LET OP! na 31 oktober... (voor de mensen zonder kenteken)

ik heb het volgende probleem , frame is gecoat dus frame nummer is gone :(

heb nog wel het plaatje wat achter op een rox zit ook met framenummer
enz

hier krijg ik dus nooit een kenteken op

Nee, zonder ingeslagen framenummer kun je geen kenteken krijgen. Je kunt wel proberen om het nummer als het ware terug te halen.... (verfafbijt,schuren,staalborstel etc.)
 
Dat is niet waar. Na 31 oktober kun je niet meer naar het postkantoor. Schouwiingen zijn dan niet meer geldig.
Je moet dan naar een RDW keuringsstation voor een volledige keuring om een kenteken te krijgen.

Staat ook heel duidelijk uitgelegt op www.ishetgeenplaatje.nl

Idd, staat ook in de eerste post, en in dit topic heb ik die vraag ook al 2x beantwoord:X

Kentekenplaat kun je ook volgend jaar bestellen, of over 2 jaar, zolang je 'm maar verzekerd of laat schorsen (Uiteraard mag je zonder kentekenplaat na 31 December 2006 niet meer de weg op).
 
Nee, zonder ingeslagen framenummer kun je geen kenteken krijgen. Je kunt wel proberen om het nummer als het ware terug te halen.... (verfafbijt,schuren,staalborstel etc.)


Dit mag je niet zo stellen.

Solexen hebben nooit een VIN gehad, en wordt door de RDW (tegen betaling) ingeslagen.
Dan krijg je wel een kenteken.
Er zijn dus uitzonderingen mogelijk
 
Opsturen? Je moet naar het postkantoor en zij nemen je aanvraag in behandeling. Zelf opsturen is geen optie.
31 okt lijkt me een beetje aan de late kant, maar het zou moeten kunnen.
 
zow nog ff laten schouwen en toen bleek dat mijn id kaart verlengt moest worden. ik maar ff snel op mijn zus haar naam gezet. ik dacht dat het vandaag de laatste dag was :p
 
Opsturen? Je moet naar het postkantoor en zij nemen je aanvraag in behandeling. Zelf opsturen is geen optie.
31 okt lijkt me een beetje aan de late kant, maar het zou moeten kunnen.

Zo bedoel ik dat ook :p. Alleen men hyosung meot nog geschouwt worden en dan heb ik alle 3 formulieren. Moet ik gemeente uittreksel halen (heb 1 alleen komt uit drachten en we zijn verhuisd :() en ze zijn op zaterdag dicht. Dus maandag uittreksel halen, hyosung laten schouwen en dinsdag alle rommel op laten sturen bij het postkantoor.
 
Dit mag je niet zo stellen.

Solexen hebben nooit een VIN gehad, en wordt door de RDW (tegen betaling) ingeslagen.
Dan krijg je wel een kenteken.
Er zijn dus uitzonderingen mogelijk


wat een onzin, ik heb genoeg solexen geschouwd die een framenummer hadden 9 van 10 keer links onder het zadel.

ook vind ik het verhaal van geldklopperij iets wat te veel genoemd.
het "ff wat nummertjes opschrijven" is makkelijker gezegt dan gedaan.
als je kijkt hoeveel scooters er zijn met een onduidelijk leesbaar framenummer. je betaald mischien 15e voor het schouwen, maar de tijd dat ik er mee bezig bent om het eenmaal goed leesbaar te krijgen incl het doorvoeren naar de RDW kost in principe meer geld. gemiddeld is het uur loon namelijk 50 euro bij de dealer, en je bent al gauw 20 soms 30 minuten mee bezig.

ik ben er mee eens dat niet iedereen zich in 1 keer zon compleet bedrag kan veroorloven. in principe krijg je dat bedrag terug doordat de premie van de verzekering omlaag gaat naarmate je een noclaime opbouwt.
 
en trouwens ProjectRox, dit is niet hun laatste grap.
ik denk en weet bijna wel zeker dat vroeg of laat we allemaal wegenbelasting gaan betalen
 
wat een onzin, ik heb genoeg solexen geschouwd die een framenummer hadden 9 van 10 keer links onder het zadel.

