Hoeveel gram rolletjes 70cc En wat moet de slotspeling zijn?

Setup:
Aprilia sr met piaggio
stage 6 streetrace 70cc lc
12mm carb
Std luchtfilter en std uitlaat.
Hoeveel gram rolletjes is handig om te gebruiken?
En weet iemand wat de slotspeling moet zijn bij zo een 70cc??
 
Advertisement - register to remove this

Ben niet bekend met Piaggio. Op minarelli met die cilinder en std uitlaat 4.7 gram rollen. Slotspeling 0,20 / 0,25.

Zou wel zsm de carburateur vervangen voor 17.5 of groter.
Wil je op den duur maximaal vermogen dan 21mm.
 
Een streetrace op Piaggio blok draait 10.500 omwentelingen met een Yasuni R of mk2 pro replica. Het is middeltoerig en niet laagtoerig zoals een Dr70.

Zou voor 6 gram rollen gaan met std uitlaat en 12mm.
 
Ik meen dat er met het plaatje erin standaard sproeier 53 in zit. Volgens mij zit er ook nog een stalen plaatje onder het spruitstuk wat je kan verwijderen. Weet niet zeker of dit ook bij de SR is, maar een aantal Piaggio’s hadden dit.
Als deze restricties eruit zijn dan zal je denk ik rond de 76 moeten zitten.
 
Ja dat heb ik ook ik heb een set van 60tot86 volgensmij. Maar ik moet wel weten waar ik moet beginnen.
Post automatically merged:

Even een snelle vraagje met het monteren van een papieren pakking moet je die nat maken met 2takt olie?? Ik hoor van mensen wel en sommige zeggen van niet? Het gaat om een voetpakking
 
Ja dat heb ik ook ik heb een set van 60tot86 volgensmij. Maar ik moet wel weten waar ik moet beginnen.
Post automatically merged:

Even een snelle vraagje met het monteren van een papieren pakking moet je die nat maken met 2takt olie?? Ik hoor van mensen wel en sommige zeggen van niet? Het gaat om een voetpakking
Begin groot. Als de sproeier te groot is gaat blijft de motor pruttelen/stotteren. Je kan dan steeds een stapje lager tot je de juiste maat hebt.
Bij de goede maat sproeier merk je dat de scooter wat pruttelt/stottert op de choke dus met koude motor, en als eenmaal de motor warm wordt (na een paar minuten rijden) en de choke uitzet verdwijnt het pruttelen.
Niet pruttelen op de choke betekent te kleine sproeier.

Pakking moet je niet nat maken.
Wel moet je zorgen dat alle oude resten op het carter en cilinder weggehaald zijn.
 
Back
Top