Hoeveel Ampère trekt de startmotor van een Kymco Agility 72 bij ong 13 bar compressie ?

PeterBoomhut

Well-Known Member
Hoeveel Ampère trekt de startmotor van een Kymco Agility 72 bij ong 13 bar compressie ?
Daar de geplaatste startmotor amper en soms niet door de compressie heen komt.
Ook met een parallel geplaatste 760 CCA Toyota Accu....
- Net geplaatste TNT setje van 72cc -
 
Advertisement - register to remove this

De vraag is, is 13 Bar compressie wel goed voor het blokje en de prestaties in het algemeen.
En ik spreek dus niet over compressieverhoudihg, dit is heel wat anders.
Dit omdat men vaak een 70cc cilinder plaatst met de cilinderkop van de 50cc.
Te hoge compressie is niet altijd gunstig voor het ontwikkelde vermogen maar werk ook wel tegen je op het moment dat de zuiger druk moet opbouwen.
Bovendien de verbrandigstemperatuur wordt veel hoger en kan resulteren in een spontane ontsteking (pingelen), verbrande kleppen, gesmolten zuigers, lagers die de druk niet meer aankunnen, zuigerveren die gaan lekken krukassen en drijfstangen die zwaar te voorduren hebben en het begeven etc, etc .....

Laat het gas maar eens los op een rechte weg, met een lagere compressie rem je dan veel minder af op de motor dan met een te hoge compressie.
 
Default is 16 kg/cm2, maar je plaatst nu een vraag over de vraag van mij heen, ik zou zeggen start een ander topic daarover SVP!
Zou trouwens wel vreemd zijn als TNT opeens de Compressie-Hoogte vd Zuiger wijzigt.
"Cylinder compression : 16 kg/cm2" Blz 3.1 WPHB
 
Last edited:
Back
Top