Masuyo's Polini Scooterino

masuyo

Well-Known Member
sorry voor de slechte kwalitiet van de foto's ze zijn gemaakt met een pencam, je moet toch kiezen waar je je geld aan uitgeeft. dan liever aan de scooterino :D

nadat ik mijn dna had gekocht was ik eigenlijk van plan om er leuk 70cc setupje onder te gooien. maar toen begonnen mijn ouders te zeuren en financieel was het ook niet helemaal haalbaar, dus ben ik naar iets anders gaan zoeken. op een loze zondag avond zat ik een beetje over motor-forum.nl te surfen en kwam ik een topic tegen van iemand die een minibike zocht. als reactie stond daar voor 100 euro een polini scooterino waar nog wat aan moest gebeuren.

polini_scooterino.jpg


ik dacht dat moet ik hebben en ik ging eens op het internet kijken en ik kwam terecht op de site van de nederlands importeur en zag daar de prijzenlijst.
Type Prijs in Euro’s

4,2 pk model zwart of wit 1510,00

6,2 pk model zwart of wit 1660,00

4,2 pk model blauw metalic 1695,00

6,2 pk model blauw metalic 1850,00

bron: www.polini-minibikes.nl

het ging dus om de dik gedrukte versie, en toen had ik wel door dat ik er snel bij moest zijn. de zaterdag erna heb ik hem opgehaald bij hub b.v. in oss (renault garage). de koppeling moest vervangen worden en een aantal kappen ontbraken.

Image1.bmp

Image20.bmp


maja voor dat prijs laat je zoiets niet staan. de volgende dag liep de scooterino al stationair dankzij de vriend van mijn zus. toen moest ik nog een koppeling gaan halen bij de importeur in oss, dit gebeurde de dinsdag erna al.
wij dus proberen om het oude tandwiel van de oude koppeling af te halen, maar deze zat helemaal vast gesmolten. dus de volgende dag weer op en neer naar de importeur. gelukkig mochten we hem inruilen voor eentje met tandwiel, even bijbetalen en weer naar huis. koppeling erop, ketting erop, en rijden maar. zo even een avondje gereden en toen was de benzine op. toen konde we gaan zoeken naar een tankstation die brommix verkoopt, die zijn er tegenwoordig bijna geen dus. maar gelukkig toch eentje gevonden en meteen maar even 10 liter in de jerrycan gegooid, en toen weer rijden.

Image6.bmp


paar dagen erna probeer ik hem te starten en springt er een veertje van de trekstarter kapot. nu kan ik hen dus niet meer starten en moet ik weer naar de importeur die inmiddels is verhuist naar eerbeek. als ik daar toch heen koop ik ook meteen maar wat andere onderdelen, zoals:
- één nieuw voetsteuntje
- tank beugels (hangt nu nog vast met tyrips of hoe die dingen ook heten)
en mischien nog wat andere dingen, met de kappen wacht ik nog tot ie het helemaal goed doet. dus nu nog een nieuw veertje kopen en dan kan ik hem eindelijk echt gaan afstellen.

poliniscooterino01.jpg

poliniscooterino02.jpg

poliniscooterino03.jpg

poliniscooterino04.jpg

poliniscooterino05.jpg

poliniscooterino06.jpg

poliniscooterino07.jpg

poliniscooterino08.jpg

poliniscooterino09.jpg

125.jpg


zo moet ie er uiteindelijk uit gaan zien, ik ga hem denk ik ook spuiten ik weet alleen nog niet welke kleuren.
 
Advertisement - register to remove this

dat ding rijd wel ja, ik schat iets van 60km per uur, heb het nog niet gemeten. en die snelheid is verrekte hard op een paar centimters boven de grond :D
 
hier wat specs van mijn scooterino:
ENGINE
-two stroke monocylinder
COOLING
-air cooled
BORE AND STROKE
-36 x 39 mm
DISPLACEMENT
-39.69 cc
HP
-4.2 horsepower
CARBURETOR
-(DELL'ORTO) SHA 14mm
IGNITION
-electronic
FUEL
-premium gas / 2% oil premix
INTAKE
-reed valve in the crankcase
STARTING
-pull start with self winding cable
CLUTCH
-dry with centrifugal counter weights
FRAME
-Steel tube frame with aluminum alloy swingarm
TIRES
-90/80 - 5" (treaded)
Front Brake
-122 mm
REAR BRAKE
-122 mm
TANK
-2.6 Liters
SPARK PLUG
-CHAMPION L 82 C
WEIGHT
-20 Kg
LENGTH
-960 mm
WIDTH
-260 mm
SEAT HEIGHT
-450 mm
 
ik ben zelf iets van 1,80. een vriend van me is bijna 2 meter, en die laat ik er wel een keer op rijden om te testen als ie ut weer doet. als dat lukt kan iedereen er wel op :p
 
Die witte is NIET de mijne dus (de witte rijdt ergens in japan rond :p ) de mijne wordt wel een keer gespoten, ik weet alleen nog niet in welke kleur, iemand sugesties? mag ik mischien bij het st.nt stunt team? 0? dan wordt ie rood :D ik kan al een wheelie (ging wel perongeluk, maar het was toch een wheelie :p ) just kidding ;)
 
er ligt een 39cc polini blokje onder, verder specifacties heb ik nie. wat bedoel je met, is er veel voor te krijgen? motorisch niet veel. er zijn nog wel 6,2pk blokjes te koop en je kunt er andere carb op gooien en de tandwiel verhoudingen aanpassen maar verder kun je er weinig aan doen. ik hoef da toch nie, gaat nu hard genoeg. als ie is afgesteld zou ik een gemiddelde scooter er moeten kunnen uittrekken :D
 
Cool man! 6,2 pk op zo'n ding is veel :D

Maare kom je uit de beurt? Aangezien je bij Nello je onderdelen haalt en dat ding in Oss hebt gekocht.
 
ik kom uit veghel, is niet echt in de buurt, maar is wel te doen om op en neer te rijden. ik haal mun onderdelen trouwens bij Vacirca, of is dat hetzelfde als nello?

en 4,2pk vindt ik voor nu genoeg, dit gaat al super hard :D
 
Wel vet ding ja. Broertje van vriend van mij heeft op zin ding races gereden, komt btw uit oss.
Veghel is niet zover van oss, is goed te doen ja.
 
Back
Top