Kunnen de mensen die in de afgelopen 4 weken hun kenteken hebben aangevraagd even laten weten hoelang het duurde tot zij reactie van de RDW hebben gehad?
Kunnen ook de mensen die geen typegoedkeuring-nummer hadden aangeven of ze hier nog iets van hebben gehoord, of dat ze gewoon hun kentekenbewijs hebben gehad?
heeft iemand enige idee wat de kosten zouden zijn voor het nu (nog) laten keuren bij een RDW station ?
Ik ben met mn domme kop gewoon vergeten em te laten schouwen, en ben nu dus de pineut.
Iemand een idee ?
ik heb het volgende probleem , frame is gecoat dus frame nummer is gone
heb nog wel het plaatje wat achter op een rox zit ook met framenummer
enz
hier krijg ik dus nooit een kenteken op
Weet iemand van jullie hoe lang het duurt voordat je een boete krijgt als je niet aan je verzekeringsplicht voldoet?
Heb namelijk wel mijn scooter laten schouwen en een kenteken thuis liggen, maar mijn scooter is nog niet 100% rijklaar; dus vind ik het redelijk zonde om hem al te verzekeren.
bvd, Wardje
Bron: RDW.Verzekeringsplicht
Iedere bromfiets waarvoor een Nederlands kenteken is afgegeven moet verzekerd zijn voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA). Deze verzekering dekt schade die met een bromfiets aan derden wordt toegebracht. Door middel van registercontroles wordt automatisch gecontroleerd of de geregistreerde eigenaar/houder aan deze verplichting voldoet.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw verzekeraar of bromfietshandelaar.
Ja, als hun verklaren dat hij aan de wettelijke eisen voldoet (Maximum constructiesnelheid e.d.) dan is er niks aan de hand, daarbij hebben hun waarschijnlijk invoerpapieren die je nodig hebt als je een kenteken wilt aanvragen voor een in het buitenland gekochte scooter.Volgens de brief van het RDW moet de importeur van mijn bromfiets (Nerons in Almere) verklaren dat mijn bromfiets een typegoedkeuring hebben.
Ik heb Nerons gebelt en die hebben mij gevraagd mijn schouwformulier naar hen te mailen, en zij zullen het dan met de RDW regelen.
Maar kan dat wel zomaar?
@AeroXJunkii
Tot en met 31 december 2006 kan er nog gewoon mee gereden worden. Daarna zal het aanbod wel gaan stijgen omdat het dan nogal opvalt als je geen kenteken hebt.
Of er worden masaal kentekenplaten gestolen, wat ik waarschijnlijker acht.
Dit lijkt mij eerder gezegt erg sterk. Je hebt dan heel leuk een kenteken. Maar als je dan een scooter koopt vraag je toch om de papieren?
Inderdaad.
Ik bedoel dat de mensen met een gestolen scooter gewoon een kenteken jatten en die erop schroeven, zodat op het eerste gezicht niet opvalt dat de scooter gestolen is en ze er nog mee kunnen blijven rijden.
Bij een controlle ben je natuurlijk wel direct de lul.
godver, krijg ik ein-de-lijk een brief van t RDW.
is me aanvraag niet goed omdat het typegoedkeuringsnummer niet aanwezig was.
die kan ik nu dus via de importeur zien te achterhalen binnen 4 weken anders heb ik mooi een senda in de schuur staan die de sloot ingereden kan worden.
mensen hier al ervaring mee en schiet dat een beetje op?
(typegoedkeuringsnummer zit toch op zon stikkertje?)