ook vind ik het verhaal van geldklopperij iets wat te veel genoemd.
het "ff wat nummertjes opschrijven" is makkelijker gezegt dan gedaan.
als je kijkt hoeveel scooters er zijn met een onduidelijk leesbaar framenummer. je betaald mischien 15e voor het schouwen, maar de tijd dat ik er mee bezig bent om het eenmaal goed leesbaar te krijgen incl het doorvoeren naar de RDW kost in principe meer geld. gemiddeld is het uur loon namelijk 50 euro bij de dealer, en je bent al gauw 20 soms 30 minuten mee bezig.

ik ben er mee eens dat niet iedereen zich in 1 keer zon compleet bedrag kan veroorloven. in principe krijg je dat bedrag terug doordat de premie van de verzekering omlaag gaat naarmate je een noclaime opbouwt.

http://www.ishetgeenplaatje.nl/4_1_veelgesteldevragen.aspx?id=25#bericht

En wat betreft dat geldklopperij, het bedrijf waar jij werkt, heeft er toch echt zelf voor gekozen een schouwbevoegdheid aan te vragen.
+
Het schouwbedrijf heeft zelf zijn tarief mogen bepalen voor het schouwen.
Als jij het alleen wil doen voor 50 euro per uur, wees daar dan vooral vrij in.
 
Tegen die tijd rij ik CBR600. (als ze het niet binnen 1 jaar doorvoeren teminste). Want als dat gebeurt gaat die shizzel echt allemaal de deur uit.

En als je nou een duidelijk frame nummer hebt is het gewoon geld verneukerij. Vind ik. Ben het er nog steeds niet mee eens maar jah je kunt er toch niks tegen doen.
 
http://www.ishetgeenplaatje.nl/4_1_veelgesteldevragen.aspx?id=25#bericht

En wat betreft dat geldklopperij, het bedrijf waar jij werkt, heeft er toch echt zelf voor gekozen een schouwbevoegdheid aan te vragen.
+
Het schouwbedrijf heeft zelf zijn tarief mogen bepalen voor het schouwen.
Als jij het alleen wil doen voor 50 euro per uur, wees daar dan vooral vrij in.

ik heb het niet erover dat het voor 50 euro per uur is want das het arbeidsloon, schouwing heeft een standaard tarief. ik heb het erover dat mensen zeuren als het 15 euro is voor een schouwing, en je er wel een tijd mee bezig bent ivm veroeste delen oid :)

voor de rest vind ik het zelf ook een hoop geld allemaal, maar je hebt jammer genoeg geen keus
 
damn, ik heb een zip sp 98 en die sticker onder de treeplank = onleesbaar.

weet iemand welk nl nummer daar opstond? want ik kan het dan gewoon tegen m'n dealer zeggen, maar het is voor elke scooter anders hoorde ik.
 
er staat op dat lipje aan de zijkant van m'n frame 2 nummers:

*ZAPC........*
en m'n normale framenummer dat ook tussen 2 sterretjes staat.
maar dat is toch niet genoeg dan?

ik kan nergens wat vinden van een NL nummer.
 
Weet iemand hoe het zit als is een onverzekerde geschouwde scooter koop, en deze dezelfde dag gewoon verzeker.
Dit is dan tog niet mijn fout..?
 
zo vandaag ook ff snel die zooi gedaan, was daar 20 euri kwijt en bij de postkantoor ook nog es 22.50 dit is ex kenteken en verzekering.

geldklopperij dus...
voor een scooter wat je al een jaar niet meer gebruikt hebt, mjah zonder kenteken kan ik als ik ooit besluit er wat mee te doen nix meer mee doen.
 
@Thomas
Ik heb mn scooter ook laten schouwen vandaag. En ik had ook geen nl nummer ( ik weet wel wat dit moet zijn maar dat wilden ze niet opschrijfen). Ik heb nu dus een formulier bij het postkantoor ingeleverd zonder nl nummer, maar dan ben je iig nog wel optijd. Als de RDW dan niet akkoord gaat moet ik via Suzuki(street-magic) nog zo'een nummer aanvragen.
 
Vandaga men hyosung laten schouwen.

Aerox = geschouwd
Slider = geschouwd
hyosung = geschouwd

Maar jah gemeentehuis dicht in dit rot gat :(. Dus morgen vroeg naar gemeentehuis en gelijk alle rommel opsturen.
 
Back
Top