meer lucht?

Scarrie

ScaR ?
mn scoot ineens meer lucht nodig??
hij liep eerst met de standaard filter en toen deed die ut ineens niet meer
toen meer lucht gegeven reed ie wel? hoe kan dit?
 
Advertisement - register to remove this

idd , carburateur even schoonmaken , nieuw filterelementje erin , luchtfilter schoonmaken en ff nieuw bougietje , dan weer proberen , kan ook wat anders zijn maar probeer eerst dit eens
 
nu is ut al helemaal te grof, khad powerfiltertje er ff opgelegd zodat ie reedt...
doet ie ut goed.. kleine autowheelies zeker vet...
maar dan als ie koud is... half uur staan kicke en hij sprong met veel moeite eindelijk aan....
savonds wil ik ff testrije om te kijke wat voor kleur bougie ik heb, doet ie ut na un half uur kicke nog niet?? ik dus een grotere sproeier erin gezet, nog niks en de bougie is wel gwoon nat en vonkt..???? waaraan kan dit liggen??

btw mn setup nog voor als je er iets aan hebt:

doppler as
malossi mhr 50
19mm dellie
doppler sb2r vario
polini speedclutch
stnd ontsteking, membraan en spruitstuk + stnd uitlaat
 
neej kdacht van kk ff mn hele blokje nog een x goed checke dan
kwam ik tot deze conclusie...... mn carb zat wat vuil in en de vacuum kon er elk moment afvallen...
toen weer gestart en mwaaoop mwaaaop pookte ie weer :D


en ik ben trouwes iets aant doen met die powerfilter van hebo ( open met zo'n bakje er omheen )
kga over de opening een stukje mat ( matje in een standaard luchtfilter maar dan van malossi ) over die opening make m.b.v. wat racegaas, en als ut goed is komt er dan geen zand door ( minder iig ) en maakt hij tog een vet geluidje...

met de stnd filter hoor je in principe net zoveel kracht te kunne behalen als een powerfilter... ofniet?
 
Scarrie said:
met de stnd filter hoor je in principe net zoveel kracht te kunne behalen als een powerfilter... ofniet?

idd of zelfs beter, een "powerfilter" geeft nie automatisch meer "POWER" maar gewoon meer lucht en ik veronderstel dat je op jou setup heb je nog niet zoveel lucht nodig hebt omdat je het enkel voor het geluid doet en kan je nog makkelijk een ori filter gebruiken. Powerfilter gebruik ja alleen maar op echt brute setups die meer lucht nodig hebben dan een ori filter toelaat ;)
 
corynne mhr said:
en ik veronderstel dat je op jou setup heb je nog niet zoveel lucht nodig hebt omdat je het enkel voor het geluid doet;)

geef toe... ut geluid gaat er zeker op vooruit :D, maar wat ik dan niet snap is dat met de standaard luchtfilter hij rond de 20 a 30 km overtoeren maakte en dus niet goed trok en met de hebo powerfilter zo goed als geen overtoeren maakt en ook nog is een kleine autowheelie trekt.... hoe verklaar je dit dan?

dat ie door die meer lucht van de powerfilter geen overtoeren meer maakt...
en in principe zou je dit met de stnd filter ook kunnen behalen alleen dan beter afstellen....
 
een "power"filter is de grootste onzin die er is , daar krijg je zeker niet meer vermogen door...

tenzij de std filter niet goed is afgesteld..

het enigste wat er gebeurd is dat ie veel gevoeliger word en dus sneller kapot loopt en dat ie meer kans op zand etc. in het filter geeft en het geeft gewoon KLERE herrie
 
lucht ivm met sproeiers natuurlijk, als je er een powerfilter opzet, krijgt die veel meer lucht, en heb deze ook meer benzine nodig om op een goed mengsel te kome..

extra benzine verspilling als je et mij vraagt.. want het geluid word er ook alleen maar kutter door, en je word sneller gepakt
 
Scarrie said:
wat bdoel je onder je luchtfilter afstellen? de luchtschroef of gwoon de scooter afstellen op de hoeveelheid lucht mbv sproeiers etc..

als je een std filter goed afsteld loopt ie net zo of mischien nog wel beter dan en "power"filter.. en lang zoveel takke herrie niet..
 
nja ik vind sowieso een scooter pas een mooi geluid maken als die toeren wil janken.
ik zou je stnd luchtfilter erop zetten en hem lekker stil laten zijn, scheelt je een hoop gezeik met viezigheid en overlast.
ook worden powerfilter er veel makkelijker af gestolen dan een normale die goed vastzit.
 
M@ste®foo®t said:
nja ik vind sowieso een scooter pas een mooi geluid maken als die toeren wil janken.
ik zou je stnd luchtfilter erop zetten en hem lekker stil laten zijn, scheelt je een hoop gezeik met viezigheid en overlast.
ook worden powerfilter er veel makkelijker af gestolen dan een normale die goed vastzit.


als je een goeie setup hebt en leuk afgesteld maakt ie ook wel een mooi geluid..

ik vind gewoon dat je onnodig je scooter er meer verneukt , en zeker onnodig overlast veroorzaakt..
 
Back
Top