LT 2 fast killer

Status
Not open for further replies.

Lintiej

SBO 2010 #199
ey ey mensen,

ben ik weer met een nieuw project, maar voor de mensen die me nog niet kennen. Ben Sander Linthorst en kom uit Twello. Me verleden in scooters is nog niet lang bezig heb alleen 1 project eerder gehad ( LT Speedrox) hier nog een foto op genemuiden:

Foto-QXTPVEYP.jpg


en toen die af was:

Foto-IBECD33Y.jpg


Ben al weer een tijdje bezig met mijn nieuwe project, heb zelf een Yamaha jog gekocht, waarom een yamaha jog. Had eerst een sonic maar omdat dat toch niet zo heel orgineel meer is ben ik voor dit ook wel lichte scootertje gegaan.

Hier een foto hoe ik de jog kocht:

Foto-IWNFUNNO.jpg


Foto-43BU8ARA.jpg


Optische plannen:

Zelf wil ik het weer redelijk naar costum maken, heb al enige plannen maar die komen steeds verder naar voren terwijl het project vorderd. Alle kappen ga ik in ieder geval van polyester proberen te maken ook om het licht te maken, en om het te bewerken :)

Motorisch:

Zelf bouw ik 2 blokken op, waarom 1 blok gebruik ik voor sbo en het andere blok buiten sbo om ( denk aan jubbega, damwoude, genemuiden)

1ste blok:

Cilinder: Mhr Speed 7t xsh max
Uitlaat: Yasuni c21
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: keihin 28mm Karsemeijer tuned
Luchtfilter: geen
Vario: Mhr 2005
Koppeling: Delta clutch
Membraan MHR VL 14 Karsemeijer tuned
Primaire: 13/44
Secundaire: standaard
Carters: LC SD
Vertandingsdeksel: Top Performance
Powerbox: geen
Poulies: MHR overrange
Koppelingshuis: MHR Wingbelt
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: MHR Overrange
Spruitstuk: MHR Honda MB
Ontsteking: PVL Digitaal
Lagers: C4

Doel Pk's: Dit keer wel over de 23 heen
Doel tijden: Onder 7,5 seconde

2e blok:

Cilinder: T.C.R.
Uitlaat: T.C.R.
Krukas: T.C.R.
Carburateur: Koso 34mm?
Luchtfilter: MHR
Vario: MHR 2005
Koppeling: MHR Delte clucht
Membraan: MHR VL 14
Primaire: 13/44
Secundaire Vertanding: Onbekend
Carters: LC SD
Vertandingsdeksel: Top Performance
Powerbox: geen
Poulies: MHR overrange
Koppelingshuis: MHR Wingbelt
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: MHR Overrange
Spruitstuk: MHR Honda MB
Ontsteking: PVL Digitaal
Lagers: C4
Nitrious Express

Doel Pk's: Hoop rond de 26 te gaan
Doel Pk's met NX: 35+
Doel tijden: Onder de 7 seconden.

Hier wat foto's van de onderdelen die ik inmiddels bij mekaar heb gespaard.

T.C.R. cilinder met mooie 70cc rakker 7t maxie:

Foto-3FJJSZAO.jpg


De krukasjes:

Foto-DSOWUVQW.jpg


De pijpjes:

Foto-JWREDZHF.jpg


Alles wat achter de carterkap hoort ongeveer:

Foto-FUT8NIMG.jpg


Inlaatsetjes:

Foto-VTMQKU7I.jpg


NX -:-

Foto-OSELRN3K.jpg


Ook nog een bestelling bij EPC gedaan, epc stuur + clamp, Deestone band ( weet niet wat ik er mee moet :P ) en killswitch.

Foto-DU7YATTX.jpg


Alvast de achterkappen van de jog beetje nagemaakt (lang niet af)

Foto-VZQCDWAL.jpg


En nog mooie mountainbike hevels +ralf+

Foto-T3TXTKGN.jpg


En hier het totaal plaatje van de jog op het moment ( niet veel bijzonders) Wel heb ik een yamaha mint voorvork erin gedaan, dit omdat hij lager en lichter is evenals het wiel.

Foto-CUP3TLSE.jpg


Dit was hem voor nu even zal het zo goed mogelijk bij houden.

