Malossi MHR Clipjes

JowMaViva

New Member
Hallootjes,

Ik heb dus een malossi MHR 70cc cilinder kit voor mijn watergekoelde speedfight 2 (verticaal blok) gekocht op marktplaats. Bij deze cilinder kit zitten er standaard twee C zuigerborgclipjes bij alleen nu heeft de koper vergeten om de andere er ook bij te doen dus heb ik maar een C clipje. Nu heb ik nog van een polini cilinder ook nog een G clipje liggen. Is het mogelijk dat ik een C clipje gebruik en een G clipje gebruik om de zuiger vast te zetten? of is dit niet goed voor je compressie verhouding?

Groet iemand op het internet ;).
 
Advertisement - register to remove this

Hallootjes,

Ik heb dus een malossi MHR 70cc cilinder kit voor mijn watergekoelde speedfight 2 (verticaal blok) gekocht op marktplaats. Bij deze cilinder kit zitten er standaard twee C zuigerborgclipjes bij alleen nu heeft de koper vergeten om de andere er ook bij te doen dus heb ik maar een C clipje. Nu heb ik nog van een polini cilinder ook nog een G clipje liggen. Is het mogelijk dat ik een C clipje gebruik en een G clipje gebruik om de zuiger vast te zetten? of is dit niet goed voor je compressie verhouding?

Groet iemand op het internet ;).
Compressie vehrouding heeft er echt totaal niks mee te maken. Verstandigste is gewoon om beide kanten zelfde klipje te gebruiken. Zeer waarschijnlijk kun je het ook met vershillende vast zetten. Maar is dat het waard?
 
Okey ik heb al het twee de clipje dus het is al gelukt. Alleen heb ik nog een vraag; namelijk ik heb ook een MHR krukas in het peugeot verticaal blok geplaats alleen zit de drijfstang niet in het midden van de cilinderpoort. maar als je dan weer kijkt naar de wangen van de krukas aan beide kanten dan lijken ze aan bijde kanten wel evenweidig te zitten. De zuiger en de cilinder past er wel gewoon op maar weet niet of dit een probleem is?
 
Okey ik heb al het twee de clipje dus het is al gelukt. Alleen heb ik nog een vraag; namelijk ik heb ook een MHR krukas in het peugeot verticaal blok geplaats alleen zit de drijfstang niet in het midden van de cilinderpoort. maar als je dan weer kijkt naar de wangen van de krukas aan beide kanten dan lijken ze aan bijde kanten wel evenweidig te zitten. De zuiger en de cilinder past er wel gewoon op maar weet niet of dit een probleem is?
In het midden van uitlaatpoort bedoel je? Maakt niet uit
 
Nee dit bedoel ik; de drijfstang zit niet in het midden terwijl de wangen wel allebei lijken goed te zitten.
 

Attachments

  • 20230716_203903.jpg
    20230716_203903.jpg
    180.5 KB · Views: 15
  • 20230716_203910.jpg
    20230716_203910.jpg
    192.4 KB · Views: 14
  • 20230716_203914.jpg
    20230716_203914.jpg
    131 KB · Views: 15
Dan is het blok zo gebouwd. Is wel vaker het geval. Nu is het zo dat je op de pistonpen van de zuiger wat zijdelingse speling hebt. Dan zou het in orde moeten komen.

Zet de zuiger er maar eens op.
 
Back
Top