Scooter trekt wel snel op maar gaat niet harder als 15 kmph

K.b

New Member
Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb net mijn vivacity 2t 50cc aan het lopen gekregen hij trekt snel op maar maakt hij heel erg veel toeren en gaat hij niet harder dan ongeveer 15kmph, ik heb er nieuwe rolletjes in gedaan van 5.5g. Ik weet niet hoeveel gram rolletjes er eerst in zaten omdat ik het niet meer af kon lezen.
Dus mijn vraag is: ligt het aan de rolletjes of zou het met de koppeling te maken kunnen hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb net mijn vivacity 2t 50cc aan het lopen gekregen hij trekt snel op maar maakt hij heel erg veel toeren en gaat hij niet harder dan ongeveer 15kmph, ik heb er nieuwe rolletjes in gedaan van 5.5g. Ik weet niet hoeveel gram rolletjes er eerst in zaten omdat ik het niet meer af kon lezen.
Dus mijn vraag is: ligt het aan de rolletjes of zou het met de koppeling te maken kunnen hebben?

De oude rolletjes kun je ook gaan wegen met een mini-weegschaaltje. Dan kun je het gelijk wat beter vergelijken met de "oude" rolletjes. En misschien ook combinaties maken door de rolletjes te combineren met elkaar van verscheidene gewichten. Wel dezelfde combinatie maken en positioneren dan. Is de v-snaar nog wel goed en strak met de aandrijving?
 
Ik heb de v-snaar vervangen dus die moet goed zijn, ik wil wel graag dat de scooter snel op blijft trekken dus zou ik de trekveren dan niet moeten vervangen want de oude rolletjes zijn namelijk best zwaar volgensmij. Ik zou het morgen even wegen.
 
Ok dan, dat scheelt weer met een strakke v-snaar. Vroeg me af of je hiervoor al mee gereden had? Dit omdat dan het vergelijken wat makkelijker kan worden. Maar zo te lezen aan jouw verhaal heb je dan waarschijnlijk een opknap scooter gekocht. Zou dan zeker wel de drukveer vergelijken qua kleur en later dan misschien ook de trekveertjes checken. De aandrijving is zeker wel een belangrijk onderdeel van het touren.
 
Bedankt voor het helpen,
Ik heb inderdaad een opknap scooter gekocht, het is een rode drukveer en gele trekveertjes.
Heeft u een suggestie van kleuren die bij 5.5g rollentjes passen?
 
Bedankt voor het helpen,
Ik heb inderdaad een opknap scooter gekocht, het is een rode drukveer en gele trekveertjes.
Heeft u een suggestie van kleuren die bij 5.5g rollentjes passen?

Oei, dat wordt wel lastig voor me om dat te adviseren. De kleuren hangen af van bijvoorbeeld het merk van de onderneming en de sterkte plus stugheid. Had het wel ooit eerder opgezocht online via een zoekmachine. Als ik van de week wat tijd heb zal ik wel ff meer info voor jou checken
 
Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb net mijn vivacity 2t 50cc aan het lopen gekregen hij trekt snel op maar maakt hij heel erg veel toeren en gaat hij niet harder dan ongeveer 15kmph, ik heb er nieuwe rolletjes in gedaan van 5.5g. Ik weet niet hoeveel gram rolletjes er eerst in zaten omdat ik het niet meer af kon lezen.
Dus mijn vraag is: ligt het aan de rolletjes of zou het met de koppeling te maken kunnen hebben?
standaard zitten er 6.5g rollen in
 
Back
Top