het trouwens uit welke carbonplaatjes je neemt?
Ik heb gewoon de Polini plaatjes erinzitten. Doen hun werk goed vind ik zelf. Ze zitten er nu een jaar in, maar ik vind mijn gas nu alleen wat minder lekker reageren. Kunnen die dingen TE flexibel worden na verloop van tijd?

Kan aan veeeeel meer dingen liggen...

Ennuh DE Polini? Je hebt er meerdere, naarm ijn weten heb je de blauwe en de groene. De groene zijn dikker dus die bewegen wat moeilijker en dus reageren die minder fel.
Die blauwe izjn dunner en flexibeler, en zijn dus feller...
 
ik heb de blauwe liggen. Zat bij mijn evo70 setje. Wat is beter? groen of blauw? of hangt dat van je rijstijl af?
Als ik een beetje logisch probeer na te denken zou ik zeggen:
Hoe stugger het klepje des te langer die bij gas dicht blijft. Met als gevolg dat er meer druk wordt opgebouwd en harder je cilinder in wordt gespoten.
Iets minder snel aan de gas maar meer power? Maar je zou dan ook denken, doordat ie wat langer dichtblijft je cilinder eventjes alleen lucht naar binnen krijgt omdat de benzine een "vertraging" heeft bij het membraam...wat dus niet zo masterlijk voor de Evo is....
Denk denk...hoofdpijn
 
Bij m'n MB waren membraanplaatjes ook kapoet gegaan, ik heb dikke mazzel gehad dat afgebroken stukkie niet gewoon mn cilinder in is gevlogen, maar goed.

Ik heb nu ook carbon dingetjes, voelt veiliger en je weet wat ze zeggen... Safety First! :W:D
 
Originally posted by Ornathon
ik heb de blauwe liggen. Zat bij mijn evo70 setje. Wat is beter? groen of blauw? of hangt dat van je rijstijl af?
Als ik een beetje logisch probeer na te denken zou ik zeggen:
Hoe stugger het klepje des te langer die bij gas dicht blijft. Met als gevolg dat er meer druk wordt opgebouwd en harder je cilinder in wordt gespoten.
Iets minder snel aan de gas maar meer power? Maar je zou dan ook denken, doordat ie wat langer dichtblijft je cilinder eventjes alleen lucht naar binnen krijgt omdat de benzine een "vertraging" heeft bij het membraam...wat dus niet zo masterlijk voor de Evo is....
Denk denk...hoofdpijn

Tja ik wetn iet wat beter is, hoe jij erover dnekt is logisch ja, heel simpel idee: carbon klepjes zijn dunner dna je dikke originele en die dikke originele (stugge metalen) zitten in je standaard scoot, en die carbon krijg je bij een 'race' cilinder... Tja daar kun je ook conclusies uit opmaken, maar misschien heeft het idd zo zijn voor en nadelen?
 
Originally posted by NastroAzzuro
Bij m'n MB waren membraanplaatjes ook kapoet gegaan, ik heb dikke mazzel gehad dat afgebroken stukkie niet gewoon mn cilinder in is gevlogen, maar goed.

Ik heb nu ook carbon dingetjes, voelt veiliger en je weet wat ze zeggen... Safety First! :W:D

HAd ik ook bij mijn mb, maar ik had stalen kleppen, en bij mij vloog er wel een stuk in mijn cilinder. Resultaat : lichte kras op zuiger en nauwelijks zichtbare plek op de bovenste zuiger veer. Er zaten nog wat schilfers in mijn cilinder van de klep. Er was dus geen schade aan mijn cilinder, behalve de zuiger, maar dat was nauwelijks zichtbaar en was een airsal zuiger dus wel logisch dat er een licht beschadiging op zat.

Ik vind het maar onzin dat carbon geen schade veroorzaakt, kans is misschien kleiner maar kan heus wel schade veroorzaken. Alles kan kapot en als er met ruim 10000 rpm en stuk koolstof in je clinder komt kan dat naar mijn mening zeker wel resulteren in een vastloper.
 
Originally posted by Bart


HAd ik ook bij mijn mb, maar ik had stalen kleppen, en bij mij vloog er wel een stuk in mijn cilinder. Resultaat : lichte kras op zuiger en nauwelijks zichtbare plek op de bovenste zuiger veer. Er zaten nog wat schilfers in mijn cilinder van de klep. Er was dus geen schade aan mijn cilinder, behalve de zuiger, maar dat was nauwelijks zichtbaar en was een airsal zuiger dus wel logisch dat er een licht beschadiging op zat.

Ik vind het maar onzin dat carbon geen schade veroorzaakt, kans is misschien kleiner maar kan heus wel schade veroorzaken. Alles kan kapot en als er met ruim 10000 rpm en stuk koolstof in je clinder komt kan dat naar mijn mening zeker wel resulteren in een vastloper.

Die carbon dingen vliegen toch in circa 50000 stukkies uiteen?
 
Originally posted by Ornathon
Maar je zou dan ook denken, doordat ie wat langer dichtblijft je cilinder eventjes alleen lucht naar binnen krijgt omdat de benzine een "vertraging" heeft bij het membraam...wat dus niet zo masterlijk voor de Evo is....

Das natuurlijk onzin, je zuigt lucht en bezine MENGSEL aan, dus niet lucht en benzine los.
 
Originally posted by NastroAzzuro


Die carbon dingen vliegen toch in circa 50000 stukkies uiteen?

En dan zou het niet schadelijk zijn? Ik heb een keer een vastloper gehad door roest in de benzine, dat beetje roest was door de sproeier heengekomen, dus dat waren ook erg kleine stukjes...
 
Back
Top