zippie078
Well-Known Member
Hallo,
Betreft een Typhoon AC, oud model Piaggio lang blok.
Ik heb het blok volledig gerevisiseerd, alle begrenzingen zijn eruit de setup is:
Nieuwe DR50 met oude kop
Sito plus uitlaat
Std vario 6.5gr rollen
Std koppeling, witte drukveer en 1.6mm trekveren
17.5mm Dellorto met sproeier 72
Nu draait hij netjes stationair. Had de luchtschroef op 1.5 slagen open gezet. Als ik nu gas wil geven valt de scooter uit dus heb ik met de luchtschroef gespeeld. Bij 1 slag open valt hij niet meer uit maar loopt hij niet lekker. Bij 0.5 slag open reageerd die fel en stottert/hapert hij niet.
Nu moet ik nog een testrit maken maar ik lees overal dat de luchtschroef 1.5 tot 2 slagen open moet staan. Maar dan valt hij dus uit. Kan dit kwaad om zo te gaan rijden?
In mijn beredenering: hoe verder de luchtschroef open staat hoe meer lucht? Betekend dat hij teveel lucht en te weinig benzine krijgt? Of is dit juist andersom?
Hoor het graag.
Betreft een Typhoon AC, oud model Piaggio lang blok.
Ik heb het blok volledig gerevisiseerd, alle begrenzingen zijn eruit de setup is:
Nieuwe DR50 met oude kop
Sito plus uitlaat
Std vario 6.5gr rollen
Std koppeling, witte drukveer en 1.6mm trekveren
17.5mm Dellorto met sproeier 72
Nu draait hij netjes stationair. Had de luchtschroef op 1.5 slagen open gezet. Als ik nu gas wil geven valt de scooter uit dus heb ik met de luchtschroef gespeeld. Bij 1 slag open valt hij niet meer uit maar loopt hij niet lekker. Bij 0.5 slag open reageerd die fel en stottert/hapert hij niet.
Nu moet ik nog een testrit maken maar ik lees overal dat de luchtschroef 1.5 tot 2 slagen open moet staan. Maar dan valt hij dus uit. Kan dit kwaad om zo te gaan rijden?
In mijn beredenering: hoe verder de luchtschroef open staat hoe meer lucht? Betekend dat hij teveel lucht en te weinig benzine krijgt? Of is dit juist andersom?
Hoor het graag.