Meer power 70cc

Ik ben in het bezit van een Piaggio NRG Power uit 2010, ik heb een tijdje geleden hier een dr70 op gezet. Ik ben zeer tevreden over de winst die dit mij heeft gegeven. Nu naar 2 maanden wil ik toch weer iets meer power. Heel de transmissie is standaart, de krukas is ook standaart en er zit een sito plus (runner pijp stijl) onder. Wat zouden dingen kunnen zijn hoe ik net iets meer power eruit kan krijgen? Ik vervang liever nog niet mijn relatief nieuwe uitlaat. Is het uberhaupt mogelijk om zonder nieuwe uitlaat hier meer power uit te krijgen?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaat of carter tunen. Als je zo veel trekkracht wilt waarom koop je dan een dR en geen snelle 70?
Ik vind het al wel goedzo, maar wat zijn gewoon manieren om er net iets meer uit te krijgen bedoel ik, optimaal gebruik zegmaar, ik ga even kijken hoe duur carters tunen is, of of ik het zelf kan doen. Verder heb ik eig nognooit gehoord van een uitlaat tunen. Hoe gaat dat ongeveer in zijn werk?
 
Ik bedoelde niet uitlaat tunen. Maar bedoelde dat je met een andere uitlaat meer hebt. Als ik een sito plus monteer dan scheelt dat ongeveer 12 kmhu op top en een hoop trekkracht tegenover mijn next r van tecnigas met mijn 70dr. Uitlaat is toch wel iets waarmee je iets eruit kan halen. Ook kan een sport Vario helpen of bijv een Malossi multivar. Hoe groot is je carb? Heb je 12 mm dan kan je nog naar 17.5 gaan. Een 70 dr cilinder is een leuk extraatje maar je moet er gewoon niet al te veel van verwachten.
 
Uitlaat of carter tunen. Als je zo veel trekkracht wilt waarom koop je dan een dR en geen snelle 70?

Wat wil je tunen aan je uitlaat?

Mijn advies zou zijn een andere cilinder erop zetten met een grotere carburateur.. Een DR70 is niet echt een hoog vlieger en zeker niet met een sito plus uitlaat. Ga dan liever voor een alu cilinder (liefst met 2 zuigerveren.) Iets in de richting van een Italkit / Airsal T6 / Stage 6 pro

Maar om mijn advies op je vraag te geven.. Je kan continu sneller willen.. Straks heb je weer een nieuwe setup en blijft het maar door gaan..
Misschien afvragen of je hier niet tevreden moet zijn met wat je momenteel eronder hebt zitten.




0f8a69c0-133d-489a-9b28-ebe8472a69d4.jpg


De airsal is wel beter voor op de OPBW.

I.c.m een 17,5mm en die sito plus. Met een terugloper kan je beter een 19mm steken.



Wil je misschien iets minder heftig.. Of de DR70 laten tunen of een stage 6 streetrace nemen;


Vind de sport pro en de italkit / gilardoni iets minder geschikt voor de OPBW.. Want die hebben gewoon meer onderhoud nodig..
De T6 iets minder / verliest niet zo snel compressie langs de zuigerveren.
 
Last edited:
Je zou je uitlaatpoort wat kunnen bijwerken voor wat meer koppel, rijd ook met std pijp en een dr70 heb nu mn carters geflowed en de uitlaatpoort getuned(lichtelijk) en de boosterpoorten geflowed, kan zeggen dat het toch dat beetje extra power geeft imo.
 
Zonder om je carters te flowen met zo`n cilinder.. Zeker als er ooit weer een originele cilinder erop terug moet.
In het geval van een MHR of EVO cilinder begrijp ik het wel als je de scooter nooit meer origineel gaat maken.
 
Sorry voor de late reactie, ik weet al dat ik niet heel veel winst zal maken met deze setup, maar ik wil gewoon weten waarom die van mij net wat langzamer is dan andere. (de topic heb ik een beetje een slechte naam gegeven) Voor mij lijkt nu het beste naar een nieuwe vario kijken. Ik rijd nu al 18k kilometer op een standaard vario waarvan 15k begrensd waren met varioring. Bij nader onderzoek is ook te zien dat mijn vario best versleten is. Wat zou de beste vario zijn? En wat zou ook een goede koppeling en achterpulley zijn voor mijn setup?
 
Ik bedoelde niet uitlaat tunen. Maar bedoelde dat je met een andere uitlaat meer hebt. Als ik een sito plus monteer dan scheelt dat ongeveer 12 kmhu op top en een hoop trekkracht tegenover mijn next r van tecnigas met mijn 70dr. Uitlaat is toch wel iets waarmee je iets eruit kan halen. Ook kan een sport Vario helpen of bijv een Malossi multivar. Hoe groot is je carb? Heb je 12 mm dan kan je nog naar 17.5 gaan. Een 70 dr cilinder is een leuk extraatje maar je moet er gewoon niet al te veel van verwachten.
Er zit al een 17.5 carb op ja.
 
Malossi multivar 2000 is een prima vario rijd er zelf al jaren mee.

Een andere koppeling is zonde imo kun je beter wat sterkere trekveren monteren.

