sorry voor de slechte kwalitiet van de foto's ze zijn gemaakt met een pencam, je moet toch kiezen waar je je geld aan uitgeeft. dan liever aan de scooterino
nadat ik mijn dna had gekocht was ik eigenlijk van plan om er leuk 70cc setupje onder te gooien. maar toen begonnen mijn ouders te zeuren en financieel was het ook niet helemaal haalbaar, dus ben ik naar iets anders gaan zoeken. op een loze zondag avond zat ik een beetje over motor-forum.nl te surfen en kwam ik een topic tegen van iemand die een minibike zocht. als reactie stond daar voor 100 euro een polini scooterino waar nog wat aan moest gebeuren.
ik dacht dat moet ik hebben en ik ging eens op het internet kijken en ik kwam terecht op de site van de nederlands importeur en zag daar de prijzenlijst.
Type Prijs in Euro’s
4,2 pk model zwart of wit 1510,00
6,2 pk model zwart of wit 1660,00
4,2 pk model blauw metalic 1695,00
6,2 pk model blauw metalic 1850,00
bron: www.polini-minibikes.nl
het ging dus om de dik gedrukte versie, en toen had ik wel door dat ik er snel bij moest zijn. de zaterdag erna heb ik hem opgehaald bij hub b.v. in oss (renault garage). de koppeling moest vervangen worden en een aantal kappen ontbraken.
maja voor dat prijs laat je zoiets niet staan. de volgende dag liep de scooterino al stationair dankzij de vriend van mijn zus. toen moest ik nog een koppeling gaan halen bij de importeur in oss, dit gebeurde de dinsdag erna al.
wij dus proberen om het oude tandwiel van de oude koppeling af te halen, maar deze zat helemaal vast gesmolten. dus de volgende dag weer op en neer naar de importeur. gelukkig mochten we hem inruilen voor eentje met tandwiel, even bijbetalen en weer naar huis. koppeling erop, ketting erop, en rijden maar. zo even een avondje gereden en toen was de benzine op. toen konde we gaan zoeken naar een tankstation die brommix verkoopt, die zijn er tegenwoordig bijna geen dus. maar gelukkig toch eentje gevonden en meteen maar even 10 liter in de jerrycan gegooid, en toen weer rijden.
paar dagen erna probeer ik hem te starten en springt er een veertje van de trekstarter kapot. nu kan ik hen dus niet meer starten en moet ik weer naar de importeur die inmiddels is verhuist naar eerbeek. als ik daar toch heen koop ik ook meteen maar wat andere onderdelen, zoals:
- één nieuw voetsteuntje
- tank beugels (hangt nu nog vast met tyrips of hoe die dingen ook heten)
en mischien nog wat andere dingen, met de kappen wacht ik nog tot ie het helemaal goed doet. dus nu nog een nieuw veertje kopen en dan kan ik hem eindelijk echt gaan afstellen.
zo moet ie er uiteindelijk uit gaan zien, ik ga hem denk ik ook spuiten ik weet alleen nog niet welke kleuren.
nadat ik mijn dna had gekocht was ik eigenlijk van plan om er leuk 70cc setupje onder te gooien. maar toen begonnen mijn ouders te zeuren en financieel was het ook niet helemaal haalbaar, dus ben ik naar iets anders gaan zoeken. op een loze zondag avond zat ik een beetje over motor-forum.nl te surfen en kwam ik een topic tegen van iemand die een minibike zocht. als reactie stond daar voor 100 euro een polini scooterino waar nog wat aan moest gebeuren.
ik dacht dat moet ik hebben en ik ging eens op het internet kijken en ik kwam terecht op de site van de nederlands importeur en zag daar de prijzenlijst.
Type Prijs in Euro’s
4,2 pk model zwart of wit 1510,00
6,2 pk model zwart of wit 1660,00
4,2 pk model blauw metalic 1695,00
6,2 pk model blauw metalic 1850,00
bron: www.polini-minibikes.nl
het ging dus om de dik gedrukte versie, en toen had ik wel door dat ik er snel bij moest zijn. de zaterdag erna heb ik hem opgehaald bij hub b.v. in oss (renault garage). de koppeling moest vervangen worden en een aantal kappen ontbraken.
maja voor dat prijs laat je zoiets niet staan. de volgende dag liep de scooterino al stationair dankzij de vriend van mijn zus. toen moest ik nog een koppeling gaan halen bij de importeur in oss, dit gebeurde de dinsdag erna al.
wij dus proberen om het oude tandwiel van de oude koppeling af te halen, maar deze zat helemaal vast gesmolten. dus de volgende dag weer op en neer naar de importeur. gelukkig mochten we hem inruilen voor eentje met tandwiel, even bijbetalen en weer naar huis. koppeling erop, ketting erop, en rijden maar. zo even een avondje gereden en toen was de benzine op. toen konde we gaan zoeken naar een tankstation die brommix verkoopt, die zijn er tegenwoordig bijna geen dus. maar gelukkig toch eentje gevonden en meteen maar even 10 liter in de jerrycan gegooid, en toen weer rijden.
paar dagen erna probeer ik hem te starten en springt er een veertje van de trekstarter kapot. nu kan ik hen dus niet meer starten en moet ik weer naar de importeur die inmiddels is verhuist naar eerbeek. als ik daar toch heen koop ik ook meteen maar wat andere onderdelen, zoals:
- één nieuw voetsteuntje
- tank beugels (hangt nu nog vast met tyrips of hoe die dingen ook heten)
en mischien nog wat andere dingen, met de kappen wacht ik nog tot ie het helemaal goed doet. dus nu nog een nieuw veertje kopen en dan kan ik hem eindelijk echt gaan afstellen.
zo moet ie er uiteindelijk uit gaan zien, ik ga hem denk ik ook spuiten ik weet alleen nog niet welke kleuren.