Luchtfilter, wat zal het worden?

Jelle

Well-Known Member
Nu ben ik dus bezig om mn nieuwe setup bij elkaar te scharrelen, en ben nu bij t luchtfilter. Omdat mijn setup redelijk bruut wordt (hoop ik :)) zou ik niet weten wat voor luchtfilter ik eronder moet zetten.

wil iig geen powerfilter, maar liever een Kartfilter ofzo (schijnt beter te zijn). Ook heb ik weleens een soort helmbak gezien omgetovert tot luchtfilter.....

Kzet er dus zo'n Recht spruitstuk onder, en wil eigenlijk mn originele filter niet meer erop hebben, want dan moet ik er gaten inboren en daar heb ik geen zin in.

Setup:
Cilinder: Polini Alu W-poort 70cc IS-Tuned
Krukas: Doppler
Carburateur: 19mm DO
Uitlaat: Polini Evo 70
Ontsteking: Origineel
Vario: Malossi Multivar MHR
Koppeling: Hebo
Torque driver: Malossi
Fixed Poulie: Malossi
V-snaar: Malossi kevlar versterkt
membraan: malossi Hyperreed VL13
Spruitstuk: Malossi Recht

Hoe fix je het beste zo'n Kartfilter, kan ik deze in mn Helmbak plaatsen, en hoe kan ik dit allemaal doen? ben benieuwd hoe andere mensen met 'kartfilter' het hebben. Waar kan ik die dingen (op internet) kopen of hier in de buurt? (sneek en omstreken)

Kortom, wat is de beste lucht'oplossing' voor mijn setup....
 
Advertisement - register to remove this

Als je het nou ff gezegd had toen jij bij mij was had ik je het ff kunnen laten zien !

Het is heel simpel

Je zoekt een buis me een bochtje die op je carb past. Je zaagt een groot gat in je buddy bak. Je zorgt dat de buis erdoor heen gaat.

Dan ga je naar een kartzaak en haal je een kartbox. Die zet je erop en je bent klaar.

O, ws ben ik er zaterdag ook met een kartflter...moet je ff goed kijken...
 
Als je toch die bak bombardeerd tot filter, waarom maak je dan niet een plaat erin met een k&n filtermat?
Die zijn echt wel goed, en uitwasbaar etc.
Zorgt voor minder aanzuigweerstand he..
Moet je eens narekenen hoeveel lucht hij bij 12000 toeren zou moeten hebben.

ff simpel, 0.07 liter (70cc)x200 rondjes per seconde (x60 = 12000toeren) dat is 14liter! maar door omstandigheden blijft daar volgens een boekje bij een goeie motor 40% van over, dat is nog steeds 5,6 liter! per seconde ja? zal wel niet kloppen, maar geeft je wel een id..
Je kan ook een systeem maken dat dmv van rijwind de filter weerstand opheft (en dus niet ook je spoeling in de war gooit) door de druk die word gecreeerd..
 
thoeft niet perse een kartfilter ofzo te zijn, als et maar niet zo'n herrie heeft als dat sommige eppo's hier in de buurt hebben met hun powerfilter. (al hebben ze die dan niet in de helmbak)

Gewoon een goeie Luchtfilter, het liefst niet de originele (dat vind ik zo lelijk, die grote bak!)

enne NSR Dwd.... wat jij meld... dat wordt me te moeilijk, rekenen heb ik nu nog geen zin in, tis nog vakantie! :P
 
Je kan ook een powerfilter erin gooien, en de zijkant van je helmbak bekleden met geluidsdempend materiaal. Ik denk dat die malossi powerfilters groot genoeg zijn.
 
Originally posted by Freezerator
Je kan ook een powerfilter erin gooien, en de zijkant van je helmbak bekleden met geluidsdempend materiaal. Ik denk dat die malossi powerfilters groot genoeg zijn.

Dat geluidsdempende materiaal heb ik nog genoeg liggen....

Welke Malossi Filter zou er dan volgens jou inmoeten?
 
Verschil tussen kart en powerfilter is het geluid...het maakt overignes allebei een herrie hoor.

Wel je bak bekleden, als je dat niet doet krijg je echt zo'n echobak.
 
Originally posted by Honda NSR-II


ff simpel, 0.07 liter (70cc)x200 rondjes per seconde (x60 = 12000toeren) dat is 14liter! maar door omstandigheden blijft daar volgens een boekje bij een goeie motor 40% van over, dat is nog steeds 5,6 liter! per seconde ja? zal wel niet kloppen, maar geeft je wel een id..
Je kan ook een systeem maken dat dmv van rijwind de filter weerstand opheft (en dus niet ook je spoeling in de war gooit) door de druk die word gecreeerd..

dat van die 5.6 liter kan goed kloppen. Een deel is natuurlijk benzine.
 
Uhm, z'n grote rooie open uitvoering.

ff plaatje erbij :)

malfilter_cf.gif
 
die buis vinden we wel wat op.... pvc buis of stofzuigerslang ofzo.... dat zie ik wel....

Ik ga mn Bak zowiezo bekleden, maar welk filter??? ik ben er nogsteeds niet uit........
 
malossi is makkelijker te bestellen dus denk dat dat em word.... of kan ik zo'n K&N filter gewoon hier ergens bij een autosjop halen? (das nog makkelijker....)

het maakt opzich niet zoveel uit wat voor filter je neemt?
bijv. zoeen:
(malossi op Scootparts.nl)
Inlaat diameter: 38mm
Totale lengte: 115mm.
Hoek: 30 graden.
Bevestiging: klem.
 
Originally posted by Honda NSR-II
Als je toch die bak bombardeerd tot filter, waarom maak je dan niet een plaat erin met een k&n filtermat?
Die zijn echt wel goed, en uitwasbaar etc.
Zorgt voor minder aanzuigweerstand he..
Moet je eens narekenen hoeveel lucht hij bij 12000 toeren zou moeten hebben.

ff simpel, 0.07 liter (70cc)x200 rondjes per seconde (x60 = 12000toeren) dat is 14liter! maar door omstandigheden blijft daar volgens een boekje bij een goeie motor 40% van over, dat is nog steeds 5,6 liter! per seconde ja? zal wel niet kloppen, maar geeft je wel een id..
Je kan ook een systeem maken dat dmv van rijwind de filter weerstand opheft (en dus niet ook je spoeling in de war gooit) door de druk die word gecreeerd..

ramair ziesteem heeft weinig nut op een scooter... simpelweg omdat je te weinig druk op je lucht krijgt (te lage snelheid)
 
Back
Top