DirtyFrog
Member
Hallo, ik heb een Piaggio Zip 50cc 2t. Toen ik hem kocht maakte hij een bwap geluid en kon niet met volgas wegrijden. Toen ik keek waren alle lucht begrenzers er al uit (plaatje in carb) en buisje in luchtfilter huis. De sproeier daarentegen was wel origineel. Toen heb ik verschillende maten sproeiers geprobeerd, maar na lang proberen kwam ik er echt niet uit.
Setup:
Uitlaat - Sito plus ontgrens
Polini high speed vario
6,3gram rollen blauwe polinidrukveer
Witte trekveren malossi
Carb 17,5
Bij sproeier 70, maakte hij nogsteeds het geluid en ging hij sneller als ik langzaam gas gaf ipv ineenkeer volgas. Hij liep telkens een stukje beter als ik de luchtschroef met de klok mee draaide alleen zat die op een moment helemaal vast
Bij sproeier 74 liep hij heel goed, alleen was het probleem dat de luchtschroef bijna helemaal dicht zat (kwart tot halfslag linksom) Maakt dat wat uit? Las vaak dat deze 1,5 slagen open moest staan.
Heb nu sproeier 76 erin en moet hem nogsteeds enorm ver met de klok meedraaien omvolgas te kunnen geven zonder het geluid.
Is het dan logisch om een veel grotere sproeier erin te doen zodat de schroef mogelijk op 1,5slag open kan staan? Voor mijn gevoel is 80-90 veel te groot voor een opgevoerde 50cc? Of weet iemand een andere oplossing?
Alvast bedankt!
Setup:
Uitlaat - Sito plus ontgrens
Polini high speed vario
6,3gram rollen blauwe polinidrukveer
Witte trekveren malossi
Carb 17,5
Bij sproeier 70, maakte hij nogsteeds het geluid en ging hij sneller als ik langzaam gas gaf ipv ineenkeer volgas. Hij liep telkens een stukje beter als ik de luchtschroef met de klok mee draaide alleen zat die op een moment helemaal vast
Bij sproeier 74 liep hij heel goed, alleen was het probleem dat de luchtschroef bijna helemaal dicht zat (kwart tot halfslag linksom) Maakt dat wat uit? Las vaak dat deze 1,5 slagen open moest staan.
Heb nu sproeier 76 erin en moet hem nogsteeds enorm ver met de klok meedraaien omvolgas te kunnen geven zonder het geluid.
Is het dan logisch om een veel grotere sproeier erin te doen zodat de schroef mogelijk op 1,5slag open kan staan? Voor mijn gevoel is 80-90 veel te groot voor een opgevoerde 50cc? Of weet iemand een andere oplossing?
Alvast bedankt!