Beetje meer power..

majas

Well-Known Member
Beste scooterfanaten,

Ik heb onlangs een Sonic AC gekocht om naar mijn werk te rijden elke dag, staat helemaal origineel en is in TOPstaat, alles werkt perfect.
MAAR!
Ik kom redelijk wat heuvels tegen onderbaan en heb daarpas eens gaan rijden en vanaf het een klein beetje helt bolt mijn Sonicje nog maar 30, soms zelf maar 15.. Ik was zelfs bang dat ik ging stilvallen.
Wat is jullie raad om mijn brommer een beetje meer power te geven, zodat hij toch vlot 45 rijdt bergop en toch een klein beetje sneller op een recht vlak..
Liefst optisch zo onopvallend mogelijk (politie)

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon ontgrenzen, Hij is begrenst op de vario en met een prop in de uitlaat.
Als je die eruit haalt valt het niet te zien voor de politie, het geluid is nog steeds normaal en hetrijd wel wat vlotter:)
 
Heb juist even gekeken, er zit een gat in de uitlaat, in de bocht naar de cilinder.
Waarschijnlijk was dit al eens hersteld en is dit nu losgekomen door anderhalf uur aan een stuk te rijden?
Welke uitlaat raden jullie aan voor aan Sonic AC, die voor de rest standaard is?
 
vindt een terugloop wel mooier en wrs beter geluid?
Is die Yasuni Z iets?

terugloop heeft idd een beter geluid, maarja sito+ is ook niet verkeerd qua geluid beschaafd maar wel mooi:)

ik vind zelf van niet, het loopt niet zo mooi op mijn blok, maar zou niet weten wat het bij jou doet..
ik heb zelf een yasuni R uitlaat, vind ik zelf heul fijn, goed af te stellen, makkelijk te ontgrenzen,afstellen etc.
 
Gooi er gewoon een originele uitlaat weer onder (of vervangings zoals een uitlaat van sito of ixil). Haal daar de prop uit voor je hem monteerd. Waarschijnlijk zal het gelijk goed lopen met de oude afstelling van je variomatic nog, alleen een stuk beter optrekken omdat je de prop eruit gehaald hebt. Hierdoor zal je het ook op heuvels net wat makkelijker krijgen. Als je je top snelheid verhogen wil moet je de varioring of -plaat verwijderen (welke van die twee je hebt ligt aan welk blok er onder zo'n sonic hangt)

Terugloper = goedemiddag meneer, u mag even meekomen naar de rollerbank ;)
Politie is niet altijd even dom, mensen met een terugloper hebben die 99/100 keer om sneller te gaan (en 9/10 keer omdat ze niet weten dat je met een originele uitlaat ook de 70 a 80 wel kan halen ;))
 
Gooi er gewoon een originele uitlaat weer onder (of vervangings zoals een uitlaat van sito of ixil). Haal daar de prop uit voor je hem monteerd. Waarschijnlijk zal het gelijk goed lopen met de oude afstelling van je variomatic nog, alleen een stuk beter optrekken omdat je de prop eruit gehaald hebt. Hierdoor zal je het ook op heuvels net wat makkelijker krijgen. Als je je top snelheid verhogen wil moet je de varioring of -plaat verwijderen (welke van die twee je hebt ligt aan welk blok er onder zo'n sonic hangt)

Terugloper = goedemiddag meneer, u mag even meekomen naar de rollerbank ;)
Politie is niet altijd even dom, mensen met een terugloper hebben die 99/100 keer om sneller te gaan (en 9/10 keer omdat ze niet weten dat je met een originele uitlaat ook de 70 a 80 wel kan halen ;))

precies!
dus ik denk zelf dat voor hem een sito plusje wel een goede keus is:)
 
Ok, ik zal dus een Sito+ potje kopen en de prop eruit halen.
Eventueel vario ontgrenzen.
Ga ik dan moeten andere variorollen kopen?
En mijn carburateur opnieuw afstellen?
Want daarmee heb ik geen ervaring.
 
Ok, ik zal dus een Sito+ potje kopen en de prop eruit halen.
Eventueel vario ontgrenzen.
Ga ik dan moeten andere variorollen kopen?
En mijn carburateur opnieuw afstellen?
Want daarmee heb ik geen ervaring.

ja, als je een nieuwe uitlaat haalt en alles ontgrenst enzo, zul je denk ik wel moeten afstellen.
je vario rollen denk ik niet, maar als je merkt dat je slecht optrekt of dat hij inhoud, zou je dat kunnen veranderen
 
Back
Top