Een malossi torque driver zorgt voor wat beter toerenverloop en vannuit stilstand net iets flotter wegkomen maar dan houd het ook wel op dus als je daar die 100 euro voor over hebt kun je die nemen.
 
Malossi multivar 2000 is een prima vario rijd er zelf al jaren mee.

Een andere koppeling is zonde imo kun je beter wat sterkere trekveren monteren.

Een malossi torque driver zorgt voor wat beter toerenverloop en vannuit stilstand net iets flotter wegkomen maar dan houd het ook wel op dus als je daar die 100 euro voor over hebt kun je die nemen.
Ik zal eens gaan kijken voor een multivar dan. Koppeling wilde ik vervangen omdat deze ook al zijn beste dagen wel heeft gezien. En weet je toevallig alternatieven op de malossi torque driver? Ik vind 100eu voor een achterpoelie met rechte spiebaan wel een beetje aan de dure kant.
 
Wat wil je tunen aan je uitlaat?

Mijn advies zou zijn een andere cilinder erop zetten met een grotere carburateur.. Een DR70 is niet echt een hoog vlieger en zeker niet met een sito plus uitlaat. Ga dan liever voor een alu cilinder (liefst met 2 zuigerveren.) Iets in de richting van een Italkit / Airsal T6 / Stage 6 pro

Maar om mijn advies op je vraag te geven.. Je kan continu sneller willen.. Straks heb je weer een nieuwe setup en blijft het maar door gaan..
Misschien afvragen of je hier niet tevreden moet zijn met wat je momenteel eronder hebt zitten.




0f8a69c0-133d-489a-9b28-ebe8472a69d4.jpg


De airsal is wel beter voor op de OPBW.

I.c.m een 17,5mm en die sito plus. Met een terugloper kan je beter een 19mm steken.



Wil je misschien iets minder heftig.. Of de DR70 laten tunen of een stage 6 streetrace nemen;


Vind de sport pro en de italkit / gilardoni iets minder geschikt voor de OPBW.. Want die hebben gewoon meer onderhoud nodig..
De T6 iets minder / verliest niet zo snel compressie langs de zuigerveren.
Geen zorgen ik hoef niet perse om de maand een nieuwe setup, ik wil gewoon deze setup perfectioneren eerder. Ik zal voor later ook nog die stage 6 streetrace onthouden. Slijten alu cilinders niet verschrikkelijk snel?
 
Ik zal eens gaan kijken voor een multivar dan. Koppeling wilde ik vervangen omdat deze ook al zijn beste dagen wel heeft gezien. En weet je toevallig alternatieven op de malossi torque driver? Ik vind 100eu voor een achterpoelie met rechte spiebaan wel een beetje aan de dure kant.

nee er zijn voor zover ik weet geen goedkopere alternatieven. en kwa koppeling zou ik gewoon lekker voor een orginele gaan, wil je persee een ''race koppeling'' kan ik alleen de delta clutch aanraden omdat dat de enige is waar ik zelf ervaring mee heb.
 
nee er zijn voor zover ik weet geen goedkopere alternatieven. en kwa koppeling zou ik gewoon lekker voor een orginele gaan, wil je persee een ''race koppeling'' kan ik alleen de delta clutch aanraden omdat dat de enige is waar ik zelf ervaring mee heb.
Ik hoef niet perse een "race" koppeling, weet je toevallig of er een relatief makkelijk verstelbare koppeling bestaat?
 
Geen zorgen ik hoef niet perse om de maand een nieuwe setup, ik wil gewoon deze setup perfectioneren eerder. Ik zal voor later ook nog die stage 6 streetrace onthouden. Slijten alu cilinders niet verschrikkelijk snel?


De cilinders vallen wel mee, alleen de zuiger en veer gaan er snel door heen. Alu cilinders hebben volgens mij allemaal een nikaseal wand erin zitten.
Dit vanwege de hoge slijtvastheid..

Als je niks wilt veranderen dan moet je gewoon even wat meer tijd nemen met de afstelling en beter afstellen, want dat kan al een hoop schelen als het goed staat afgesteld.
 
De cilinders vallen wel mee, alleen de zuiger en veer gaan er snel door heen. Alu cilinders hebben volgens mij allemaal een nikaseal wand erin zitten.
Dit vanwege de hoge slijtvastheid..

Als je niks wilt veranderen dan moet je gewoon even wat meer tijd nemen met de afstelling en beter afstellen, want dat kan al een hoop schelen als het goed staat afgesteld.
Wat zouden dan nog punten kunnen zijn waarop ik hem kan afstellen? Trekveren zijn nu goed, variorollen kunnen wel wat lichter maar vario is ook versleten, sproeier 82 en een koffiebruine bougie. Zijn er nog punten die ik vergeten ben?
 
Wat zouden dan nog punten kunnen zijn waarop ik hem kan afstellen? Trekveren zijn nu goed, variorollen kunnen wel wat lichter maar vario is ook versleten, sproeier 82 en een koffiebruine bougie. Zijn er nog punten die ik vergeten ben?


Ligt eraan hoe de scooter momenteel loopt.. Of wat er niet goed loopt.
 
Back
Top