Laat maar horen wat jullie er van vinden :)

Groeten Lintiej

[highlight] Update 22-12-08 [/highlight]

Zo daar was weer een update :)

Laten we maar beginnen met dat ik ben ingeschreven voor SBO 2009, dat jaar zal ik rijden met het nummer 199 in de super special klasse. Op SBO zal ik proberen altijd met het T.C.R. blok te rijden + NX.

Verder heb ik weer het 1 en ander ingekocht.

Het gaat om MHR eprom, Mhr 13/44 vertanding en een stage 6 paddock, deze heb ik over genomen van de karsemeijers :) ( nog niet in mijn bezit maar al erg bedankt :w)

MHR Eprom ( de linker is mine)

Foto-VVDTBKQS.jpg


MHR 13/44

Foto-QBBVGF3D.jpg


En de paddock :)

Foto-CGSTSBGU.jpg


Verder heb ik ook nog wat minibike onderdelen gekocht voor de koeling. De tankjes worden waarscheinlijk de benzine tankjes voor carb en 1 voor de NX, moet ik nog even aan zien.

Foto-NYWAJSUU.jpg


Ook nog wat ander pretspul gekocht, e.d. killswitch word waarscheinlijk de pssshhhtt knop :D:D

Foto-SLURMHKW.jpg


Nou dat waren de ingekochte spulletjes, wat heb ik verder aan scooter gedaan.

Frame is weer iets lichter gemaakt, door simpel weg de slijptop te gebruiken :+

Verder ook nog nieuw bandje op de voorvelg gelegt :)

Foto-CHJSQPLF.jpg


Me vader speciaal busje laten maken zodat stuur gemonteert kan worden :) + me oude domino snelgas + progrip handvaatjes :love:

Foto-SFOUFUBY.jpg


Foto-GIVMVKOJ.jpg


Ook nog een phantom f 12 achtervelg aangeschaft + bewerkt, is bijna af. Staat goed bij mn mint velgje :)

Foto-FGI3ZWHN.jpg


De kappen zijn ook weer wat in verdere beun status :P maar de vrom begint steeds meer te komen enz... :) Ff snel vast gemaakt met tire wrapjes :P

Foto-IKKHUIMX.jpg


En als laatste heb ik mijn eerste blok vast weggebracht naar karsemeijer voor weer een leuke beurt. 7t blok word in mekaar gezet en weer getuned natuurlijk :) dus we wachten weer lekker af tot de volgende update en dan zal hij er waarscheinlijk weer zijn....

zo dat was hem weer voor ff :P tot de volgende update maar weer :D
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hi

I drive TCR too on my Minarelli engine
and belive me 34mm koso is much to big

I think you have to use an 28mm Del orto VHST and wenn it is to smart you can drill it up to 30mm
 
Bizar man, 2 blokjes opbouwen, dat kost wat!
Die uitlaat vind ik echt vet
Succes, je rox ging ook goed hard vond ik
 
AD) - 0n :
hey hey, i have heared no good things about the koso 34mm, bud in Italy @ team cristofolini they told me that i had to use that carburator bud i will test it on the dyno, and if it not give the result i want i take another one ;)

Vasco :
Hey, erg bedankt hoop dat het goed gaat lopen :)

Zipwin:
ey kerel :) tsja ik denk dat het later wel getuned gaat worden ( de kit dan) hou hem eerst standaard om te weten wat hij standaard scoort, iig erg bedankt.

Anne:
Tsja roxje ging ook wel goed ja, maar het moet alleen maar sneller gaan als goed is :P

Fuzion:
Ik zal je niet teleurstellen en er weer een pracht project van te maken :)

Dave:
ey dave, zal wel goed komen :D

tbt slider#243:
ey ey, ja moest er toch een keer van komen he :P ghehe, zetten hem dit jaar vast wel naast me kaar :D
 
I know this about cristofolini in itlay
but look on the times from the scooter weekend in 2007 of cristofolini and they were much slower than other people with 80ccm

with such a big carb. you can get high HP results but you lose much torque und the street

you will see it in a blocked dyno test that your tourque with a big arb lower is than carb with 28 or 30mm

but i am sure that you will find your right way;)
 
hye kerel leuk dat je 2 blokken straks hebt:)

ik heb ook inmiddles een speed aangeschaft:)

heb je lennart zn nieuwe ride algezien??

