Beste componenten 50cc mhr ac

JochemKlein

New Member
Yoo
Ik wil een 50cc mhr ac Piaggio 2t build maken en zoek een beetje logische onderdelen

Wat zijn een beetje noodzakelijke onderdelen die ik moet hebben, heb wel een budget, er moet niet te veel op komen. zat zelf te denken aan:

21mm carb
Polini 4 race uitlaat
Malossi vario

Wat is nogmeer noodzakelijk om een snelle zip te maken?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou als ik jou was eerder gaan voor een 19mm.
Die past eventueel in een standaard spruitstuk zonder problemen, maar als je echt snel wil doe je gewoon een recht spruitstukje met carb boven je achterwiel.
Je hebt speciale 50cc race pijpen voor deze cilinders maar die zijn vaak nog zeldzamer dan een echte mhr 50.
Die Polini pijp heb ik geen ervaring mee maar zal.ongetwijfeld prima lopen.

Overigens moet je een mhr 50 niet onderschatten. Zo'n 50cc is net zo duur als een 70cc bouwen en vraagt eigenlijk ook om een rotor en een overrange setje. Want met je originele ontsteking gaat het ook niet eeuwig goed blijven gaan.

Heb je een fototje van de cilinder toevallig? Ben wel benieuwd. Die 50cc racerij was vroeger altijd goud om te zien. En dat draaide ook rustig 16 17pk zonder enige problemen
 
Ik zou als ik jou was eerder gaan voor een 19mm.
Die past eventueel in een standaard spruitstuk zonder problemen, maar als je echt snel wil doe je gewoon een recht spruitstukje met carb boven je achterwiel.
Je hebt speciale 50cc race pijpen voor deze cilinders maar die zijn vaak nog zeldzamer dan een echte mhr 50.
Die Polini pijp heb ik geen ervaring mee maar zal.ongetwijfeld prima lopen.

Overigens moet je een mhr 50 niet onderschatten. Zo'n 50cc is net zo duur als een 70cc bouwen en vraagt eigenlijk ook om een rotor en een overrange setje. Want met je originele ontsteking gaat het ook niet eeuwig goed blijven gaan.

Heb je een fototje van de cilinder toevallig? Ben wel benieuwd. Die 50cc racerij was vroeger altijd goud om te zien. En dat draaide ook rustig 16 17pk zonder enige problemen
Heb geen foto, ik heb de cilinder besteld, overrange heb ik ook al besteld maar wel bedankt voor de tip, de rest laat ik idd nog ff afwachten maar met de juiste onderdelen zal die denk ik wel 15PK kunnen halen met perfecte afstelling, ook heb ik al een mvt ontsteking besteld ja, toch twijfel ik over die carb
 
Zou ook eerder voor een wat kleinere carb gaan. Toerental heeft er eigenlijk niet zo gek veel mee te maken, cilinderinhoud wel. Op een 50cc is een 21 toch echt wel behoorlijk groot. En je zal het ongetwijfeld ook wel goed lopend krijgen, maar denk dat dat met een 19 toch wat makkelijker gaat.

Ik snap eerlijk gezegd de keuze voor een 50cc niet zo. Ook wel leuk, en een beetje een uitdaging op zich, daar gaat het niet om. Maar voor hetzelfde geld bouw je gewoon een 70, waar dan ook toch echt wel wat meer in zit.

Als je aan regelementen moet voldoen voor races oid, helemaal begrijpelijk natuurlijk. Als je gewoon iets leuks wil bouwen? Nee dan snap ik het eigenlijk niet echt.
 
En 50cc races zijn er ook niet echt meer toch? In Nederland is al niks meer en 2race en EST is allemaal minimaal 70.

En een 50cc is weer eens wat anders om te bouwen. Snap het opzich wel, beetje uitdaging alleen zou ik die MVT heel snel terug sturen. Wat een drama om dat fatsoenlijk aan te sluiten en af te stellen. Hpi ofzo is een betere optie, wil je licht dan lichtspoel erbij en je bent me straks dankbaar
 
Ja precies, als het echt je hobby is, en je vind 50 specifiek leuk ofzo, begrijp ik. (het is natuurlijk ook wel wat hoogtoeriger, feller, etc, is ook lachen)
Het heeft natuurlijk ook wel iets, helemaal als je met je 50 een hoop 70's er gewoon uit knalt.

Maar als het je om vermogen te doen is, of je wil gewoon wat leuks bouwen? Ga gewoon voor de 70. Wat je ook al zegt, het kost allemaal hetzelfde, met de 70 heb je toch echt wat meer resultaat.
 
Ik vind dat een 21mm prima kan en schuin spruitstuk evengoed. Eventueel met een ophoog plaat onder het membraan. Die 0,3 pk extra met een wig en omgelast subframe zijn zonde geld.

Een Yasuni C20 zal het ook goed doen.
Evo 50 pijp of Joly moto.

Zou eerst aan de slag gaan met wat je nu hebt.
Succes.
 
Een MHR 50 heeft een ovale uitlaatpoort met boostpoorten. Persoonlijk vind ik het een hele fijne betrouwbare cilinder. Heb er 22 jaar geleden als daily mee gereden naar school. Het is echter niet te vergelijken met een 50 Team.
Mijn ervaring met deze cilinder is dat deze het best werkt met een C16 en een 17,5 of 19mm carburateur. (Met open luchtfilter). Een Polini 4 Race uitlaat zal te laagtoerig zijn. Daarnaast komt er een ontzettende herrie uit.
C20 is eigenlijk net te hoogtoerig, en een Evo 50 uitlaat ook.
 
Leuk project! Zelf heb ik een ac 50 Polini evo op minarelli.
Rij met cp 21mm, evo 50 pijp.
Als je er 1 kan vinden Jolly moto heeft ook een pijp voor 50cc, ik weet alleen niet of die er ook voor pia is.
Goed membraan en wat langere vertanding is wel echt een aanrader!
 
Ik vind dat een 21mm prima kan en schuin spruitstuk evengoed. Eventueel met een ophoog plaat onder het membraan. Die 0,3 pk extra met een wig en omgelast subframe zijn zonde geld.

Een Yasuni C20 zal het ook goed doen.
Evo 50 pijp of Joly moto.

Zou eerst aan de slag gaan met wat je nu hebt.
Succes.
Piaggio hoeft geen omgelast subframe of een wig om de carb naar achter te zetten. Enkel eenn draaibaar spruitstukje zoals die van Malossi of Polini is voldoende. Wig is alleen nodig met een 24 of 28mm carb omdat je anders tegen de band aan zit met je vlotterbak
 

Attachments

  • IMG_20210220_151658_944.jpg
    IMG_20210220_151658_944.jpg
    286.3 KB · Views: 9
En 50cc races zijn er ook niet echt meer toch? In Nederland is al niks meer en 2race en EST is allemaal minimaal 70.

En een 50cc is weer eens wat anders om te bouwen. Snap het opzich wel, beetje uitdaging alleen zou ik die MVT heel snel terug sturen. Wat een drama om dat fatsoenlijk aan te sluiten en af te stellen. Hpi ofzo is een betere optie, wil je licht dan lichtspoel erbij en je bent me straks dankbaar
Ja ik heb zelf heb dus niet echt goede ervaringen met hpi, ik had voor m’n 70cc aerox eentje en die was na 2 maanden stuk en had een nieuwe stator nodig, maar hij loopt nu echt lekker met de mvt, kwestie van alles afstellen en ik denk dat de 13-14PK moet lukken
 
Back
Top