Hoeveel mm voorontsteking nieuwe Malossi MHR Binnenrotor (Team MHR II)

5erveD

Active Member
Mannen!
Vraagje.

Hoeveel mm voorontsteking geef je de nieuwe Binnenrotor van Malossi ?

Ik lees en hoor bij de vorige rotor 2,25mm
Sla ik het boekje open van Malossi zelf welke bij kit wordt geleverd is het 1,55 of 4,0mm.
Dit is dan wel voor de Malossi cilinders.

Er zit bij mij een stage 6 racing onder.

Een gat in mijn zuiger fixen moet mij wel lukken maar beter van niet natuurlijk.

Wie heeft het verlossende antwoord ?

Thanks
 
Advertisement - register to remove this

2.25 proberen, kun je altijd nog bijstellen he. Maar staat het niet in een of ander tabelletje in je boekje?
Jazeker, staat het in het tabelletje.
Daar staan de 1,55 mm of de 4,0 mm instellingen in.

Het geheel staat nu op 1,55 mm.
Ik begreep ook dat veel andere de 2,25 mm aanhouden en soms ook nog wel als max 2,50 mm voorontsteking.

Heb net even gestart en een snelle kill switch gebeund, zie foto.
Moet nog even kijken hoe ik daar een degelijke van kan maken.
Die mini schakelaar is natuurlijk ruk voor echt gebruik maar voor het testen voldoet het.
 

Attachments

  • IMG-20220131-WA0002.jpeg
    IMG-20220131-WA0002.jpeg
    137 KB · Views: 12
Ik heb geen antwoord voor je en ik denk dat niemand je daar een exact antwoord op kan geven.
Dit ligt aan meerdere variabelen die veelal scooter afhankelijk zijn.
Maar als je er niet achter kunt komen begin dan aan de safe side en begin met 1,55mm en werk je langzaam naar een grotere waarde.
Want dat gat in je zuiger is nog het minste probleem maar de gevolgschade van al dat metaal en krachten in je blokje kunnen veel ernstiger zijn.

Kijk eens naar deze zeer interessante en informatieve video hieronder:

 
Ik heb geen antwoord voor je en ik denk dat niemand je daar een exact antwoord op kan geven.
Dit ligt aan meerdere variabelen die veelal scooter afhankelijk zijn.
Maar als je er niet achter kunt komen begin dan aan de safe side en begin met 1,55mm en werk je langzaam naar een grotere waarde.
Want dat gat in je zuiger is nog het minste probleem maar de gevolgschade van al dat metaal en krachten in je blokje kunnen veel ernstiger zijn.

Kijk eens naar deze zeer interessante en informatieve video hieronder:

Hartelijk dank voor je bijdrage.
Ga het filmpje zo bekijken.

Het was mij duidelijk dat een vaste waarde geven in dit geval niet mogelijk is, ging meer om de richting.
Deze geeft Malossi mi aan door de eerder aangegeven 1,55 of 4,0 mm. Geloof dat de 4,0 mm ook meer voor andere typen blokken/cilinders is.
Het werken naar een grotere waarde was ook mijn gedachten.

Het nadeel in dit geval is dat het wel overdag moet, in ieder geval met een beetje daglicht want, uh, ja. Uhm, licht ;-)
Moet ook nog even met de ophanging van dat kastje aan de gang alsmede de (extra) accu en de verdeling van de buddy bak.
Genoeg te doen en uit te denken. Heb wel het een en ander in het koppie zitten maar om het naar de werkelijkheid te vertalen is altijd de uitdaging.

Mocht het in het worst/kaas scenario uit elkaar ploffen, bouw ik een nieuwe.
Ja! Dat zal zeker zeer doen maar moet wel lekker bezig blijven ;)
 
Als je nou gewoon een killswitch monteerd hoef je niks zelf te beunen. En zo'n koordje om je pols ziet er ook al extra race uit he heb er nog wel paar liggen mocht je er 1 willen
 
Als je nou gewoon een killswitch monteerd hoef je niks zelf te beunen. En zo'n koordje om je pols ziet er ook al extra race uit he heb er nog wel paar liggen mocht je er 1 willen
Had wel gekeken naar een kill switch.
Dacht dan doen ik die mee bestellen met het andere spul van een andere Aerox die voor de verkoop is maar kon er geen een vinden die mij kon bekoren.

Zal je even een bericht sturen.
Kill switch bandje ging om de keel, toch ? :p
 
Back
Top