2009 ook naar jubbega damwoude en genemuiden?

mzzls
 
Marc.v.W:
hey hey, bedankt joh :)

AD) - 0n:
hmmm, ok but i think i go for the koso 30. And maybe the weather can make difference.

Rem0n:
ey gozer, gaat wel goed komen spreek je nog wel :)

Jerry Jonker bw:
ey ey, jah heb de nieuwe ride ook gezien jah :D die is wel erg bruut hea :P ghehe.

7t blok is bedoeld voor jubbega, damwoude en genemuiden en evt nog andere meetings buiten sbo om, wil dan nog mee rijden in de std scoot klasse wat als goed is geen probleem word.
 
Ey sander:)
Eindelijk maar is een project aangemaakt!
Ziet er allemaal vers uit.
Ben benieuwt hoe je het gaat bakken volgend seizoen.
Zie je volgende seizoen wel, Rij dan misschien zelf ook sbo:)


Mvg Patje
 
I know this about cristofolini in itlay
but look on the times from the scooter weekend in 2007 of cristofolini and they were much slower than other people with 80ccm

with such a big carb. you can get high HP results but you lose much torque und the street

you will see it in a blocked dyno test that your tourque with a big arb lower is than carb with 28 or 30mm

but i am sure that you will find your right way;)

It has nothing to do with size of the carb. I use also 34mm koso and it works really well, but setting the carb right is much more difficult. When you set it right you will have more torque and top power.

Ik hoop voor je dat deze nieuwe type kitjes beter uit de doos zijn dan de oude;)

Succes!
 
patje_apeldoorn:
ey ey :D ja ben zelf ook benieuwd :) maar waar is jou project nou?? :P mja spreek je vast nog wel keer hea :D

Tommy:
ja, ik hoop het ook, mja ben er van overtuigd dat het wel goed gaat komen.



Vnacht even ingeschreven voor sbo als goed is is alles rond maar dat zien we vndaag weer. Groeten
 
[highlight] Update 22-12-08 [/highlight]

Zo daar was weer een update :)

Laten we maar beginnen met dat ik ben ingeschreven voor SBO 2009, dat jaar zal ik rijden met het nummer 199 in de super special klasse. Op SBO zal ik proberen altijd met het T.C.R. blok te rijden + NX.

Verder heb ik weer het 1 en ander ingekocht.

Het gaat om MHR eprom, Mhr 13/44 vertanding en een stage 6 paddock, deze heb ik over genomen van de karsemeijers :) ( nog niet in mijn bezit maar al erg bedankt :w)

MHR Eprom ( de linker is mine)

Foto-VVDTBKQS.jpg


MHR 13/44

Foto-QBBVGF3D.jpg


En de paddock :)

Foto-CGSTSBGU.jpg


Verder heb ik ook nog wat minibike onderdelen gekocht voor de koeling. De tankjes worden waarscheinlijk de benzine tankjes voor carb en 1 voor de NX, moet ik nog even aan zien.

Foto-NYWAJSUU.jpg


Ook nog wat ander pretspul gekocht, e.d. killswitch word waarscheinlijk de pssshhhtt knop :D:D

Foto-SLURMHKW.jpg


Nou dat waren de ingekochte spulletjes, wat heb ik verder aan scooter gedaan.

Frame is weer iets lichter gemaakt, door simpel weg de slijptop te gebruiken :+

Verder ook nog nieuw bandje op de voorvelg gelegt :)

Foto-CHJSQPLF.jpg


Me vader speciaal busje laten maken zodat stuur gemonteert kan worden :) + me oude domino snelgas + progrip handvaatjes :love:

Foto-SFOUFUBY.jpg


Foto-GIVMVKOJ.jpg


Ook nog een phantom f 12 achtervelg aangeschaft + bewerkt, is bijna af. Staat goed bij mn mint velgje :)

Foto-FGI3ZWHN.jpg


De kappen zijn ook weer wat in verdere beun status :P maar de vrom begint steeds meer te komen enz... :) Ff snel vast gemaakt met tire wrapjes :P

Foto-IKKHUIMX.jpg


En als laatste heb ik mijn eerste blok vast weggebracht naar karsemeijer voor weer een leuke beurt. 7t blok word in mekaar gezet en weer getuned natuurlijk :) dus we wachten weer lekker af tot de volgende update en dan zal hij er waarscheinlijk weer zijn....

zo dat was hem weer voor ff :P tot de volgende update maar weer :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top